درمان تاکی کاردی در خانه : نحوه درمان سریع ضربان قلب به طور طبیعی

0

تاکی کاردی می تواند نگران کننده باشد زیرا آن نشانه غیر عادی بودن است. با این حال، درمان های مختلف، از جمله درمان تاکی کاردی در خانه، می تواند مورد توجه قرار گیرد.

تاکی کاردی وضعیتی است که طی آن ریتم قلب به طور غیرعادی سریع می شود. هنگامی که یک ضربان قلب سریع را تجربه می کنید، می تواند تاکی کاردی تشخیص داده شود. البته، ضربان قلب سریع می تواند با تمرین شدید همراه باشد، اما تاکی کاردی زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب فرد در حالت استراحت سریع می شود.

تاکی کاردی زمانی که اختلال در مسیرهای طبیعی قلب شما وجود دارد اتفاق می افتد. در برخی موارد، این بیماری نشانه ای را ایجاد نمی کند، اما وقتی که درمان نشود، می تواند بر عملکرد طبیعی قلب تاثیر بگذارد و منجر به عوارضی مانند نارسایی قلبی، سکته مغزی و یا توقف ضربان قلب شود. در حالی که بعضی از داروها و روش های پزشکی می توانند علائم را درمان کنند، درمان تاکی کاردی در خانه نیز امکان پذیر است.

در اینجا ما راه های تسکین دهنده در خانه، که شامل رژیم غذایی و سایر تنظیمات شیوه زندگی است را بررسی می کنیم.

راه های آسان برای درمان تاکی کاردی در خانه

در برخی موارد، بیماران مبتلا به تالاسمی، علائم درد قفسه سینه، سرگیجه و دشواری تنفس را تجربه می کنند. لیست جامع زیر برخی از رایج ترین روش های درمان خانگی برای ضربان سریع قلب را مشخص می کند.

مانور عصب واگ:

این ها تکنیک هایی هستند که می توانند عصب واگ را از مغز شما، از طریق گردن و در هر دو طرف سینه و شکم شما تحریک کنند. عصب پیام های مغز شما را به ارگان های اصلی انتقال می دهد. با تحریک عصب می توانید میزان ضربه های الکتریکی را کاهش دهید. شما این کار را با نگه داشتن نفس و آزاد کردن آن انجام می دهید، همچنبن خود را درون یک استخر آب سرد، که به عنوان رفلکس غواصی  شناخته می شود، غرق می کنید. حبس نفس و رها سازی آن یکی از داروهای طبیعی تاکی کاردی است که توسط انجمن قلب آمریکا پیشنهاد شده است.

کنترل استرس

تاکی کاردی می تواند بوسیله استرس و اضطراب ایجاد شود. تمرینات تسکین دهنده استرس به عنوان درمان خانگی تاکی کاردی در نظر گرفته شده است. بعضی از افراد ممکن است از انجام ورزش های تنفسی لذت ببرند . به عنوان مثال، برای چهار ثانیه از طریق بینی تنفس کنید، نفس را برای یک لحظه نگه دارید و سپس نفس را از طریق دهان برای چهار ثانیه دیگر آزاد کنید.

چندین بار تکرار این چرخه به شما امکان می دهد احساس آرامش بکنید. تمرینات مراقبه مانند یوگا که بر تسکین استرس با از بین بردن افکار بد تمرکز دارد، یک روش خوب دیگر است. یوگا برای کمک به تقویت بدن مفید شناخته شده است، اما همچنین به عنوان راهی برای پاکسازی ذهن عمل می کند.

استراحت عضلانی پیشرفته نیز تبدیل به یک روش محبوب برای کاهش استرس شده است. این تمرین به شما می آموزد که چگونه استراحت کنید تا عضلات خود را تقویت کرده و استرس را از بین ببرید. اول، شما گروه های عضلانی خاصی را در بدن فشار می دهید و سپس آزاد می کنید تا ببینید که عضلات چگونه احساس می شوند وقتی آنها را آرام می کنید. اسکن بدن یک رویکرد دیگر است. این واقعا راهی برای افزایش آگاهی شما از بدن و ارتقاء آرامش فیزیکی است.

ورزش منظم

ورزش موجب بهبود گردش خون و آزاد شدن اندورفین ها می شود که می توانند استرس را کنترل کنند. ورزش منظم به انجام ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی، چهار تا پنج بار در هفته گفته می شود. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا همه مثال های خوبی از تمرینات ورزشی هستند که به عنوان درمان های تاکی کاردی شناخته می شوند. در نظر داشته باشید، بسیاری از افرادی که از تاکی کاردی رنج می برند، متوجه می شوند که باید این ورزش ها را با ورزش های خانگی دیگر ترکیب کنند.

