آیا گوشت کروکودیل مفید است؟ فواید سلامتی گوشت کروکودیل در برخی کشورهای آسیایی

0

کروکودیل، نوعی از خزنده است که به عنوان شکارچی شناخته می ‌شود. با گذشت زمان، انسان از پوست، گوشت و سایر قسمت های بدن تمساح استفاده کرد. گوشت کروکودیل در اکثر مناطق محبوب است مخصوصا در کشورهای آسیایی مثل گوشت گراز مورد توجه است.در اینجا فواید سلامتی گوشت کروکودیل گفته شده است.

کروکودیل، نوعی از خزنده است که به عنوان شکارچی شناخته می ‌شود. با گذشت زمان، انسان از پوست، گوشت و سایر قسمت های بدن تمساح استفاده کرد. فواید سلامتی  گوشت کروکودیل در اکثر مناطق مشهور است مخصوصا در کشورهای آسیایی مورد توجه است. مردم چینی از زمانی‌ که گوشت تمساح را به علت خاصیت التیام بخش آن مصرف می کردند، نه تنها در آسیا، بلکه بعضی از مردم در جنوب ایالات متحده آمریکا نیز در مهمانی‌ ها گوشت آن را کباب می‌ کنند. گوشت تمساح در کشورهای اروپایی متفاوت است. از آنجایی که آنها از کشت غیر از حیات وحش آمدند، گوشت کروکودیل قانونی است. این پرورشگاه‌ها در بقای این گونه کمک می‌کنند و گوشت و محصولات دیگر تمساح را به بازار عرضه می‌کنند. درست مثل گیاه نادر چینی که تقریبا منقرض شده است پس از آنکه کشت شد، جمعیت آن به بیش از ۱۰۰۰۰ افزایش پیدا کرد.

فواید سلامتی گوشت کروکودیل

دلیل اصلی خوردن گوشت تمساح برای دریافت مزایای دارویی آن است. مردم چین به طور منظم گوشت خوک را تمیز می کنند و همچنین می توانند ان را جایگزین انواع دیگری از گوشت مانند گوشت گاو و گوشت خوک بکنند.

در اینجا لیستی از فواید سلامتی گوشت کروکودیل اورده شده است:

۱-درمان مشکلات پوستی

این مزایای اصلی ان است که با مصرف  ان به راحتی به فوایدش دست پیدا می کنید. افرادی که در کشورهای آسیایی زندگی می کنند معتقدند با خوردن گوشت خوک و کروکودیل، می توانند اگزما، خارش پوست و سایر بیماری های پوستی شامل آلرژی پوست را درمان کنند.

۲- ساخت عضله

گوشت کروکودیل حاوی مقادیر بالایی پروتئین است که در فرآیند ساخت عضله مفید می باشد. خوردن ۱۰۰ گرم از گوشت تمساح که حاوی ۴۶ گرم پروتئین، باعث بهبود سلامتی می شود. پروتئین گوشت تمساح بیشتر از پروتئین موجود در گوشت مرغ است.

۳-جلوگیری از بیماری قلبی

پروتئین و اسید آمینه ای که در گوشت تمساح وجود دارد می تواند از مشکلات قلبی جلوگیری کند. گوشت گراز نیز حاوی پتاسیم است که می تواند نقش مهمی در حفظ عملکرد قلب داشته باشد.

مطالب مرتبط
اردک های پلاستیکی می توانند سبب بروز عفونت های چشم، گوش و معده شوند

۴-جلوگیری از آسم

باور بر این است که بیشتر گوشت خزندگان از جمله تمساح می تواند آسم را درمان کند. آسم در واقع آلرژی است که در سیستم تنفسی رخ می دهد. مردم چینی سعی می کنند با  مخلوط کردن گوشت کروکودیل و مواد گیاهی  اسم را درمان کند.

