کاهش وزن عوارض آرتروز زانو را کاهش می دهد

0

استئوآرتریت زانو: بهترین برنامه کاهش وزن چیست؟

 آرتروز زانو : یک تحقیق جدید، به منظور کشف بهترین رژیم کاهش وزن برای افراد دارای اضافه وزن و چاقی که با آرتروز زانو زندگی می کنند، انجام شده است.
استئوآرتریت شایع ترین نوع آرتریت و شایع ترین اختلال مشترک در ایالات متحده است. به طور خاص، استئوآرتریت زانو بر ۱۰ درصد مردان و ۱۳ درصد زنان بالای ۶۰ سال و بالاتر در ایالات متحده تاثیر می گذارد.

به طور کلی پذیرفته شده است که چاقی یک عامل خطر برای آرتریت است. در واقع، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تقریبا یک سوم (۳۱ درصد) بزرگسالان چاق، توسط پزشک خود، مبتلا به آرتریت تشخیص داده شده اند.

چگونگی کاهش عوارض آرتروز زانو

اما چگونه این افراد می توانند دژنرسانس پیشرفته مفاصل (یا خراب شدن مفاصل در سطح پیشرفته) را که در استئوآرتریت اتفاق می افتد کاهش دهند؟
تحقیقات نشان داده اند که برای افرادی که دارای چاقی و اضافه وزن هستند، کاهش وزن می تواند تفاوت ایجاد کند. کاهش وزن، باعث کاهش فعالیت سلول های ایمنی التهابی می شود که به نظر می رسد در تجزیه غضروف های مرتبط با استئوآرتریت نقش مهمی ایفا می کند.

رژیم غذایی و تاثیر آن بر آرتروز زانو

اما تا کنون مشخص نبود که آیا برخی از رژیم های کاهش وزن موثرتر از دیگر رژیم ها هستند یا نه. بنابراین، محققان به رهبری دکتر الکساندرا گرسینگ، از گروه رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، برای بررسی تأثیر رژیم غذایی بر تناسب اندام، رژیم غذایی و ورزش و یا صرفا تاثیر ورزش در پیشرفت آرتروز زانو، تحقیقاتی را انجام دادند.

دکتر گرسینگ توضیح می دهد:

“هنگامی که غضروف در اثر استئوآرتریت از بین می رود، بیماری نمی تواند درمان شود.” بنابراین، پیدا کردن بهترین طرح برای کاهش آسیب غضروف زانو بسیار مهم است. یافته های جدید در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی در شیکاگو، ارائه شد.

مطالب مرتبط
مسمومیت غذایی و درمان دارویی آن + نکات مهم درمان

ورزش به تنهایی به آرتروز زانو کمک نمی کند

دکتر گرسینگ و همکارانش پیشرفت آرتروز زانو در ۷۶۰ نفر را با شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از ۲۵ کیلوگرم در هر متر مربع بررسی کردند. شرکت کنندگان به طور متوسط ۶۲ ساله بودند و در طرح تحقیقاتی ملی ابتلا به استئوآرتریت تشخیص داده شدند. شرکت کنندگان عوامل خطری برای استئو آرتریت زانو یا فرم ملایم تا متوسط داشتند.

از ۷۶۰ شرکت کننده، ۳۸۰ وزن کم کردند و ۳۸۰ نفر از آن ها تغییری در وزن خود ندادند. یک گروه به دنبال رژیم غذایی مناسب و ورزش رفتند، گروه دیگری تنها ورزش کردند و گروه سوم تنها به رعایت رژیم غذایی مناسب پرداختند.

دکتر گرسینگ و تیم او، پیشرفت استئو آرتریت زانو را با استفاده از MRI در ابتدای مرحله، ۴۸ ماه بعد و ۹۶ ماه بعد (یعنی در پایان مطالعه) مورد بررسی قرار دادند. در طول دوره ۹۶ ماهه، دژنراسیون غضروف در گروهی که وزن کم کرده بودند، در مقایسه با گروهی که کاهش وزن نداشتند، به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

با این حال، مهم این بود که این نتایج امیدوار کننده، تنها در میان کسانی بود که از طریق ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش و یا با کمک رژیم غذایی وزن از دست دادند.
در مقایسه با افرادی که وزن خود را از دست ندادند، ورزش به تنهایی بر روی مشکلات غضروفی تأثیری نداشت.

کاهش وزن عوارض آرتروز زانو را کمتر می کند

محققان این تحقیق اظهار داشتند: “نتایج نشان می دهد که دژنراسیون غضروف از طریق کاهش وزن در افراد چاق کاهش می یابد. این اثر محافظ، تنها در افرادی که وزن بدن خود را از طریق رژیم غذایی و برنامه های ورزشی با هم و یا تنها با رژیم غذایی کم کردند، مشاهده شد.

مطالب مرتبط
آرتریت پسوریاتیک و استئوآرتریت چیست؟

این نتایج نشان می دهد که صرفا ورزش به عنوان یک راه برای کاهش وزن در بزرگسالان با وزن بالا، نمی تواند موثر باشد و باید وزن خود را با رژیم غذایی و ورزش کاهش دهند تا برای آرتروز زانو مفصل آن مفید باشد.”

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.