۷ راهکاری که به شما در گسترش تجارت تان کمک میکنند
تجارت – گسترش یک کسب و کار کوچک نیاز به تلاش و زحمات زیادی دارد. اگر شما کسب و کاری دارید و میخواهید به سودآوری های بیشتری برسید باید بدانید که گزینه های زیادی پیش روی خود دارید. این مقاله سعی دارد در این راه به شما کمک کند؛ پس بدون معطلی به سراغ اولین راهکار موثر میرویم:
گسترش تجارت با این راهکارها
۱- خریداران بالقوه را افزایش دهید
شما می توانید با افزایش تعداد مشتریان احتمالیتان، کسب و کارتان را گسترش دهید. فرآیندی که طی آن شما باید بتوانید خریداران علاقه مند را جذب محصولاتتان کنید. بیایید فرض کنیم که ۱۰ نفر به قصد خرید وارد مغازه شما شوند و تنها ۵ نفر از میان آنها خریدی انجام دهند؛ اکنون اگر شما بتوانید تعداد خریداران بالقوه اولیه را از ۱۰ به ۱۵ نفر افزایش دهید؛ سودآوریتان ۵۰ درصد افزایش می یابد.
۲- خریداران احتمالی را به خریداران واقعی تبدیل کنید
با افزایش تعداد خریداران واقعی، شما می توانید تجارت خود را گسترده تر کنید. این میزان افزایش میتواند مقیاسی برای سنجش فروش موثر شما باشد. فرض کنید از هر ۱۰ نفر، ۱ نفر از شما خرید میکند. حال اگر شما بتوانید کاری انجام دهید تا این میزان به ۲ نفر از هر ۱۰ افزایش پیدا کنید؛ سودآوریتان را ۲برابر کرده اید.
افزایش مهارت در فروش و تبدیل خریداران بالقوه به خریداران واقعی یکی از مهم ترین کارهایی است که میتوانید انجام دهید. این مهارت هیچ جایگزینی ندارد و هر فروشنده ای که بطور مستقیم یا غیرمستقیم با خریدار در ارتباط است باید بصورت مداوم در حال ارتقا این مهارت باشد.
۳- چالش هایتان را شناسایی کنید
نقاط کلیدی فروشتان را بررسی کرده و سعی داشته باشید تا در آن زمینه ها بهتر شوید. پیشرفتی کوچک میتواند زمینه ساز موفقیت های بزرگ در عرصه فروش شما شود. در مسیر رسیدن به هدف های تجاریتان انگیزه خود را از دست ندهید؛ زیرا انگیزه برای پیشرفت شما حیاتی است. داشتن مهارت در حل مسائل و مدیریت بحران ها بسیار مهم است و نشان میدهد که شما در تجارت تان چه میزان موفق هستید.
۴- میزان فروشتان را افزایش دهید
شما میتوانید با افزایش تعداد محصولاتی که به یک خریدار میفروشید؛ در کسب و کارتان پیشرفت کنید. اگر ۱۰ درصد میزان فروشتان را افزایش دهید؛ به همان میزان سودآوری بیشتری خواهید داشت.
میزان فروش و سودی که بدست میآورید با حاشیه سودتان ارتباط مستقیم دارد. شما همواره باید سعی کنید تا میزان فروش محصولاتتان را به مشتری افزایش دهید.
۵- حاشیه سودتان را افزایش دهید
حاشیه سود در حقیقت همان سود ناخالصی است که از فروش یک محصول بدست میآید. شما باید بطور مداوم سعی داشته باشید تا قیمت محصولتان را افزایش دهید یا هزینه های خودتان را بدون کاهش کیفیت محصول پائین بیاورید. اینگونه است که سودآوریتان بالاتر میرود.
۶- هوشمندانه خرج کنید
شما میتوانید هزینه هایی را که برای جذب مشتری خرج میکنید کاهش دهید. یک فروشنده خوب همواره بدنبال راه های خلاقانه و نوین برای بهبود کیفیت تبلیغات در کنار کاهش هزینه های آن میباشد. این کار بطور چشم گیری سود خالص شما را افزایش میدهد.
۷- بازاریابی ارجایی را فراموش نکنید
ارجاعاتی که مشتری به خدمات شما میدهد؛ میتواند بسیار سودآور باشد. اگر شما بتوانید یک یا چند سیستم ارجاعی برای تجارت تان یافته و از آنها بطور موثری استفاده کنید؛ مطمئن باشید که در کسب و کارتان به موفقیت میرسید.
هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است