۵-جلوگیری از دیابت

گوشت کروکودیل حاوی پروتئین و اسید آمینه است که می تواند سلامت پانکراس را حفظ کند. پانکراس، عضو اصلی بدن است که انسولین تولید می کند و نقش مهمی در کنترل سطح قند خون دارد. اکثر افراد مبتلا به دیابت،  انسولین کافی تولید نمیکنند و یا نسبت به انسولین مقاوم هستند.

۶- حفظ کلسترول پایین

در مقایسه با سایر انواع گوشت مانند گوشت گاو و گوشت خوک، گوشت تمساح، میزان کلسترول پایین تری را دارد. استفاده از گوشت های تمساح می تواند به عنوان انتخاب سالم برای افرادی باشد که مشکل کلسترول بالا دارند.  در ۳۰۰ گرم از گوشت تمساح، فقط ۲۳ میلی گرم کلسترول وجود دارد.

۷-کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز

گوشت کروکودیل شامل چربی اشباع شده کمتری در مقایسه با مرغ است. در ۱۱ گرم گوشت تمساح فقط ۴ گرم چربی بد موجود می باشد. در حالی که مرغ دارای ۵ گرم چربی در بین ۱۶ گرم گوشت است. این مقدار چربی بد ممکن است موجب چندین مشکل بهداشتی مانند ضخیم شدن رگ های خونی شود. خوردن گوشت کروکودیل به طور منظم می تواند خطر ایجاد آترواسکلروز را کاهش دهد.

۸-کاهش سرماخوردگی و سرفه

یکی دیگر از فواید سلامتی گوشت کروکودیل در طب سنتی می باشد و ان ها پیشنهاد می کنند که بیمار تنها با خوردن گوشت خوک و تمساح، می تواند سرفه و سرماخوردگی را درمان کند.

۹- جلوگیری از چروک پوست

با توجه به سطح بالای پروتئین آن، گوشت تمساح می تواند شروع پیری و چروک پوست را به  تاخیر بیاندازد. مطالعه ای که توسط چینی ها انجام شده است نشان میدهد،  افرادی که برای خوردن از گوشت خوک  استفاده می کنند، وضعیت پوستی شان در طول سالیان سال بهبود یافته است

۱۰-. ضد تومور

تومور نیز به عنوان سرطان خوش خیم نامیده می شود که دوز آن به سایر قسمت های بدن گسترش نمی یابد. مصرف گوشت تمساح بر این باور است که می تواند از رشد تومور جلوگیری کند.

مطالب مرتبط
گرفتگی عضلات نشانه چه مشکلاتی است؟

۱۱- التیام سیروز

سیروز کبدی  که در آن کبد آسیب دیده و علائم متعددی مانند زردی، خستگی، ضعف و غیره دارد. افراد چینی برای درمان بیماری سیروز از گوشت کروکودیل و سایر داروهای گیاهی استفاده می کنند. پروتئین و اسید آمینه که در گوشت تمساح وجود دارد، می تواند در ترمیم سلول های کبدی کمک کننده باشد و روند بهبود را تقویت کند.

۱۲- بهبود عملکرد ریه

گوشت کروکودیل نه تنها  برای افرادی است که دوست دارند آن را مصرف کنند خوشمزه به نظر می رسد. بلکه اعتقاد بر این است که خوردن گوشت تمساح شما را از مشکل تنفسی دور خواهد کرد و به بهبود عملکرد ریه ها کمک می کند.

۱۳- تقویت سیستم ایمنی بدن

پروتئین اکثر بافت های بدن مثل سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند. گوشت کروکودیل ممکن است مقدار زیادی از پروتئین مورد نیاز را در تشکیل سلول های ایمنی به همراه داشته باشد. همچنین اعتقاد بر این است که به طور مرتب مصرف گوشت تمساح، می تواند شما را از بسیاری از بیماری ها دور نگه دارد.

