استانداردهای زندگی شخصی و زندگی کاری

0

زندگی شخصی و زندگی کاری خود را جدا کنید

آخر هفته است. شما هم، وقت خود را با خانواده و دوستانتان صرف می کنید. ناگهان، صدای یک ایمیل کاری از تلفن شما به گوش می رسد. آیا اکنون آن را می خوانید؟ یا صبر می کنید تا شنبه؟ اگر شما گزینه اول را انتخاب می کنید، از طرف روانشناسان به شما هشدار داده می شود: ممکن است شما رفاه خود را به خطر بیندازید.

محققان دانشگاه زوریخ در سوئیس دریافتند که کارکنانی که اجازه می دهند که کار خود را به زندگی شخصی خود وارد کنند احساس عاطفی بیشتری دارند و در مقایسه با افرادی که تمایزی جدی بین کار و زندگی شخصی خود دارند، احساس خستگی بیشتری بر آنها وارد می شود.

متاسفانه این احتمالا یک مشکل رایج است. به نظر می رسد که تعداد کمی از ما برای رسیدن به تعادل کار و زندگی موفق می شوند.

تهدید رفاه با کار زیاد

یک نظرسنجی از انجمن مدیریت منابع انسانی نشان می دهد که حدود ۸۹ درصد از کارکنان ایالات متحده، تعادل کار و زندگی برایشان مشکل است.

با کارکرد طولانی مدت و افزایش تقاضای شغلی، جای تعجب نیست که میزان انرژی شما کاهش می یابد. با این حال، همانطور که مطالعات جدید نشان می دهد، ما باید مراقب باشیم؛ اگر اجازه دهید مسائل کاری به زندگی شخصی تان وارد شود، می تواند پیامدهای قابل توجهی در تهدید رفاه تان داشته باشد.

این یافته که توسط محققان در مجله کسب و کار و روانشناسی گزارش شده است، ممکن است به نظر روشن و ساده باشد. اما آنچه که در مورد مطالعه جدید جالب توجه است این است که چرا وارد کردن مسائل کاری به وقت استراحت، می تواند پیامد هایی منفی داشته باشد؟

دکتر وپفر – از موسسه اپیدمیولوژی، آمار زیستی و پیشگیری در دانشگاه زوریخ – و همکارانش با تجزیه و تحلیل داده ها از ۱۹۱۶ کارمند از کشورهای آلمانی زبان به این نتایج رسیدند. حدود ۵۰ درصد از این کارمندان حداقل ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند.

مطالب مرتبط
آزمایش اجباری سلامت روان برای کودکان در مدارس خارج از کشور

هر کدام از کارمندها در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کردند که بررسی کردند که چگونه کار خود را از زندگی شخصی خود جدا کردند. به عنوان مثال، از آنها خواسته شد پاسخ دهند که آیا آنها در مورد کارشان در زمان آزاد خود فکر می کنند و چه میزان در تعطیلات آخر هفته کار می کردند.

این نظرسنجی همچنین اطلاعاتی درباره احساس خستگی فیزیکی و اینکه آیا آنها احساس خوبی نسبت به تعادل کار و زندگی دارند، جمع آوری کردند.

زمان استراحت و ریکاوری کمتر منجر به خستگی می شود

نتایج این نظرسنجی نشان داد که کارکنانی که بین کار و زندگی شخصی خود نتوانستند اعتدال برقرار کنند، قطعا زمان استراحت کمی هم دارند.

در نتیجه، این کارکنان، خستگی بیشتری را نسبت به افرادی که مرزهای سخت بین کار و زندگی شخصی خود را تعیین کرده اند گزارش کردند.

می گوید وپفر می گوید: “کارکنانی که مسائل کاری خود را با زندگی شخصی درگیر می کنند، گزارش دادند که بیشتر از کار خسته شده اند. زیرا کمتر فرصت داشته اند که استراحت کنند و انرژی لازم برای کار را به بدن خود بازگردانند. “

به گفته محققان، این یافته ها بیشتر باید کارفرمایان را تشویق کنند تا سیاست های خود را برای اطمینان از اینکه کارکنانشان تعادل کاری و زندگی خوبی داشته باشند، برنامه ریزی کنند.

زمان کار و استراحت را جدا کنید

وپفر می گوید: “سیاست و فرهنگ سازمانی باید برای کمک به کارکنان برای مدیریت مرزهای کاری و غیر کاری، به طریقی که به سلامت آنها لطمه نزند، تنظیم شود.”

بنابراین، دفعه بعدی که ایمیل کاری برای شما آمد و یا مسائل کاری، سعی در خزیدن به زندگی شخصی شما داشتند، به خودتان بگویید که می توانند صبر کند. شما در حال رفاه و آسایش به همراه خانوادتان هستید.

مطالب مرتبط
تمرینات تناسب اندام گروهی باعث بهبود کیفیت زندگی می شود

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.