چگونه تغذیه، استرس و ورزش بر خواب شما تاثیر می گذارد

تاثیر تغذیه، استرس و ورزش بر خواب

چگونه تغذیه، استرس و ورزش بر ریتم خواب شما تاثیر می گذارد

در ساده ترین حالت، ریتم شبانه روزی به ۲۴ ساعت شبانه روز اشاره می کند و نشان می دند که هر انسانی بر حسب مزاج خودش زمانی برای خوابیدن یا بیداری دارد.

در طول این دوره ۲۴ ساعته، ریتم شما کمی تغییر خواهد کرد. به طور متوسط فرد سالم از ۲ صبح تا ۴ صبح و از ساعت ۱ بعد از ظهر تا ۳ بعد از ظهر به شدت به خواب نیاز دارد.

بنابراین به همین علت است که کم شدن انرژی از ساعت ۲ تا۳  بعد از ظهر را احساس می کنید.

راهنمایی برای شما:

غذا و نوشیدنی ها و تمام مواد غذایی در انرژی بخشیدن به بدن شما کمک می کند تا شما بتوانید روزتان را به خوبی سپری کنید. سعی کنید مصرف چای ادویه دار، شکلات وگان یا نوشیدنی های انرژی زا مانند اسپرسو وانیل یا کاکائو اکسیر را افزایش دهید!

لازم به ذکر است که خواب آرام و منظم برای واکنش ها و سلامت بدن شما بسیار مهم است. طبق آماری که از کانادا داریم، یک سوم کانادایی ها به اندازه نیازشان نمی خوابند و به خواب بیشتری نیاز دارند. محروم شدن از خواب بر روی بدن شما تاثیر منفی دارد.

 وزن، ایمنی و سلامت روانی و بدنی می تواند به طور مستقیم بر میزان خواب تاثیرگذار شوند. این جایی است که ریتم شبانه روزی شما ظاهر می شود. آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که آنها ممکن است در حال مبارزه با ریتم شبانه روزی خود برای خواب باشند.

اگر CR (ریتم شبانه روزی) یک ریتم منظم و هماهنگ نیست، شما با هر دو ساعت بیولوژیک خود به مبارزه با چرخه خواب طبیعی و همچنین با ساعت زنگ دار خود باید بپردازید!!

ساعت چند است؟ این ساعت بیولوژیکی است.

ساعت بیولوژیک شما بسیار دقیق است. آن را به عنوان بهترین ریتم شبانه روزی خود در نظر بگیرید، چرا که ساعت های بیولوژیکی واقعی CR شما را تولید می کنند.

بدن ما به طور طبیعی CR را بر اساس ساعت زیستی منحصر به فرد خود تولید می کند. ساعتهای بیرونی می توانند به شدت تحت تاثیر محیط قرار گیرند که CR خود را با آنها انطباق یا تغییر می دهد.

مشکل این است که محیط استاندارد قرن بیست و یکم خوب نیست. این منجر به عملکرد CR ما در یک روش غیر طبیعی می شود که بسیار متفاوت از ریتم اصلی آن است. بنابراین CR یک نوجوان مظلوم است و ساعت بیولوژیک ما یک پدر و مادر تنها هستند که تلاش می کند تا بهترین کار را برای آن نوجوان مظلوم انجام دهد!! متاسفانه، ” من قصد ندارم این قضیه را برای شما آسان کنم!” و این کل داستان است.

نقش نور

شاید این همه ی داستان نیست، چرا که بسیاری از عوامل محیطی بر CR ما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال نور ها را بنگرید!! نور به عنوان تنظیم کننده اولیه ریتم شبانه روزی ما است.

در واقع یک گروه از سلول هایی در هیپوتالاموس مغز ما وجود دارند که تنها به نور و تاریکی پاسخ می دهند. بسیار شبیه به جنین عمه ی خود است که به همه ی سوالات جواب می دهد و بحث و گفتگو های به روزی را به تصویر می کشاند.

نور از طریق عصب بینایی در چشم ما حرکت می کند و به هسته Suprachiasmatic (SCN) می رسد؛ در آن پایین به چه چیزی می رسد؟ با این کار، عصب بینایی شما چراغ های روشن را می بیند و به SCN شما گفته می شود که این بیداری را ادامه دهد، زیرا بدن شما فکر می کند هنوز روز است، ولی وقتی سیستم های بیولوژیکی ما ایجاد نشده است، یعنی چراغ های مصنوعی وجود دارند.

فقط بابا نوئل از نور خورشید است. به همین دلیل بسیار مهم است که از وسایل الکترونیک هنگام خواب استفاده نکنیم، چرا که نور که از طریق بافت های بدن ما داخل می شود و ما فکر می کنیم روز است! یک راهنمایی به نفع شما: Night Nite Tipp به شما برای داشتن خوابی آرام کمک میکند! این کار هر دو روش را انجام می دهد، اگر منطقه کاری شما در فضای تاریک باشد، عصب بینایی شما SCN شما را برای برخی از نور چشم ها مسدود می کند. این ممکن است دلیلش این باشد که شما در طول کار انرژی نگیرید.