۱۴- نگه داشتن استخوان های قوی

گوشت کروکودیل حاوی مقدار مناسبی از کلسیم است که می تواند استخوان سالم را حفظ کند و مانع از از دست دادن توده های استخوانی شود. کلسیم موجود در گوشت تمساح بالاتر از سطح کلسیم گوشت گاو می باشد.

۱۵- جلوگیری از کم خونی

آهن در حفظ سلول های قرمز خون و عملکرد آن مهم است. بدون آهن، بدن انسان کم خونی را تجربه می کندکه ممکن است باعث ضعف، خستگی و سایر مشکلات سلامتی شود. گوشت کروکودیل حاوی مقداری آهن است که می تواند کمک به جلوگیری از کم خونی شود.

۱۶- حفظ عملکرد عصبی

پروتئین و سایر مواد مغذی مانند منیزیم موجود در گوشت تمساح، در حفظ عملکرد عصبی کمک می کنند، منیزیم یک ماده معدنی است که برای حفظ عملکرد عصبی عضلانی لازم است و همچنین می تواند باعث جلوگیری از ایجاد اختلالات عصبی در مغز مانند آلزایمر شود.

۱۷- کمک در کاهش وزن

اگر شما در رژیم هستید ولی هنوز میخواهید از فواید سلامتی گوشت کروکودیل در رژیم غذایی خود استفاده کنید، تمساح میتواند یک جایگزین خوب برای ان باشد. این گوشت کالری کمتری را نسبت به انواع دیگر گوشت به ویژه گوشت گاو شامل می شود

مطالب مرتبط
آپاندیس چیست؟ بررسی علل،علائم،تشخیص و درمان

خطر گوشت کروکودیل برای سلامتی

برخی از خطرهای سلامت مصرف گوشت خزنده از جمله گوشت کروکودیل، توسط محققان منتشر شده است. این گوشت می تواند حاوی باکتری های مضر مانند سالمونلا باشد که می تواند باعث بروز چندین مشکل بهداشتی مانند بیماری های اسهال و برخی اختلالات هضم شود. عفونت سالمونلا همچنین می تواند سبب آسیب به سلول های کبدی شود.پروتئین و اسید آمینه موجود در گوشت تمساح همچنین می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در افراد بشود. اگر قبل از خوردن گوشت تمساح  سابقه آلرژی داشته باشید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین گزارش شده است که گوشت تمساح ممکن است دارای مقداری جیوه باشد که می تواند برای زنان باردار خطرناک باشد.

نکات

گوشت کروکودیل در بازار موجود است و شما به راحتی می توانید آن را در منطقه خاص پیدا کنید. این نکات را در مورد چگونگی ذخیره و فرآوری و یا طبخ گوشت تمساح دنبال کنید.

  • گوشت را از دم ان انتخاب کنید، این قسمت به عنوان بهترین بخش در نظر گرفته شده و شما همچنین می توانید دنده ها، قطعات یا سوسیس ان را که از پاهای جلو کروکودیل ساخته شده است، انتخاب کنید.
  • گوشت تمساح را در داخل فریزر نگه داری کنید
  • اگر می خواهید از گوشت های تمساح یخ زده استفاده کنید، ابتدا یخ ان را اب کنید. از خوردن گوشت یخ زده در آب جوش خودداری کنید.
  • قبل از پردازش گوشت همیشه دستها و ظروف خود را بشویید تا از آلودگی باکتری جلوگیری شود
  • شما می توانید این گوشت را پخته شده، و یا سرخ شده مصرف کنید
  • گوشت قرمز مایل به قهوه ای نیز می تواند برای تولید سوسیس، قارچ و انواع دیگر مواد غذایی یخ زده پردازش شود.

اینها همه فواید سلامتی گوشت گوشت کروکودیل و ریسک سلامتی، نحوه نگهداری آن در راه مناسب است. خوردن گوشت تمساح ممکن است برای برخی از مردم غیر قابل تصور باشد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.