چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

رابطه جنسی

0

چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده به یک رژیم غذایی، برای کاهش وزن فکر می کنند. اما آیا باید در برنامه مدیریت وزن خود رابطه جنسی را لحاظ کنیم؟ ما تحقیق می کنیم. وزن سالم بخشی از زندگی سالم است. حفظ وزن مناسب برای مفاصل، استخوان ها و ریه های ما خوب است. همانطور که در هفته جاری کشف کردیم ممکن است حتی از سرطان محافظت کند. اما ۷۳.۷ درصد مردان و ۶۶.۹ درصد از زنان در ایالات متحده دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت health وبسایت وردنگار تهیه شده است در مورد اینکه آیا با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن ایجاد می شود، بحث شده است.

شاید به نظر شگفت انگیز باشد که ۶۶ درصد از مردم در حال حاضر رژیم لاغری دارند. خواه رژیم غذایی سعی و خطا و آزمایش شده و یا یک رژیم جدید، مانند روزه داری متناوب داشته باشیم، مهم این است که درک می کنیم که رژیم غذایی، وزن و سلامت ما با هم ارتباط پیچیده ای دارند.

طبق گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحد(HSS)، فعالیت بدنی بخش مهمی از داشتن وزن سالم، کاهش وزن و از دست دادن وزن اضافی است. HSS حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین شدید متوسط ​​را در هفته توصیه می کند، اما کمتر از ۲۵ درصد بزرگسالان موفق به انجام این کار می شوند.

چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

چه موقع رابطه جنسی مناسب این کار است؟

خوب، رابطه جنسی برای سلامتی ما خوب است، کالری ها را می سوزاند و ما را خوشحال می کند. طبق یک مطالعه جدید، بعید است که کالری زیادی طی یک جلسه ورزشی سنگین بسوزانید و ممکن است ورزش کردن برای کاهش وزن به تنهایی کافی نباشد. بنابراین، آماده باشید برخی از دلایل آشکار و شگفت انگیز در مورد نقش رابطه جنسی منظم، در به دست آوردن و حفظ وزن سالم، صرف نظر از اینکه آیا ورزش می کنید یا نه را بدانید.

هنگامی که ارضا می شویم چقدر مقدار کالری می سوزانیم؟

رابطه جنسی نوعی ورزش است

پروفسور Antony D. Karelis در سال ۲۰۱۳ همراه با همکاران دانشگاه Québec در مونترال در کانادا مطالعه ای در مورد اینکه هنگامی که ارضا می شویم چقدر مقدار کالری می سوزانیم، انجام دادند.
پروفسور Karelis در مقاله خود در مجله PLOS ONE توضیح می دهد که تنها تعداد انگشت شماری از مطالعات تلاش کرده اند تا تأثیر فیزیولوژیکی در طول رابطه جنسی با اعضای بدن انسانی را فاش کنند. تمام مطالعات قبلی نشان دهنده افزایش ضربان قلب است.

مطالب مرتبط
6 کار غلط در روابط اجتماعی که باعث نفرت مردم از شما می شود

پروفسور Karelis برای مطالعه خود با ۲۱ زوج نابالغ از ۱۸ تا ۳۵ ساله کار کرد. از زوج ها خواسته شد تا هفته ای یک بار و به مدت ۴ هفته رابطه جنسی داشته باشند، در حالیکه یک ردیاب فعالیت به آن ها متصل بود و به تیم تحقیق اجازه می داد تا مقدار انرژی که هر بار مصرف می شد، محاسبه کنند. آنطور که نویسندگان توضیح می دهند رابطه های جنسی شامل معاشقه، مقاربت و حداقل یک ارگاسم توسط هر یک از همکاران بود و سپس “با اختیار زن و شوهر به پایان می رسید”.

در اینجا چیزی که این تیم پیدا کرده است بیان کرده ایم:

مردان وقتی که رابطه جنسی داشتند، به طور متوسط ​​۱۰۱ کالری و زنان ۶۹ کالری را سوزاندند Professor Karelis توضیح می دهد که این میزان به صورت میانگین ​​بیشتر از پیاده روی و کمتر از دویدن است که آن را در رده ورزش شدید متوسط ​​قرار می دهد. این به این معنی است که هر بار که ما رابطه جنسی داشته باشیم، به ۱۵۰ دقیقه تمرین هفته ای که توسط HSS توصیه شده نزدیک می شویم. اگر این به اندازه کافی جذاب نیست، داده های بیشتری نشان داده شده است.

“رابطه جنسی، لذت بخش تر” از یک تمرین ورزشی است

محدوده کالری سوزانده شده در طول رابطه جنسی بسیار متفاوت بود. در کمترین حالت، مردان ۱۳ کالری و زنان ۱۱.۶ کالری را سوزاندند، در حالی که در بیشترین حالت مردان ۳۰۶ کالری و زنان ۱۶۴ کالری را مصرف کرده اند.

