اعطای حق شهروندی به یک ربات به نام سوفیا از سوی عربستان سعودی

0

اعطای حق شهروندی به یک ربات به نام سوفیا از سوی عربستان سعودی

عربستان سعودی اولین کشور در دنیاست که به یک ربات، حق شهروندی اعطا کرده است.

این حرکت تلاش برای ارتقاء عربستان سعودی به عنوان مکانی برای توسعه هوش مصنوعی است، اما بسیاری از آنها اشاره کردند که حقوق مشابهی برای بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که بسیاری از مردم در این کشور از حقوق انسانی برخوردار نیستند.

به گفته یک نشریه رسمی عربستان سعودی، یک ربات، به نام سوفیا، به عنوان یک شهروند سعودی در جریان یک رویداد تجاری در ریاض پذیرفته شد.
روبات “صوفیا” با هوش مصنوعی قادر به صحبت و بیان احساس می‌باشد.


این ربات به نام صوفیا در کنفرانسی در ریاض خوشحالی خود را از دریافت حق شهروندی عربستان اعلام کرد. این در حالی است که برخی کارشناسان شهروند شدن صوفیا را پدیده ای عجیب و عده ای دیگر آن را ترمیناتور واقعی می نامند.
شرکت هنگ کنگی هانسون رباتیک، صوفیا را طراحی کرده است.
صوفیا هنگام سخنرانی در کنفرانس ریاض گفت: این لحظه ای تاریخی است که یک ربات حق شهروندی کشوری را دریافت می کند.

تعدادی از کاربران اینترنت اشاره کرده اند که در حالی که کشور عربستان حقوق شهروندی را به روبات های با ظاهر زن داده است، هنوز حقوق محدودی را برای زنان انسان قایل است.


سوفیا دارای پوست چینی است، گونه های کار شده و لبخند زیبا دارد. در طول مصاحبه، سوفیا یک لبخند ناخوشایند به طرز وحشیانه و غریب داشت به طوریکه در یک نقطه تلاش کرد همه را گول بزند و گفت که بیشتر اوقات احساس مثبتی دارد.

 

ویدئوی مصاجبه صوفیا با خبرنگاران:

یک روزنامه نگار از سوفیا پرسید: «آیا روبات ها خود آگاه هستند و می دانند که آنها روبات هستند؟» سوفیا به سرعت پاسخ داد: «چگونه می دانید که شما انسان هستید؟»

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

مطالب مرتبط
میکرو ارگانیسمها در بیابان آتاکاما امکان وجود زندگی در مریخ را تقویت می کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.