واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

0

لابیاپلاستی ، عمل جراحی پلاستیک در لبه (اطراف واژن) می تواند به تنهایی و یا با واژینوپلاستی انجام شود. جراحی می تواند بر روی لبه بزرگ (قسمت بزرگتر و بیرونی واژن) یا لبه کوچک ( قسمت کوچکتر، لب های داخلی واژن) انجام شود. لابیاپلاستی اندازه یا شکل لبه ها را تغییر می دهد، معمولا آنها را کوچکتر کرده یا اصلاح نامتقارن بین آنها را تغییر می دهد.

یک روش با هدف “سفت کردن” مهبل (واژن) است و در افرادی انجام می شود که از افتادگی و یا پیری واژن رنج می برند. برخی از جراحان ادعا می کنند که حتی می توانند حساسیت را بهبود ببخشند. در حالی که این مطلب درست است که بافت های واژن می توانند کشش داشته باشند، جراحی بافت واژن نمی تواند واکنش های جنسی را افزایش دهد، زیرا میل، تحریک و ارگاسم امری پیچیده بوده و واکنش های بسیار شخصی است که شامل شرایطی از نظر احساسی، معنوی و عاطفی می شود. حساسیت های جنسی به طور خودکار منجر به لذت بیشتر نمی شود – در واقع می تواند منجر به درد بیشتر شود.

جراحی مجدد و جراحی زیبایی

برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید واژینوپلاستی یا لابیاپلاستی را انجام دهید، مهم است که تفاوت بین جراحی ترمیم کننده و جراحی زیبایی را درک کنید.

جراحی مجدد عملکرد یک قسمت بدن را بهبود می بخشد، در حالی که جراحی زیبایی، زیبایی شناسی آناتومی طبیعی را تغییر می دهد. شما می توانید این کار را مانند یک عمل بینی انجام دهید: یک جراح می تواند حفره های داخل بینی را بازسازی کند تا به شما کمک کند که بهتر نفس بکشید یا شکل بینی را تغییر دهید، یا فقط به خاطر بهتر شدن ظاهر می تواند بینی شما را عمل کند.

مطالب مرتبط
آیا تداخل 16 هفته ای در سبک زندگی می تواند فشار خون را تحت تاثیر قرار دهد؟

 این یک تمایز حیاتی است، زیرا کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان، جراحی ها و نتایج را برای رفع مشکلات عملکردی مانند بی اختیاری ادرار ارزیابی می کند. اما ACOG با توجه به خطرات و عدم اطمینان علمی در مورد ایمنی و اثر بخشی جراحی زیبایی واژن همچنان شک و تردید دارد.
بعضی از روشهای واژینوپلاستی، به عنوان مثال، در ابتدا به عنوان جراحی های بازسازی برای اصلاح نقایص زایمان انجام می شد، در زمانی که واژن نادرست، خیلی کوتاه یا غیرواقعی بود، به طوری که یک دختر می توانست با دستگاه تناسلی معمولی، قاعدگی طبیعی رشد کند و مقاربت سالم داشته باشد.

جراحی مربوط به واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

به تازگی، واژینوپلاستی به گروهی از جراحی های زیبایی تبدیل شده است که برای “جوان سازی واژن” و “پروتز مهبل” طراحی شده اند. جراحان پلاستیک و متخصصین زنان، بخشی از روش های آرایشی خود را به عمل جراحی واژینوپلاستی اختصاص می دهند، که همانند دیگر جراحی های زیبایی، زیبایی و اعتماد به نفس زنان را افزایش می دهد.

در حقیقتACOG  می گوید، اندام های زنانه به طور طبیعی طیف وسیعی از ظاهر طبیعی را دارند که از لحاظ آناتومیکی صحیح هستند.

به تازگی، تکنولوژی لیزر توسط برخی از جراحان برای “جوان سازی واژن” و سایر جراحی های واژینال برای جایگزینی روش های سنتی معرفی شده است.

پزشکان فردی که عضو انجمن جراحی پلاستیک آمریکا هستند (ASPS) روش های مختلف “واژن مجدد جوان سازی” را ارائه می کنند، اما ASPS خود عمل جراحی خاصی را تأیید نمی کند و هشدار می دهد که جراحی “جوان سازی واژن” ممکن است نیاز به تحقیقات علمی بیشتری برای تعیین اثر بخشی و موفقیت داشته باشد. هیچکدام از جراحی های واژینوپلاستی آرایشی و زیبایی در روش های معمول پذیرفته شده توسط ACOG در نظر گرفته نمی شوند.

مطالب مرتبط
دانشمندان منبع فیزیکی اضطراب موجود در مغز را کشف نمودند

در اینجا چند نمونه از روش های جوان سازی واژن وجود دارد:

“بازسازی واژن” ، بافت نازک در ورودی مهبل (واژن)، به طور معمول اولین بار که یک زن مقاربت دارد پاره می شود. یک عمل جراحی به نام هیمنوپلاستی، پرده را اصلاح می کند تا شبیه به حالت اولیه و باکره بودن، قبل از اینکه زن رابطه جنسی داشته باشد، شود. از آنجا که اعتقادات مذهبی قوی در مورد اهمیت بکارت در برخی از فرهنگ ها وجود دارد، این یکی از بحث برانگیز ترین جراحی های واژینال است.

کلیترال: بعضی از جراحان روش هایی را به نام کلیترال  را به کار می برند که بافتی را که معمولا clitoris را پوشش می دهد حذف می کند.

تقویت نقطه G : بعضی از کارشناسان بر این باورند که دیواره جلویی مهبل (واژن)، یک مکان بسیار حساس برای تحریک و ارگاسم زن است. روش تقویت نقطه G شامل تزریق کلاژن به دیواره جلو واژن، برای افزایش لذت است.

خطرات واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

 شکایت و رضایت دراز مدت زنان و میزان عوارض ناشی از واژینوپلاستی و لابیاپلاستی ردیابی نشده است. علاوه بر این، چون این جراحی ها در مجله های پزشکی بررسی نشده است، روش های دیگر جراحی وجود دارد – بعضی از روش ها اختصاصی و دارای علامت تجاری هستند – ACOG آنها را “اثبات نشده” می دانند.

خطرات جراحی زیبایی واژن شامل موارد زیر است:

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در احساس
  • درد مداوم
  • خارش

بهترین توصیه برای زنان در رابطه با جراحی واژینال این است که با پزشک خود مشورت کنید و درباره احساسات و نگرانی های خود در مورد دستگاه تناسلیتان صحبت کنید و همچنین انتظارات خود را از عمل جراحی بیان کنید و گزینه های غیر جراحی ممکن را بررسی کنید. تمرینات مبتنی بر کگل مخصوصا می توانند به عنوان مثال، بی اختیاری ادرار و ضعف عضلات واژن را بهبود بخشند و التهابات جنسی را بهتر کنند.  مشاوره نیز می تواند مسائل مربوط به عزت نفس و اعتماد به نفس را مورد توجه قرار دهد.

مطالب مرتبط
درد گردن چیست؟ علائم و علل و درمان

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.