آیا سبزیجات Nightshades یا سایه شب آرتریت را بدتر می کنند؟

0

میوه ها و سبزیجات از خانواده Nightshades یا سایه شب غذاهای اصلی برای بسیاری از مردم است. Nightshades  یا سایه شب غذاهای مغذی و سالم هستند و این ایده که باعث التهاب می شوند، تا حالا اثبات نشده است. سبزیجاتNightshades  یا سایه شب حاوی سولانیون است، یک ماده شیمیایی است که بعضی معتقدند ممکن است درد و التهاب آرتروز را تشدید کند. بنیاد آرتروز می گوید این درست نیست. با این حال، اگر فرد احساس می کند که غذاهای خاص باعث ایجاد علائم آرتروز می شوند، آنها باید از مصرف این غذاها اجتناب کنند.

در این مقاله ما در مورد اثراتی که سبزیجات Nightshades  یا سایه شب ممکن است بر روی علائم التهاب و آرتریت، مزایای سلامتی نوزادان و موارد دیگر اثرات ضد التهابی، بحث خواهیم کرد.

سبزیجات Nightshades  یا سایه شب چیست؟

سبزیجات Nightshades  یا سایه شب بخشی از خانواده گیاه Solanaceae هستند. بعضی از گونه ها سمی هستند، از جمله گیاه بولادونا، که به عنوان مهمان مرگبار نیز نامیده می شود. گونه های دیگر معمولا توسط انسان کشت و خورده می شوند.

سبزیجات Nightshades  معمولی که ما می خوریم عبارتند از:

Nightshades حاوی آلکوئیدی به نام سولانین هستند، که در غلظت های بالا سمی است. سولانین به مقدار کمی در سیب زمینی یافت می شود، اگر چه برگ گیاه سیب زمینی و سیب زمینی سبز سمی است و مسمومیت با سولانین در اثر خوردن سیب زمینی های سبز گزارش شده است.

سبزیجات Nightshades  سبب التهاب می شوند؟

بعضی از مردم معتقدند که سولانین موجود در سبزیجات Nightshades  ممکن است سبب التهاب شود یا التهاب مربوط به آرتریت را بدتر کند.

در حالی که برخی از افراد ممکن است بدتر شدن علائم هنگام خوردن نوشیدنی هایی که حاوی سولانین هستند را گزارش دهند، هیچ تحقیقی برای حمایت از این که سولانین تاثیر مستقیمی بر درد التهاب یا آرتریت دارد، وجود ندارد. در عوض، این علائم ممکن است به یک حساسیت غذایی نسبت به خانواده Nightshades  منتهی شود.

مطالب مرتبط
راه های تشخیص و درمان اسپاسم معده

مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که خوردن سیب زمینی بنفش یا زرد در واقع باعث کاهش التهاب و آسیب DNA می شود. این گونه ها گیاهان حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها، از جمله کاروتنوئیدها هستند که نویسندگان حدس می زنند از آسیب سلول جلوگیری می کنند.
در صورتی که فرد معتقد باشد ممکن است عدم تحمل غذایی یا آلرژی غذایی داشته باشد، آنها می توانند را از رژیم غذایی فرد حذف شوند و باید به اثراتی که این علائم به آنها می دهد توجه داشته باشند.
اگر فردی مایل به حذف گیاهان Nightshades  از رژیم غذایی باشد، می تواند آنها را با سایر سبزیجات غیر چاق کننده جایگزین کند، مانند:

  • سیب زمینی های شیرین
  • گل کلم
  • قارچ

مزایای سلامتی

برخی از سبزیجات Nightshades  می توانند منبع عالی مواد مغذی، از جمله ویتامین ها، پروتئین و فیبر باشند. خوردن یک رژیم غذایی متنوع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند بر سلامت فرد تاثیر بسزایی داشته و علائم بیماری های مزمن مانند آرتریت روماتوئید را بهبود بخشد.

Nightshades  های مغذی شامل موارد زیر می باشند:

بادمجان

بادمجان یکی از عناصر مورد استفاده در بسیاری از رژیم های غذایی، از جمله رژیم غذایی مدیترانه ای است و در اکثر فروشگاه های مواد غذایی ذخیره می شود.

بادامجان منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و ویتامین B-1، B-6 و K است.

گوجه فرنگی ها

گوجه فرنگی یک منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله بیوتین، پتاسیم، آهن و روی است. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن هستند که ممکن است التهاب را بهبود بخشد.

سیب زمینی

سیب زمینی های بنفش، سفید و زرد دارای ارزش غذایی هستند که حاوی فیبر، ویتامین C و ویتامین B-6 هستند.

فلفل

فلفل به عنوان منبع عالی ویتامین A و C، پتاسیم و اسید فولیک است.

مطالب مرتبط
رژیم کتوژنیک برای پوست خوب است یا بد؟

غذاهای ضد التهابی

با توجه به بنیاد آرتروز، هیچ رژیمی خاصی وجود ندارد که شخص مبتلا به آرتریت روماتوئید آن را دنبال کند، اما برخی از غذاها وجود دارند که می توانند به کنترل التهاب کمک کنند. بسیاری از این غذاها در رژیم مدیترانه ای یافت می شود.

غذاهای ضد التهابی توصیه شده توسط بنیاد آرتروز عبارتند از:

ماهی های چرب: این ماهی ها دارای محتوای امگا ۳ بالایی هستند که می توانند التهاب را کاهش دهند. منابع خوب عبارتند از ماهی قزل آلا و ماهی تن.

میوه ها و سبزی های رنگارنگ: نمونه هایی این سبزیجات از جمله زغال اخته، گیلاس، کلم و کلم بروکلی است که از آنتی اکسیدان ها برای حمایت از سیستم ایمنی استفاده می شود.

آجیل و دانه: این شامل گردو، آجیل کاج و بادام با چربی های مونو سدیم است که ممکن است به التهاب کمک کند. روغن زیتون می تواند یک اثر مشابه داشته باشد.

لوبیا: نمونه هایی مانند لوبیا سیاه و سفید، لوبیا پینتو هستند که حاوی ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

با استفاده از طیف گسترده ای از دستور العمل های موجود در اینترنت و در کتاب های آشپزی، افزودن این غذاها را به دستور العمل ها و غذاهای روزانه آسان می کند.

یک فرد ممکن است به یک یا چند سبزیجات Nightshades  حساسیت داشته باشد ممکن است علائم زیر را بعد از خوردن آنها تجربه کند:

آنافیلاکسی یک واکنش تهدید کننده حیات و یک اورژانس پزشکی است.

اگر فرد بعد از خوردن غذا یک واکنش آلرژیک شدید مثل آنافیلاکسی را تجربه کند، باید به مراقبت اورژانس اضطراری مراجعه کرده و از EpiPen استفاده کند، در صورتی که یکی از آنها در دسترس باشد.

مطالب مرتبط
تاثیر نمک بر فشار خون و راهکارهای موثر برای کاهش آن

چشم انداز

سبزیجات Nightshades منابع عالی تغذیه ای هستند و هیچ تحقیقی تا به امروز آنها را به طور خاص به افزایش التهاب یا علائم دیگر آرتریت مرتبط نکرده است.

با این حال، افراد مبتلا به حساسیت یا آلرژی غذایی دارند و این حساسیت آن ها سبزیجات Nightshades  را شامل می شود حذف این غذاها ممکن است به کاهش علائم در کسانی که حساسیت دارند کمک کند.

فرد اگر نگران اثرات یک غذای خاص بر سلامتیش باشد، باید با متخصص تغذیه صحبت کند.

منبع :  https://www.medicalnewstoday.com

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com