نکته ای برای شما:

ما چند راه برای مساعد شدن انرژی شما داریم. ما می خواهیم شما یک ستاره باشید. شما می توانید ببینید که CR به راحتی می تواند به علت روشنایی خواب شما را از بین ببرد. تنظیم ریتم روزانه خود را برای موفقیت با پایین آوردن روشنایی و خاموش کردن وسایل الکترونیکی حداقل یک ساعت قبل از خواب، تنظیم کنید و باید محل کار دوست داشتنی و روشنی داشته باشید!

هنگامی که ورزش می کنید

ریتم شبانه روزی شما به وفق دادن تمرین و نور بستگی دارد. اگر قبل از خواب به درستی کار کنید، بدن شما انرژی فراوانی را  می گیرد و بعد از آن ممکن است دچار مشکل شود! این به خاطر این است که آدرنالین بدن شما هنوز هم پس از تمرینات، دوپامین دارد. ورزش کردن به مدت کوتاهی پس از خواب، یا به طور کلی در صبح بهترین گزینه است. شما همیشه می توانید یک کلاس یوگا قبل از خواب را انتخاب کنید، زیرا این کلاس ها بدن شما را آرام می کنند و ملاتونین را آزاد می کند.که یکی از ماده شیمیایی طبیعی است که بدن شما را به استراحت می رساند.

غذا و تغذیه

بله، حتی غذا هم نیز نقش مهمی در بدن دارد. بدن ما از طریق غذا و ورزش آرامش می گیرد. عادت غذا خوردن نامنظم می تواند بدن شما را گمراه کند و در واقع منجر به ایجاد فشار خون بالا، افزایش وزن، افزایش قند خون و مشکل داشتن در خواب می شود.

بدن شما پس از خوردن غذا  سنگین می شود زیرا در آن هنگام سیستم گوارش شما به سختی برای هضم غذا کار می کند و این یعنی غذا را به انرژی تبدیل می کند. اگر شما نمی توانید آن کار را کنید و حتما قبل از خواب باید چیزی بخورید، سعی کنید یک پیاده روی کوتاه مدت داشته باشید تا زمان بیشتری برای جذب مواد مغذی به بدن شما برسد و به اندازه کافی غذا را هضم کند. ت

تغذیه یا عدم وجود آن به شدت بر ریتم روزانه شما تاثیر می گذارد. اگر شما با کمبود ویتامین یا مواد معدنی مواجه می شوید، بدن شما آن طوری که خودتان می خواهید نمی تواند عمل کند. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهند که باکتری ها در روده ما به شدت بر روی CR تأثیر می گذارد و در واقع میکروبیوم ما با ریتم Circadian ما رابطه متقابل دارند، به این معنی که آنها هر دو یکدیگر را تحت تاثیر قرار می دهند.

نارسایی های تغذیه ای باعث استعمال ضعیف باکتری های خوب در روده شما می شود. بسیاری از عوامل می توانند کمبود های تغذیه ای شامل استرس، کمبود غذاهای تازه، ارگانیک و بیولوژیک و سموم محیطی را ایجاد کنند. داشتن مکمل با کیفیت بالا، ارگانیک و کل مواد غذایی که بدن شما به آن نیاز دارد بسیار مهم است.

با توجه به این اطلاعات، مهم است که اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که میکروبیوم شما سالم و غنی از باکتری های خوب است. خوردن مقدار زیادی مواد غذایی تخمیر شده، راهی عالی برای به دست آوردن همه باکتری های خوب است! به دنبال غذاهای کامل ارگانیک باشید!

استرس

امیدوارم اکنون شما بدانید که این کار برای شما نشدنی نیست و مطمئناً فهمیده اید که بیماری های مزمن شما به استرس هایی مربوط است که به خود اختصاص داده اید. استرس می تواند بر روی واکنش های بدن شما تاثیر بگذارد. متاسفانه این بدان معناست که استرس، نقش اصلی در CR (ریتم شبانه روزی) دارد.  غده فوق کلیه هنگامی که با استرس مواجه می شود، خود را از خطر می پوشاند.

بهبود کورکورانه CR

بهترین راه برای مقابله با عوامل محیطی که روی CR شما تاثیر می گذارد، این است که از جامعه به اندازه کافی دور شوید و بقیه زندگی خود را در چادر در کوهستان زندگی کنید.

اگر بعضی از راه حل ها عجیب و غریب است، ما راهنمایی های عملی بیشتری داریم.

  • خوردن کل غذاهای گیاهی ارگانیک را تا آنجا که ممکن است ادامه دهید.
  • ورزش را با انجام کار هایی که دوست دارید انجام دهید.
  • ایجاد یک انجمن قوی از دوستان و عزیزان برای حمایت از شما.
  • مکمل غذایی ارگانیک و کامل که می تواند از نظر تغذیه ای شما را پشتیبانی کند پیدا کنید.
  • تا آنجا که می توانید به طبیعت بروید.
  • مراقب باشید.
  • نوشیدن آب فیلتر شده.
  • کتابهایی را بخوانید که با آن احساس خوبی داشته باشید.
  • یاد بگیرید، رشد کنید و به همان اندازه که می توانید لبخند بزنید!

کار با ریتم سالم و منظم شبانه روزی به شما از بسیاری جهات سود می دهد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

نظرات بسته شده است.

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com