پنچ توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن در کودکان

0

پنچ توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن در کودکان

۱-  کودکان  خود را عادت دهید از میان وعده‌های سالم و با ارزش غذایی مانند میوه، سبزی، شیر، لقمه‌های خانگی مانند نان و پنیر و گردو،‌ نان و تخم مرغ و …، انواع میوه‌ها مانند سیب، پرتقال، نارنگی، هلو …، سبزی‌ها مانند هویچ، کاهو، خیار و … و شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنند. همچنین از خوردن شیرینی و شکلات بیش از حد، چیپس و میان وعده‌های چرب خودداری کنند. مصرف غذاهای چرب، سرخ شده، شیرین و شور را محدود کنند. سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهند و هر لقمه غذا را برای مدت طولانی‌تر بجوند.

۲-  غذا را در ظرف کوچکتری بکشید. در رستوران غذای نیم پرس سفارش دهید. غذا خوردن را همزمان با سایر فعالیت‌ها مانند تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب انجام ندهید. همه غذای تهیه شده را سر میز نگذارید. بهتر است به همان اندازه که می‌خواهید مصرف کنید، در ظرف خود غذا بکشید و دوباره سراغ غذا نروید.

۳- مواد غذایی نامناسب مانند نوشابه، چیپس، سس مایونز، شیرینی و … را نخرید. مصرف فست فودها مانند: سوسیس، کالباس، پیتزا، سیب زمینی سرخ شده و انواع ساندویچ‌ها که در بیرون از خانه و با مواد چرب و نامرغوب تهیه می‌شود را محدود کنید. برای میان وعده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید.

۴- از شیر و لبنیات کم چرب (کمتر از ۵/۱ درصد) و یا بدون چربی استفاه کنید. در مورد کودکان مصرف شیر و لبنیات بدون چربی توصیه نمی‌شود. مراقب باشید بی جهت غذا نخورید. وقتی به بچه‌ها غذا می‌دهید باقی مانده را خودتان مصرف نکنید. فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

۵- بچه‌هایی که ساعت‌های زیادی را به تماشای تلویزیون می‌پردازند چاق‌تر هستند چون هم تحرکشان کم می‌شود و هم در هنگام تماشای تلویزیون اغلب تنقلات کم ارزش و چاق کننده می‌خورند. به کودکان توصیه کنید در روز بیش از دو ساعت از وقتشان را به تماشای تلویزیون نگذارنند و حتما با آنها حداقل سه روز در هفته، ۳۰ دقیقه پیاده‌روی تند انجام دهید.

مطالب مرتبط
جلوگیری از پرخوری و چاقی با اپلیکیشن SlipBuddy

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.