آژانس ضد دوپینگ مورد حمله سایبری قرار گرفت

0

آژانس ضد دوپینگ مورد حمله سایبری قرار گرفت

حمله سایبری : آژانس ضد دوپینگ انگلستان، که هزاران مورد از جزئیات آزمایشات ستارگان ورزشی و پرونده های پزشکی را در اختیار دارد، توسط یک هکر سایبری مورد حمله قرار گرفت.

کارکنان، امروز در مرکز فرماندهی این سازمان برای جلسه صبح روز دوشنبه، فراخوانده شدند و در این جلسه از آنها خواسته شد که به دلیل نقض تعهدشان تسویه حساب نموده و به خانه بروند.

فوتبالیست های لیگ برتر، دوچرخه سواران برجسته و ورزشکاران مشهور المپیک از جمله افرادی هستند که اطلاعاتشان در سرورهای Ukad نگهداری می شود.

هک های قبلی صورت گرفته در سازمان های ضد دوپینگ، اطلاعات دقیق پزشکی برخی از ورزشکاران برجسته جهان را فاش نموده بود و آن ها را به برخی جوامع ژئوپلیتیک و ورزشی ارسال نموده بود.

شواهد نشان می دهد که این سازمان باز هم مورد حمله سایبری قرار گرفته، اما ادعا می کند که این امر ناموفق بوده و اذعان داشته اند که هیچ اطلاعاتی از بین نرفته است.

این سازمان هنوز در حال تحقیق در مورد این موضوع است.

یک منبع آگاه به Independent گفت:

“من با بقیه کارکنان مشغول به کار بودم که به ما گفته شد در طول آخر هفته، نقض امنیتی رخ داده است.”

بعدا روشن شد که آن ها این موضوع را به سرورهای ما مرتبط دانسته اند. بنا بر این ما بسیار کنجکاو شدیم تا به کشف و حل موضوع بپردازیم، مخصوصا به این علت که چند سال پیش با رخ دادن حمله سایبری Fancy Bears از ما خواسته شده بود تا تسویه حساب کنیم.

حمله سایبری Fancy Bears

در سال ۲۰۱۶، گروه جاسوسی ناشناس سایبری Fancy Bears، دنیای ضد دوپینگ را نابود کرد و به اطلاعات طبقه بندی شده و (Wada) مدارک پزشکی و پرونده های آزمایش مواد مخدر  تعدادی از ورزشکاران که معافیت های درمانی دریافت کرده بودند، از جمله تنیس باز معروف، سرنا ویلیامز، دوچرخه سوار، برادلی وایگینز و قهرمان ورزشی، مورو فراه، دست یافتند.

مطالب مرتبط
amc javelin عضلانی معروف آمریکایی

همچنین بعدها فدراسیون بین المللی دو و میدانی IAAF و کمیته بین المللی المپیک (IOC)، در وب سایت خود، Fancy Bears را به عنوان یک “تیم بین المللی هک” معرفی نمود که مخالف بازی عادلانه و ورزش بی حاشیه بودند.

یک منبع مطمئن از جانب این آژانس افزود:

“کارمندان بیان نموده اند که در حال حاضر هیچ سیستم الکترونیکی فعالی وجود ندارد و ما از طریق فرآیندهای داخلی در حال تلاش هستیم تا وضعیت را بهبود ببخشیم و منبع حمله  را شناسایی نموده و به مقابله با آن بپردازیم.”

احتمالا ۲۴ ساعت طول می کشد تا سیستم ها مجددا به اینترنت وصل شوند، و ما در تلاش هستیم تا به سرعت همه چیز را به جای خود باز گردانیم.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.