قورباغه ای با پوست شفاف و شیشه ای مانند

0

قورباغه ای با پوست شفاف و شیشه ای مانند

قرباغه شیشه ای یا بهتر بگوییم glassfrog ، یکی از مخلوقات جالب خداوند متعال است که پوست سبز و شفاف آنها توانایی پنهان شدن لای برگ ها را دارند. طول این موجودات در بزرگترین مورد آن به ۲ اینچ هم نمی رسد. محل زندگی این نوع قورباغه در انتهای رودخانه ها و در داخل جنگل های انبوه است.

 

چیزی که دانشمندان و زیست شناسان را شگفت زده کرده پوست کاملا شفاف در برخی از این گونه های جانوری است. گونه Hyalinobatrachium yaku به تازگی در اکوادر کشف شده یک گونه با پوست کاملاً شفاف است که ارگان های حیاتی آن با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

قورباغه Hyalinobatrach انسان را بیشتر با قدرت خداوند آشنا می سازد. قدرتی قابل تحسین و ستایش. در زندگی واقعی ما انسانها انواع مختلفی از قورباغه را دیدیم. ولی این گونه کمیاب تفاوت هایی با گونه های معمولی این جانور دارد که همین باعث شده زیست شناسان تحقیقات بیشتری را در این زمینه انجام دهند.

 

ویژگی جالب glassfrog تغییر ویژگی های فیزیکی خاص است. در دوزیست ها سلول های حاوی رنگدانه مسئول نشانه گذاری های سیاه و سفید و قهوه ای بر روی پوست هستند. در گونه مورد بحث نقاط خال دار روی پوست و همچنین شفاف بودن آن چالشی را برای دانشمندان ایجاد کرده است که هنوز دلیل درست و علمی آن را هنوز کشف نکرده اند. ولی مطمئناً تکاملی آشکار و بیولوژیک وجود دارد.

متاسفانه گونه Hyalinobatrach خیلی دیر کشف شده و در معرض خطر نابودی است. محل زندگی Hyalinobatrach در اکوادر در جاده های خاکی کوچک است که دولت اکوادر در حال حفاری چاه های نفت در منطقه زندگی این نوع گونه جانوری است که اکوسیستم این جانور را کاملاً مختل کرده است. آلودگی هوا در این مناطق خطر بسیار بزرگی را برای این جانور بوجود آورده است و اگر تمهیداتی جهت حفظ نسل این قورباغه اندیشیده نشود ، شاید این گونه نادر جانوری به تاریخ بپیوندد.

 

مطالب مرتبط
حمله سایبری گسترده در کشور

منبع : مجله ZooKeys

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.