کم کردن سرعت

اگر یک ضربان قلب سریع داشته باشید، آنچه را که انجام می دهید متوقف کنید. تحقیقات نشان می دهد که استراحت بهترین روش برای متوقف کردن حمله است اگر شما درگیر نوعی فعالیت هستید. برای تاثیر بیشتر ورزش های تنفسی که ما در بالا توضیح دادیم را امتحان کنید.

سیگار کشیدن را متوقف کنید

اگر سیگاری هستید و مشکل تاکی کاردی در مورد شما تشخیص داده شده است، سیگار کشیدن را متوقف کنید. واقعیت این است که سیگار کشیدن می تواند باعث تاکی کاردی شود. کسانی که دچار مشکل شده اند باید با پزشک خود در مورد گزینه های مختلف ترک سیگار صحبت کنند.

مصرف الکل کمتر

از آنجا که نوشیدن الکل ممکن است موجب ریتم نامنظم قلب شود، به این معنی است که داروهای خانگی تاکی کاردی شامل کاهش مصرف الکل می شود یا حتی بهتر است فرد الکل مصرف نکند.

کاهش کافئین

این همچنین یک محرک است که می تواند به افزایش سرعت ضربان قلب منجر شود. اگر شما مقدار زیادی کافئین می نوشید، باید به خاطر برخی از دلایل سلامتی مصرف خود را قطع کنید، اما در مورد تاکی کاردی، مهم است که مصرف خود را کاهش دهید. آیا می دانستید که یک فنجان قهوه که حدود هشت اونس وزن دارد، حاوی ۹۵ تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین است؟ یک فنجان چای به طور کلی در حدود ۱۴- ۶۰ میلی گرم کافئین دارد.

استراحت فراوان

حملات تاکی کاردی گاهی اوقات می تواند ناشی از عدم استراحت باشد. در صورت داشتن یک خواب خوب، ممکن است احتمال وقوع این حادثه را کاهش دهید، اگر مبتلا به بیماری تاکی کاردی تشخیص داده شده اید. میزان ضربان قلب زمانی که یک فرد به اندازه کافی استراحت نمی کند به عنوان پاسخی به نیاز بدن برای انرژی بیشتر افزایش می یابد.

هیدراته بمانید

از دست دادن آب بدن می تواند باعث ایجاد تاکی کاردی شود. مصرف هشت لیوان آب به صورت روزانه برای جلوگیری از کم آبی توصیه شده است. اگر مشکل تاکی کاردی را تجربه کنید، سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

خنک ماندن

از آنجا که حرارت باعث افزایش ضربان قلب می شود، بدن باید در روزهای گرم خنک باقی بماند، لباس های سبک را بپوشید و فقط مدت زمان کوتاهی در محیط های گرم قرار بگیرید.

ماساژ سینوس کاروتید

این تکنیک مستلزم چند ثانیه آرامش بخشیدن به شریان کاروتید در یک طرف گردن است، در حالی که ریتم قلب و فشار خون شما را کنترل می کند.

رژیم غذایی سالم

حفظ رژیم غذایی سالم که شامل غذاهای چرب و مقدار زیادی از مواد نگهدارنده  نمی باشد برای افراد مبتلا به تاکی کارد مفید است.

همانطور که در بالا ذکر شد، سیگار کشیدن، مصرف الکل بیش از حد، کافئین بیش از حد و خستگی می تواند موجب وقوع تاکی کاردی شود. شما توانایی کنترل این عوامل را دارید.

کافئین، سیستم عصبی مرکزی و همچنین قشر مغزی را تحریک می کند که می تواند منجر به افزایش فشار خون شود. فشار خون بالا می تواند در هدایت الکتریکی قلب تاثیر داشته و موجب ضربان قلب شدید شود.

نگاهی به راهنمایی های رژیم غذایی تاکی کاردی در زیر بیاندازیم

مصرف پتاسیم زیاد: مقادیر پتاسیم پایین علت رایج تاکی کاردی است. این ماده معدنی در میوه ها و سبزیجات یافت می شود، بنابراین اگر شما رژیم غذایی سالم داشته باشید، نباید هیچ مشکلی داشته باشید.  شما می توانید پتاسیم بدن خود را تخلیه کنید اگر رژیم غذایی شما دارای سدیم بالایی باشد و یا به طور منظم از دیورتیک ها یا ملین ها استفاده کنید. غذاهای غنی از پتاسیم که الکترولیتی هستند شامل موز، سیب زمینی، پرتقال و آوکادو می باشند.

دریافت منیزیم به اندازه کافی: این کمک می کند تا اثرات کلسیم از بین برود و قلب را کمتر تحریک پذیر می کند. منیزیم در سویا، آجیل، لوبیا و سبوس یافت می شود.

