چگونه نوشتن می تواند شما را همنوع دوست تر و آرام تر کند!

0

دوستی و همنوع دوستی: چگونه نوشتن می تواند شما را همنوع دوست تر کند!

دوستی افزایش همنوع دوستی – براساس یک تحقیق انجام شده توسط محققان دانشگاه اورگان در یوجین، در مورد احساس قدردانی، به طور خاص، زنانی که احساس قدردانی را در خود دارند، به سمت نوع دوستی متمایل می شوند و کمک ها و اهداهای خیریه را بیشتر انجام می دهند.

افزایش همنوع دوستی با نوشتن

کریستینا کارنز، مدیر پروژه احساسات و نوروپلاستی دانشگاه اورگان در بخش روانشناسی در یوجین و همکارانش این پژوهش را هدایت کرد. یافته های آنها در مجله مرزها در علوم اعصاب انسان منتشر شده است. این پژوهش با هدف ارزیابی اینکه آیا ویژگی های خصمانه شخصیتی را می توان با شرکت در مداخله نوشتاری تقویت کرد یا خیر انجام شده است.

همه شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه و اسکن مغز MRI ​​در ابتدای مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفتند.  در طی MRI، شرکت کنندگان مشاهده کردند که طی یک تراکنش، پولی و یا یک غذا به آن ه ااهدا می شودد.

“ما متوجه شدیم که در جلسه اول کل گروه، افرادی که بیشتر ویژگی های آلتوسر و سپاسگزاری را گزارش داده بودند، زمانی که موسسه خیریه پولی را دریافت کرد، بیشتر از زمانی که خود آن ها پول را دریافت کردند، پاسخ مغزی مربوط سپاسگزاری و قدردانی را نشان دادند.”

فعالیت های وابسته به آلتروسیم

 “MRI”متابولیسم اکسیژن را در سلول های فعال مغز اندازه گیری کرد.  نتایج نشان داد که در ناحیه ای عمیق، درون مغز که قبلا با آلترویزم مرتبط بوده و به نام قشر مغز و اعصاب پیش ساز نامیده می شود، فعالیت های وابسته به آلتروسیم افزایش می یابد.

محققان به طور تصادفی ۳۳ زن بین سن ۱۸ و ۲۷ سال را به دو گروه برای آزمایش اینکه روزنامه نگاری در معرض آلتروسیم قرار دارد یا خیر تقسیم کردند. یکی از آنها شامل ۱۶ زن بود که هر روز پاسخ سوالات مرتبط با قدردانی را در مجله اینترنتی می نوشتند و یکی دیگر از آنها ۱۷ زن بودند که مجله اینترنتی را نیز تکمیل می کردند، اما اطلاعاتی که دریافت کرده بودند، قدردانی محور نبود.
پس از ۳ هفته، همه شرکت کنندگان پرسشنامه ها و اسکن عملکرد MRI را تکرار کردند در حالیکه مشاهدات مربوط به معاملات که توسط بانک های مواد غذایی یا خود افراد دریافت می شد.

مطالب مرتبط
5 فایده‌ی سکوت برای مغز و سلامت بدن

تغییر فعالیت غده مغز پیش مغز ونترومداسیون

تحقیقات قبلی نشان داد که تمرینات قدردانی و تفکر مثبت برای سلامت و رفاه مؤثر است. مطالعات جدید یک گام رو به جلو برای تعیین اینکه آیا مزایای سپاسگزاری نیز به نفع دیگران در جامعه است، ادامه می یابد.

یافته های کارنز و همکاران از این مفهوم پشتیبانی می کند که منطقه ای از مغز که با احساس پاداش درگیر است، انعطاف پذیر است، که به آن این امکان را می دهد تا با احساسات نوع دوستی که مرتبط است تغییر کند.  کارنز  می گوید: “یافته های ما نشان می دهد زمانی که قدردانی وجود دارد احساسات خوب بیشتر است.

او می افزاید:

“این گروه به طور کلی ارزش کارهای خیریه را افزایش داد و افراد پول را بیش از اینکه  خودشان دریافت کنند به خیریه می دادند که انگار آنها نسبت به دیگران سخاوتمندتر بودند.”

اگر چه این مطالعه تنها در زنان انجام شد تا متغیرهای مرتبط با جنس را کاهش دهد. کارنز توضیح می دهد که در آینده، تیم تحقیقاتی علاقه مند است بر روی یک نمونه بزرگتر از مردم تمرکز کند تا ببیند آیا “تفاوت جنسیتی وجود دارد  یا خیر و اینکه چگونه آن را آشکار می کند”.

علاوه بر این، محققان می خواهند بدانند که آیا احساسات آلتوسویی دیگری وجود دارد و برای روزنامه نگاری بیشتر موثر است یا خیر.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.