از عوارض اتو کشیدن مو چه می‌دانید؟

0

البته که اتو کشیدن مو و به تبع آن صاف شدن موها را کمتر کسی است که دوست نداشته باشد. اما هر چیزی هزینه‌ای دارد. در این نوشتار می‌خواهیم هزینه‌هایی که ممکن است بابت اتو کشیدن مو صرف کنید، البته سوای هزینه‌ای که برای خرید اتومو و یا برق می‌کنید، داشته باشیم.

پیش از آن که به عوارض اتو کشیدن مو بپردازیم ذکر این نکته لازم است که هر یک از عوارض زیر برای صاف کردن مو با مواد شیمیایی هم صادق هستند و در واقع تفاوتی آن‌چنانی میان صاف کردن مو با اتومو و به وسیله‌ی مواد شیمیایی نیست.

عوارض اتو کشیدن مو

۱- خشک شدن موها:

خشک شدن موها از جمله عوارض شایع اتو کشیدن مو و همچنین صاف کردن به وسیله‌ی مواد شیمیایی است. هر دوی این روش‌ها موجب از بین رفتن روغن‌های طبیعی مو می‌شوند و نتیجتاً مو الاسیسیته‌ی خود را از دست داده و شکننده و زبر می‌شود.

در این بین، مهم نیست که موی شما از چه نوعی است. آن‌گونه که آکادمی درماتولوژی آمریکا می‌گوید هر نوع حرارت می‌تواند موجب آسیب به مو شود.

برای کمتر کردن این عارضه سعی کنید یا از اتومو استفاده نکنید یا اگر می‌کنید آن را بر روی تنظیمات پایین قرار دهید. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید موهای خیس را اتو کنید، این کار به منزله‌ی سرخ‌کردن موهای‌تان است.

۲- شکننده شدن موها:

شکننده شدن موها نیز ممکن است به سبب استفاده از اتومو و یا مواد شیمیایی برای صاف کردن موها رخ دهد. در واقع شکننده شدن موها زمانی رخ می‌دهد که موهای‌تان به سبب اتو کشیدن خشک شوند. افزون بر این، از آن‌جا که هم اتو کشیدن مو و هم صاف کردن به وسیله‌ی مواد شیمیایی موجب تضعیف ریشه‌ی موها می‌شوند می‌توانند شکننده شدن‌شان را نیز به همراه داشته باشند.

۳- از بین رفتن درخشندگی موها:

بدیهی است که موهای خشک و شکننده، جلا و درخشندگی ندارند. این امر به سبب از دست رفتن روغن‌های طبیعی مو است. بدون این روغن‌‌ها موها آن درخشندگی لازم را نخواهند داشت.

برای افزایش درخشندگی موهای‌تان می‌توانید آن‌ها را با سرکه سیب شستشو دهید. از روغن آرگان نیز می‌توانید استفاده کنید.

۴- ریزش مو:

مواد شیمیایی صاف کننده‌ی مو می‌توانند موجب آسیب به فولیکول‌های مو شوند و البته این به معنای آن است که می‌توانند ریزش مو را به همراه داشته باشند. استفاده از اتومو نیز کمکی نمی‌کند، چرا که اگر اتومو و گرمای حاصل از آن می‌تواند بر روی موها تأثیر منفی بگذارد چرا نتواند بر روی فولیکول‌های مو تأثیر بگذارد؟ خصوصاً اگر از اتومو نزدیک به ریشه‌ی مو استفاده شود.

۵- خارش پوست سر:

بر اثر صاف کردن مو، حتی پوست عوسر نیز ممکن است آسیب ببیند. وقتی فولیکول‌های مو بر اثر استفاده از مواد شیمیایی صاف کننده‌ی مو می‌میرند، روغن کافی برای مرطوب کردن پوست سر باقی نمی‌ماند و این امر خشکی و خارش پوست سر را به همراه خواهد داشت که دست آخر می‌تواند به پوسته‌پوسته شدن آن منجر شود.

۶- تحریک دیگر اعضای بدن:

ممکن است به هنگام استفاده از اتومو گاز فرمالدهید تولید شود. این گاز می‌تواند موجب تحریک چشم‌ها، گوش‌ها و ریه شود. از آن جا که گاز فرمالدهید گازی سرطان‌زا نیز هست، بهتر است به هنگام استفاده از اتومو دقت بیش‌تری به خرج دهید، البته اگر قرار نیست استفاده از آن را کنار بگذارید.

سخن آخر

نمی‌دانم حال که هزینه‌های اتو کشیدن مو را ذکر کردیم و با آن‌ها آشنا شدید باز هم مایل به استفاده از اتومو و مواد شیمیایی صاف کننده هستید یا نه؟ اگر قرار است از این پس استفاده از آن‌ها را کنار بگذارید که عالی است، اما اگر قرار نیست چنین کاری انجام دهید لااقل:

  • استفاده از آن‌ها را کم کنید.
  • موهای خیس را اتو نکشید.
  • اتومو را به ریشه‌ی موها نزدیک نکنید.
  • از تنظیمات پایین اتومو استفاده کنید.

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
با 10 خاصیت اثبات‌شده‌ی آووکادو آشنا شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.