محدود کردن مصرف کافئین: از آنجا که کافئین می تواند تاکی کاردی را تشدید کند، باید در مورد میزان مصرف قهوه و چای مراقب باشید. بعضی از این نوشیدنی ها ممکن است به عنوان “بدون کافئین” برچسب گذاری شوند اما می توانند مقدار کمی از کافئین را شامل شوند. شما باید با دکتر خود بحث کنید که چه مقدار کافئین می توانید مصرف کنید. به یاد داشته باشید که برخی از غذاها مانند شکلات، بستنی، نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا و بعضی از داروها دارای کافئین هستند.

محدود کردن مصرف الکل: در حالی که دستورالعمل هایی برای مصرف الکل ​​وجود دارد مانند کافئین، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید که چه مقدار برای شما زیاد است.

غذاهای کم چرب: سطح کلسترول بالا می تواند خطر بیماری های قلبی و تاکی کاردی را افزایش دهد. پس رژیم غذایی کم چرب یک رژیم هوشمندانه است. پنیر، ماست  و گوشت کم چرب بخشی از رژیم غذایی کم کلسترول هستند. اجتناب از مصرف غذاهای چرب مانند شیرینی و غذاهای سرخ شده بهترین راه است.

رژیم غذایی Dash: این رژیم غذایی بر روی میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب، پروتئین و دانه های جامد تمرکز می کند تا به حفظ فشار خون طبیعی فرد کمک کند. سدیم کم نیز یکی از مولفه های اصلی رژیم غذایی است. شما برای کاهش فشار خون بالا، بایستی میزان سدیم خود را به میزان ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید.

کاهش شکر: اگر تاکی کاردی دارید، ایده خوبی است که میزان مصرف شکر خود را کنترل کنید. ضربان قلب شما می تواند سریعتر شود هنگامی که از طریق خوردن مقدار زیادی قند هورمون هایی که در جریان خون شما تولید می شوند افزایش یابند.

درمان های گیاهی برای تاکی کاردی

بنابراین، اگر شما تعجب می کنید که چگونه به صورت طبیعی می توان تاکی کاردی را متوقف کرد باید بدانید که راه حل جادویی وجود ندارد. آنچه ما می توانیم به شما بگوییم که برخی از داروهای گیاهی تاکی کاردی که برای بعضی افراد موثر است، وجود دارد.

بسیاری از گیاهان به طور سنتی برای درمان کاهش ضربان قلب استفاده می شوند، اما برخی از مردم گزارش کرده اند که به کاهش سطح استرس کمک می کنند و همانطور که ما ثابت کرده ایم، استرس می تواند تاکی کاردی را ایجاد کند.

در اینجا برخی از گیاهان بالقوه برای تاکی کاردی وجود دارد:

لئونوس (لئونورس قلب): به مدت طولانی برای درمان اضطراب در نظر گرفته شده است، اعتقاد بر این است که آلکالوئیدهای موجود در این گیاه می تواند سیستم عصبی را آرام کند و آن را به یک درمان طبیعی برای تاکی کاردی، به ویژه مواردی که ضربان قلب سریع در اثر استرس ایجاد می شود، تبدیل کند. توجه داشته باشید که اگر شما حامله باشید، این گیاه نباید استفاده شود.

گل شور: این گیاه باعث آرامش شده و همچنین دارای خواص ضد اضطراب می باشد. فلاونوئیدهای موجود درگل شور ممکن است برای این ویژگی ها باشد.

گیاه والرین: ریشه والرین به علت اثرات آرام بخش آن مشهور شده است، اما همچنین می تواند به تنظیم سرعت ضربان قلب کمک کند. برخی مطالعات نشان می دهد که والرین برای درمان گیاهی  تاکی کاردی قابل استفاده است، زیرا ممکن است به گیرنده های GABA-A متصل شود، که تنظیم کننده آرامش هستند. آرامش بیشتر به معنی استرس کمتر است.

کوردیسپس: این گیاه در طب سنتی چینی بسیار کاربرد دارد و ممکن است ضربان قلب را کاهش دهد.

همانطور که می بینید، وقتی که بخواهید  تاکی کاردی را به طور طبیعی درمان کنید، گزینه های مختلفی وجود دارد. مهم است اگر در معرض علائم تاکی کاردی هستید و به درستی تشخیص داده شده است هر چند وقت یک بار با پزشک ملاقات کنید تا بهترین روش ها برای درمان شما ارائه شود.

پزشک شما یک بررسی کامل از سلامت قلبتان انجام خواهد داد و اگر درمان های طبیعی یک رویکرد خوب برای وضعیت خاص شما باشد، می تواند آن ها را به شما معرفی کند.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com