ناصر ملک مطیعی (داش فرمون)، ستاره باسابقه سینمای ایران ساعتی قبل دیده از دنیا فروبست

0

ناصر ملک مطیعی (داش فرمون)، ستاره باسابقه سینمای ایران ساعتی قبل دیده از دنیا فروبست

خبر تلخ آنکه «ناصر ملک مطیعی» درگذشت. «داش فرمون» مشهور فیلم «قیصر» دیگر در این دنیا نیست. او به علت نارسایی کلیه وتنگی نفس در بیمارستان آتیه تهران بستری شده بود و ساعاتی پیش خبر درگذشت او اعلام شد.

ناصر ملک مطیعی در سال ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد. او کارگردان و بازیگر سینما بود. اولین فیلم های او «گرداب» و «ولگرد» بودند. ملک مطیعی اولین فیلم خود را در سال ۱۳۲۷ بازی کرد. او به کارگردانی سینما نیز پرداخت و اولین فیلمش «سوداگران مرگ» نام داشت که درباره مبارزه با مواد مخدر بود.

ملک مطیعی درباره ورودش به سینما گفته بود: «بعد از فارغ التحصیلی دوست داشتم وارد عرصه سینما شوم زمینه ورزشی و سلامت بدنی هم که داشتم، فیزیک بدنی ام را برای سینما آماده کرد. اولین فیلمم را در سال ۱۳۲۷ بازی کردم».

از ماندگارترین نقش های او، بازی در فیلم هایی «قیصر»، «سلطان صاحبقران»، «طوقی»، »قلندر» بود. نقش او در فیلم قیصر از جمله ماندگارترین نقش های اوست.

پس از انقلاب اسلامی او مانند بسیاری دیگر از بازیگران و هنرمندان پیش از انقلاب دچار محدودیت شد و به مشاغلی چون قنادی و مشاوره املاک پرداخت.

ملک مطیعی در این باره گفته بود:

«ما کنار آمدیم و بعد هم کسی سراغ ما نیامد. ما هم نرفتیم به کسی التماس و درخواست کنیم برای کار. باز هم باید خدا را شکر کنیم که با وجود سینمای امروز که خیلی پیشرفت کرده و به بازار جهانی راه پیدا کرده و زن و مرد و دختر و پسرهای بسیار خوبی هم در آن فعالیت می‌کنند، مردم باز هم به ما محبت دارند و فراموش مان نکردند. این برای ما یک افتخار فراموش نشدنی است. بالاترین گنجینه زندگی ما این محبت مردم است. ما به سینمای گذشته مان افتخار می‌کنیم و به سینمای حالای مان هم پز می‌دهیم».

مطالب مرتبط
مدل آرایشی جدید ، لیندا کیانی

این ویدئو مربوط به صحبت‌های تاثیرگذار ناصر ملک مطیعی مربوط به کنسرت علی زندوکیلی است:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.