بیایید به این اعداد که نشان دهنده مدت زمان رابطه جنسی است، نگاه کنیم. در حالی که طول مدت معاشقه، مقاربت و ارگاسم به طور متوسط ​​۲۴.۷ دقیقه بود، زمان واقعی زوجین، داشتن رابطه جنسی بین ۱۲.۵ تا ۳۶.۹ دقیقه بود.

مطالب مرتبط
درمان های جایگزین برای سرطان سینه

این که بیشترین کالری سوزانده شده مربوط به رابطه شدیدتر بوده است یا در زمان معاشقه، مشخص نیست، اما می توان از آن ها نتیجه گیری کرد. اگر ما بخواهیم میزان کالری مصرفی را در طول رابطه جنسی افزایش دهیم، می توانیم رابطه جنسی بیشتر داشته باشیم، یا مدت رابطه را طولانی تر کنیم و یا ترکیبی از هر دو را داشته باشیم.

پروفسور کارل حتی رابطه جنسی را با انجام ورزش منظم مقایسه کرده است. او دریافت که مردان در طول یک تمرین ۳۰ دقیقه ای روی تردمیل با شدت متوسط ​​بین ۱۴۹تا ۳۹۰ کالری را می سوزانند، در حالی که در زنان بین ۱۲۰ تا ۳۸۱ کالری سوزانده می شود. وقتی که خواسته شد که این دو فعالیت را مقایسه کنند، همه مردان و ۹۵ درصد از زنان در این مطالعه می گویند که رابطه جنسی از کار با تردمیل خوشایندتر است. بنابراین، ما نه تنها پیشرفت قابل توجهی در جهت رسیدن به ورزش ۱۵۰ دقیقه ای در هقته داریم، همچنین لذت بیشتری نسبت به انجام فعالیت ورزشی را تجربه می کنیم.

رابطه جنسی و رژیم غذایی

رابطه جنسی مصرف غذا را محدود می کند

“هورمون عشق” اکسیتوسین که در هیپوتالاموس مغز و همچنین در دستگاه گوارش تولید می شود ،با عملکردهای کلیدی در رابطه جنسی، همدلی، ایجاد رابطه، زایمان و شیردهی شناخته شده است.
وقتی که ما رابطه جنسی داشته باشیم، سطوح اکسیتوسین به سمت بالا حرکت می کند، مخصوصا هنگامی که ما ارگاسم را تجربه می کنیم. اما هورمون عشق نمی تواند این همه را انجام دهد.

دکتر الیزابت آ. لاوسون – از واحد نوروندوکرین در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون – در مقاله ای در مجله “بررسی طبیعت اندوکرینولوژی” توضیح می دهد که “آزمایشات در جوندگان، موجودات غیر انسانی و انسان ها به طور مداوم نشان می دهد که اکسیتوسین مصرف کالری را کاهش می دهد.” او اضافه می کند که پس از دریافت ۲۴ واحد بین المللی (IU) اکسیتوسین توسط اسپری بینی، در یک مطالعه، مردان کالری کمتری را به خصوص از چربی دریافت کردند. دکتر لاونس توضیح می دهد “نویسندگان دریافتند که اکسیتوسین مصرف یک میان وعده به ویژه کلوچه های شکلاتی را بعد از غذا کاهش می دهد “.

مطالب مرتبط
رژیم لاغری مناسب خودتان را پیدا کنید

مهم است که توجه داشته باشیم اکسیتوسین برای مدت طولانی در بدن ما قرار ندارد. در عرض ۲- ۸ دقیقه پس از آزاد شدن، نصف هورمون ها از بین خواهند رفت. پس از یک رابطه جنسی تاثیر آن بر روی مصرف غذای ما گذرا خواهد بود. با این این هورمون به از بین رفتن احساس گرسنگی بعد از رابطه جنسی کمک می کند که مطمئنا به کاهش وزن کلی منجر خواهد شد.

رابطه جنسی و مدیریت وزن

حالا که ما در مورد سوزاندن کالری ها و متوقف کردن موقت خوردن غذا به عنوان مزیت رابطه جنسی نگاه می کنیم، آیا این احتمال وجود دارد که ما با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

احتمالا این بستگی به این دارد که چگونه رابطه جنسی را به برنامه شخصی خود متصل کنید. پیدا کردن زمان برای رابطه رمانتیک آسان به نظر می رسد، اما واقعیت عجیب و غریب زندگی پر مشغله آن را برای برخی کمتر قابل اعتماد می کند.

با این حال، به یاد داشته باشید که رابطه جنسی دارای مزایای سلامتی است و بر خلاف رفتن به سالن ورزشی، شما لازم نیست به دور از اتاق خواب خود و یا محل دیگری به جز مکانی که ترجیح می دهید – به وقوع بپیوندد.

بنابراین، اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، چرا وقت خود را صرف شریک زندگی خود نمی کنید. لذت بردن از لحظات صمیمی و رابطه جنسی و تاثیر آزاد سازی اکسیتوسین باعث می شود کالری که می سوزانید در مقیاس مورد نظرتان باشد. با این تفاسیر ممکن است در برنامه رژیم غذایی سال ۲۰۱۸ رابطه جنسی به راحتی به عنوان اجزای ضروری جایگزین شود.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.