آشنایی با سلنیوم ماده معدنی کمیاب بدن

بر آورد شده است که 1 میلیارد نفر از مردم سیاره به اندازه کافی سلنیوم زیستی مصرف نمی کنند. سلنیوم منحصر به فرد است به این معنی که غذاهایی که در معرض این مواد معدنی قرار دارند، از خاکی که در آن رشد کرده اند انباشته می شوند.

آشنایی با سلنیوم ماده معدنی کمیاب بدن

سلنیوم در واقع یک ماده معدنی بسیار کمیاب است. این ماده معدنی به عملکرد سالم سیستم ایمنی، ترکیب DNA، سلامت باروری و ترکیب هورمون تیروئید کمک می کند. همچنین این ماده در برابر بیماری های خاص از بدن ما محافظت می کند و برای سلامت بدن ضروری است. بدن انسان فقط در مقادیر کوچک و مکرر به آن نیاز دارد.

بر آورد شده است که ۱ میلیارد نفر از مردم سیاره به اندازه کافی سلنیوم زیستی مصرف نمی کنند. سلنیوم منحصر به فرد است به این معنی که غذاهایی که در معرض این مواد معدنی قرار دارند، از خاکی که در آن رشد کرده اند انباشته می شوند.

ارتباط بین Selenium و خاک

مقدار سلنیوم در غذاها به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، وجود مواد ارگانیک در خاک، شرایط زمین شناسی بستگی دارد. در نهایت این متغیرها به میزان سلنیوم در خاک کمک می کنند و این امر به این معنی است که مواد غذایی گیاهی این ماده معدنی را دریافت می کنند. روش های فرآوری غذا نیز تا حد زیادی بر میزان سلنیوم در غذا تاثیر می گذارند.

ذخیره جهانی Selenium در مقایسه با سایر مواد معدنی بسیار کم است، زیرا این ماده یک محصول غیرمستقیم است و نمی تواند به طور مستقیم استخراج شود.

غذاهای گیاهی بهترین ترین منبع Selenium در سراسر جهان هستند. با این حال، مناطقی که در خاکشان سلنیوم کمی وجود دارد و افرادی که در این مکان های جغرافیایی زندگی می کنند، دچار کمبود سلنیوم هستند. برای نمونه این وضعیت می تواند در روسیه یا چین وجود داشته باشد، یعنی در خاک این مناطق سلنیوم وجود ندارد. با توجه به جمعیت ساکن آنجا که عمدتا غذاهای محلی مصرف می کنند، کمبود سلنیوم در این مناطق بسیار رایج است. بر عکس این مناطق، بخشهای خاصی از آمریکا میزان بالای سلنیوم در خاک خود را دارند که منجر به داشتن میزان سالم از این ماده معدنی کمیاب در میان افراد محلی می شود.

مطالب مرتبط
مولکول جدید کشف شده ای که می تواند نارسایی قلبی را درمان کند

کمبود سلنیوم

کمبود Selenium با ناباروری مردانه، افزایش خطر کمبود ید، سرطان و بیماری های قلبی همراه است. مشخص شده است که کمبود این مواد معدنی نیز موجب ضعف در برابر عفونت های ویروسی آنفولانزا می شود.

 

مواد غذایی غنی از Selenium

آجیل برزیل غنی از Selenium است، همچنین همه ی حبوبات، سبزیجات برگ دار و سایر غذاهای گیاهی غنی از این ماده معدنی هستند. متاسفانه محتوای Selenium بستگی به خاکی دارد که در آن رشد کرده است، به همین ترتیب، آجیل برزیل در مناطقی که سلنیوم شایع است رشد می کند و بیشترین عنصر غنی از سلنیوم را تولید می کند. مناطق حاوی خاک غنی از سلنیوم شامل کانادا، ایالات متحده و ژاپن هستند.

 همچنین خرید مواد غذایی ارگانیک نیز بسیار مهم هستند تا اطمینان حاصل شود که آنها در خاک بهداشتی رشد کرده اند.  اینجا در مورد مزایای کشاورزی ارگانیک بیشتر بدانید.

مکمل های هوشمند

همیشه مکمل رژیم غذایی خود را با با کیفیت ترین غذاهای در دسترس میل کنید. بسیاری از مردم به دلیل نداشتن غذاهای تازه به کمک زیادی نیاز دارند و به همین دلیل است که از غذاهای محلی که همیشه در دسترس دارند استفاده می کنند. این جایی است که مکمل های با کیفیت دیده می شوند.

PureFood A-Z تنها از ۲۴ میوه ارگانیک، سبزیجات و غذاهای مخصوص و بدون چیز دیگری ساخته می شود. با توجه به روش های ملایمی که ما برای تولید این محصول استفاده می کنیم و مقدار قابل توجهی از محصولات ارگانیک که در هر قاشق چای خوری آن وجود دارد، این پودر حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این پودر شامل ۱۳۰٪ از مقدار روزانه سلنیوم است که آن را به شما توصیه می کنیم.

بسیاری از مردم می پرسند چرا آنها بیش از ۱۰۰ درصد مواد معدنی و ویتامین نیاز دارند. حقیقت این است که اکثر ما هایی که در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم، کیفیت غذائی که می خوریم خوب نیست و روزانه با بسیاری از عوامل استرس زا مواجه هستیم که منجر به کمبودهای تغذیه ای می شود. ضعف های طولانی مدت تغذیه بدن را به بیماری های مزمن حساس می کند. بنابراین، تغذیه کم + استرس زیاد = بدن ناسالم.

مطالب مرتبط
استرس و سلامتی روده

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

نظرات بسته شده است.