سویا و ارتباط آن با هورمون استروژن و نقش آن در بدن

استروژن و نقش آن در بدن

استروژن و نقش آن در بدن چیست؟

استروژن یکی از هورمون هایی است که در کنترل رشد و نگهداری بدن نقش دارد. استروژن در تخمدان ها تولید می شود و وجود آن برای سلامتی باروری و قاعدگی بدن یک فرد ضروری است. معمولا استروژن به عنوان یک هورمون جنسی شناخته می شود، یعنی عمدتا به تولید مثل کمک می کند.با این حال، به طور گسترده ای استروژن با وظایف بیشتری شناخته شده است! این هورمون در حفظ و نگهداری دستگاه ادراری، قلب، عروق خونی، استخوان، پوست، موها، غشاهای مخاطی و مغز نقش مهمی دارد.

دوپامین و استروژن

یک مطالعه از دانشگاه برکلی نشان می دهد که زنان دارای میزان زیادی از استروژن و دوپامین هستند.سطح بالای دوپامین به مغز شما کمک می کند تا تصمیمات شناختی را با سرعت بیشتری انجام دهید. علاوه بر این، داشتن دوپامین کم می تواند در مغز شما منجر به اختلالات شناختی شود. به عنوان مثال در یک تحقیق نشان داده شده است، زنانی که دارای استروژن و دوپامین بیشتری هستند فرآیند های تفکری شناختی بهتری در مقایسه با افرادی که میزان کمی استروژن داشته اند، انجام دادند.

این به ما دو چیز را بیان م‍ی کند:

۱- بین ذخیره های دوپامین و استروژن ارتباطی وجود دارد.

۲-دوپامین منجر به افزایش توانایی های شناختی می شود.

بنابراین استروژن می تواند بیشتر به معنای فوق العاده یک قدرت ذهنی باشد!! یا بهتر است به صورت واقع بینانه بگوییم که سلامت ذهن و بهره وری را بهبود می بخشد.

سویا و استروژن

استروژن موجود در سویا برای شما مفید است. در مورد فرآورده های سویا و استروژن اختلاف نظر زیادی وجود دارد. محصولات سویا حاوی فیتواستروژن هایی هستند که می توانند به گیرنده های استروژن در سلول های اپیتلیال پستان متصل شوند و بیشتر سلول های سرطانی را تولید کند. همچنین اعتقاد بر این است که سویا باعث اختلال در هورمون های بدن می شود و به عنوان فیتواستروژن ها، از هورمون های طبیعی بدن تقلید می کند و فیتواستروژن بیشتری را تولید می کند. اما صبر کنید! برخی از کارشناسان معتقدند مصرف سویا نباید باعث سست شدن بدن شود و برای بدن خطرناک باشد,

مطالب مرتبط
هورمون های زنانه و دوره قاعدگی شما

به عنوان مثال، در گذشته آمار بیماری های قلبی عروقی، چاقی و سرطان مردم آسیا  نسبت به مردم آمریکای شمالی پایین تر بود. مهم است که توجه داشته باشید غذاهای دارای سویا همیشه بخش مهمی از رژیم غذایی سنتی آسیا بوده است.دانستن این اطلاعات، رابطه ای است که مربوط به خوردن فرآورده های سویا و داشتن ایمنی بالاتر نسبت به سلول های سرطانی است.

محصولات تراریخته و فرآوری شده سویا

باز هم، محققان آمریکایی استفاده از فرآورده های سویا را توصیه نمی کنند، زیرا سیستم های غذایی آنها بسیار متفاوت است. غذاهای تصفیه شده از سویا همان فوایدی را که یک غذای کامل یا ارگانیک که از سدیم تهیه شده مانند تمپه (آمیزه ی خمیر سویا و قارچ که پروتئین فراوان دارد) به بدن شما نمی دهد. برای مقایسه می خواهم سالاد بسته بندی شده ای را که از یک فروشگاه گرفته اید با سالادی که خودتان از مواد مغذی باغچه تان درست کرده اید نشان بدهم. تفاوت بسیار آشکار است.

متاسفانه نتایج هنوز قطعی نیستند. در یک تحقیق نشان داده شده است که محصولات سویا می توانند از ایجاد سرطان سینه جلوگیری کنند اما برخی دیگر نشان داده اند که آنها سلول های سرطانی را تولید می کنند.

مهم است درک کنیم که واکنش مواد مغذی و ترکیبات غذایی در بدن هر فرد متفاوت است. همه اینها بستگی به سلامت روده، ژنتیک و شیوه زندگی شما دارد.

حقیقت غم انگیز این است که در آمریکای شمالی سویا در بسیاری از غذا ها به صورت فرآوری و بسته بندی شده استفاده می شود.

* آژیر خطر * از کلاهبرداران مراقب باشید!

مهم است بدانید که بسیاری از مطالعات تجربی به طور کامل یا جزئی توسط شرکت هایی که محصولات سویا تولید می کنند انجام شده است. هنگامی که به دنبال اطلاعات آنلاین هستید، همیشه به این فکر کنید که این اطلاعات باعث سود بردن کس دیگری می شود یا خیر؟

مطالب مرتبط
استفاده از روغن کرچک برای رشد مو

برای از بین بردن این نگرانی بقیه مطلب را بخوانید. در اینجا سعی می کنیم که صرفا از مطالعات مورد بررسی پزشکی توسط پزشکان، دانشمندان و یا موسسات آموزشی اطلاعات بگیریم. متأسفانه، در همه جا بی نظمی وجود دارد!  با پزشک متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره غذای سویا صحبت کنید تا بتوانید توصیه هایی را که به تاریخچه سلامت خود در نظر گرفته شده است، دریافت کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

نظرات بسته شده است.