متاستاز استخوان با آنتی بادی ۱۰۰ درصد کاهش می یابد

0

آنتی بادی، متاستاز استخوان را ۱۰۰ درصد کاهش می دهد

تیمی از دانشمندان یک سلاح جدید برای مبارزه با متاستازهای استخوانی طراحی کرده اند. نتایج اولیه اخیرا منتشر شده است و آنها بسیار امیدوار هستند.
اکثر مرگ و میر های سرطانی ناشی از تومور اولیه نیستند. مرگ این بیماران، به علت تومورهای ثانویه رخ می دهد که در قسمت های دیگر بدن ایجاد می شوند که به آن متاستاز گفته می شود.

گاهی اوقات سرطان وارد استخوان می شود. در واقع، در اواخر مرحله پیشرفت سرطان پستان، حدود ۷۰ درصد از بیماران متاستاز استخوان را تجربه می کنند. این باعث افزایش درد استخوان، شکستگی ها و سایر حوادث تهدید کننده زندگی می شود.

هنگامی که سرطان مشکلات استخوانی را ایجاد می کند، مبارزه می تواند بسیار دشوار باشد. درمان های فعلی، عملکرد خوبی نشان نمی دهند؛ آنها طیف وسیعی از عوارض جانبی را به همراه دارند و سرطان می تواند نسبت به آنها مقاوم شود.

بررسی متاستاز استخوان

مدت زمان زیادی صرف انجام تحقیقات شده است و تلاش برای درک اینکه چگونه سرطان گسترش می یابد، چگونه به سایر بافت ها حمله می کنند و چگونه می توان آنها را کند یا متوقف کرد؟ ایبین کانگ و تیم تحقیقاتی او در دانشگاه پرینستون در نیوجرسی در این تلاش دخیل هستند.

نویسنده Hanqiu Zheng، استاد سابق دانشکده علوم انسانی دانشگاه کانگ، توضیح می دهد که: “آزمایشگاه کانگ در ابتدا متاستاز سرطان پستان را بررسی کرد.

اینکه چگونه سلول های سرطانی از پستان به سایر اعضا گسترش می یابند، زیرا چیزی که باعث مرگ اکثریت بیماران سرطانی می شود متاستاز است نه تومور اولیه. “

مطالعه اخیر آنها متمرکز بر متاستاز استخوان و نحوه ارتباط سلول های سرطانی با سلول های استخوانی است.

ربکا تانگ، همچنین در تیم کانگ، توضیح می دهد:

“کار قبلی در آزمایشگاه نشان داد که یک مولکول به نام Jagged1 بخش مهمی از این تداخل می باشد که باعث ایجاد متاستاز استخوان می شود.”

مطالب مرتبط
آیا استمناء ( خود ارضایی ) باعث ریزش مو می شود؟

بنابراین، ما می خواستیم ببینیم آیا می توانیم با استفاده از آنتی بادی به نام ۱۵D11 برای جلوگیری از Jagged1، متاستاز را متوقف کنیم یا آن را کاهش دهیم؟
نتایج آنها در ماه ژانویه در مجله Cancer Cell منتشر شد.

مطالعه سرطان برای ارتباط با استخوان

در استخوان های سالم یک جریان کلی وجود دارد: بافت استخوان توسط استئوکلاست ها برداشته می شود و توسط استئوبلاست ها بازسازی می شود. این بازسازی ثابت به این معنی است که بافت استخوانی همیشه سالم بوده و عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

اما در سرطان استخوان، این روند طبیعی از بین رفته است. استئوکلاست ها می تواند به تخریب استخوان بیش از حد بپردازد، یا می توانند سلول های تومور را نسبت به شیمی درمانی مقاوم ساخته و از آنها حمایت کنند. تحقیقات اخیر به طور خاص علاقه مند به بررسی نقش مولکولی استئوبلاست ها در متاستاز استخوان بودند.

کانگ میگوید: “تومورها اساسا در لانه های استئوکلاست ها پنهان می شوند.”

آنها کشف کردند که وقتی ۱۵D11 همراه با شیمی درمانی برای بیمار تجویز می شود، بهتر از هر دو درمان به تنهایی عمل می کند. جالب توجه است که این تیم ابتدا فکر کرد که آنتی بادی فقط در برابر تومورها با بیان بالایی از Jagged1 عکس العمل نشان می دهد، اما حتی تومورهایی با بیان کم از Jagged1 را نیز کاهش داده اند.

شیمی درمانی استاندارد معمولا وقتی که Jagged1 توسط استئوکلاست ها ساخته می شود متوقف می شود و عملکرد خوبی نشان را نمی دهد؛ تومور به طور موثر از Jagged1 به عنوان یک سپر استفاده می کند. ۱۵D11 با هدف قرار دادن Jagged1 ، این سپر را از بین می برد و شیمی درمانی می تواند به عملکرد خوب خود ادامه دهد.

مطالب مرتبط
راه جدید برای پیشگیری از تومور سرطان سینه تهاجمی پیدا شده است

Jagged1 در موش ها

برای بررسی بیشتر این رابطه، کانگ و تیم او از یک موش مهندسی ژنتیکی استفاده کردند که Jagged1 را در سلولهای استخوانی بیان می کرد. این عامل به ویژه در رشد سرطان پستان در استخوان ها حساس است.

آزمایشات با موش ها نتایج ابتدایی را پشت سر گذاشت: موش هایی که با هر دو ۱۵D11 و شیمی درمانی درمان می شدند بهتر از موش هایی بود که تنها با یکی از این روش ها درمان می شدند. در یک آزمایش، تومور استخوانی پس از دریافت هر دو دارو بیش از ۱۰۰ بار کاهش یافت.

کانگ گفت: “این یک پاسخ قابل توجه است که ما در هر یک از آزمایشات قبلی خود از عوامل درمانی متاستاز استخوان در موش ها مشاهده نکردیم.”
محققان بر این باورند که این روش می تواند برای سایر انواع سرطانی که متاستاز استخوان را بوجود می آورند، مانند سرطان پروستات، کار کند.

گام بعدی این است که این تحقیق را بر روی مدل های انسانی انجام دهیم. کانگ امیدوار است که این یک فرایند نسبتا سریع باشد.

با توجه به این که متاستازهای استخوانی برای درمان بسیار دشوار است، هرگونه اهداف یا مداخلات جدید دارویی به خوبی دریافت می شود. امیدوارم، در آینده ای نه چندان دور، ۱۵D11 در مبارزه با سرطان وارد عمل شود.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.