آمادگی هوازی زنان از مردان در تمرین هوازی بیشتر است

0

نبرد جنسیتی به نفع زنان: آمادگی هوازی زنان از مردان در تمرین هوازی بیشتر است

یک مطالعه جدید نشان می دهد که وقتی زنان ورزش می کنند، بدن آنها اکسیژن را سریعتر از مردان انتقال می دهد. از دید محققان این نشان دهنده آمادگی هوازی بیشتر است. به عبارت دیگر، زنان ممکن است به طور طبیعی از مردان بهتر باشند.

تحقیقات جدید، اعتقاد سنتی که مردان نسبت به زنان قوی تر بوده و بهتر ورزش می کنند را به چالش می کشد. در واقع، یک مطالعه جدید، در مورد سنجش پاسخ زنان نسبت به تمرینات هوازی، نشان می دهد که واقعیت می تواند چیزی بر خلاف این باشد.

در این مطالعه جدید، تفاوت های جنسیتی و پاسخ بدن به آمادگی هوازی، مورد بررسی قرار گرفت. به طور خاص، این تحقیق بر روی این مسئله تمرکز کرده است که چگونه جنسیت بر توانایی بدن برای انتقال اکسیژن در هنگام شروع به ورزش تاثیر می گذارد.

توماس بلدرام، از دانشگاه واترلو کانادا، این پژوهش را هدایت کرد و یافته های او در مجله فیزیولوژی کاربردی، تغذیه و متابولیسم منتشر شده است.

زنان بیش از ۳۰ درصد از مردان در تمرین هوازی برترند

همانطور که توماس بلدرام و همکارانش در مقاله خود توضیح می دهند، مطالعات قبلی، نشان داده اند که مردان، قادر به جذب اکسیژن سریع تری – شاخص آمادگی هوازی – در مقایسه با زنان و کودکان هستند.

بلدرام و تیم او؛ تصمیم گرفتند که فرضیه هایشان را مورد آزمایش قرار دهند. آنها ۱۸ نفر از جوانان کاملا سالم را استخدام کردندکه نه نفر از آنها مرد و نه نفر دیگر زن بودند. همه شرکت کنندگان فعال و با سنن مشابه بودند. همچنین وزن و سطح آمادگی هوازی یکسان داشتند.

از شرکت کنندگان خواسته شد تا در آزمون ” قلبی عروعی بر روی تردمیل ” شرکت کنند. آزمون، در سه سطح تمرین هوازی به صورت آسان، شدید و متوسط از آنها گرفته شد.

مطالب مرتبط
آرنولد شوارتزنگر، تمرین در سن 70 سالگی و سخنرانی علیه ترامپ

این آزمایشات نشان داد که “دینامیک استخراج اکسیژن محیطی و ریه در زنان بسیار سریعتر است”. به طور خاص، زنان اکسیژن را در بدن خود، ۳۰ درصد سریعتر از مردان به طور مداوم حمل کردند.

به عبارت دیگر، زنان به طور طبیعی بیشتر توانایی ورزش آنهم به صورت تمرین هوازی را دارند. این فرضیه به اثبات رسیده است.

یافته ها ممکن است اصول تمرینات ورزشی، به خصوص اصول تمرین هوازی را تغییر دهند

ریچارد هگسون، استاد دانشکده علوم بهداشت کاربردی در واترلو نتایج آزمایش تمرین هوازی را توضیح می دهد:
“ما دریافتیم که عضلات زنان سریعتر اکسیژن را استخراج می کنند که به لحاظ علمی نشان دهنده یک سیستم هوازی عالی است.”

جذب اکسیژن یک اندازه استاندارد آمادگی هوازی است و مقدار اکسیژن را که بدن می تواند در هر دقیقه مصرف و استفاده کند، توصیف می کند.

همانطور که کالج آمریکایی پزشکی ورزشی توضیح می دهد، میزان مصرف اکسیژن ما “اندازه گیری توانایی حداکثر انجام کار هوازی با شدت بالا را نشان می دهد. این فاکتور به شدت با عملکرد و سلامت عمومی مرتبط است.”

بنابراین، نرخ بالای پردازش اکسیژن به این معنی است که زنان ممکن است کمتر مستعد خستگی عضلانی باشند و احتمال بیشتری دارد که ورزش را بهتر انجام دهند. آنها همچنین می توانند انعطاف پذیر تر باشند، زیرا پردازش اکسیژن بالاتر نشانگر ادراک کمتر از تلاش فیزیکی است.

بلدرام می گوید:

“یافته ها بر خلاف نظر عامیانه ای است که بدن مردان به طور طبیعی ورزشی و قوی است.”
“در حالیکه ما نمی دانیم که چرا زنان جذب اکسیژن بیشتری دارند، این می تواند راه ما را برای ارزیابی و تمرین ورزشی به خصوص تمرین هوازی تغییر دهد.”

ترجمه از: فرزانه پاشایی

شاید علاقه مند باشید مطالعه کنید:

چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

مطالب مرتبط
20 بیست روش برای کاهش وزن سریع

مصرف مکمل ورزشی و رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران

راههای کاهش سطح کراتینین خون

احتمال سکته مغزی با مواد موجود در مکملهای ورزشی و کاهش وزن

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.