بازی نهنگ آبی عامل خودکشی دو دختر دانش آموز از پل چمران اصفهان شد

بازی نهنگ آبی عامل خودکشی دو دختر دانش آموز از پل چمران اصفهان شد

به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر خودکشی دو دختر دانش آموز از پل چمران اصفهان را تأیید کرد. به گفته او سقوط دو دانش آموز دختر اصفهانی از پل روگذر و فوت یک نفر از آنان و مجروحیت دانش آموز دیگر تحت تاثیر بازی نهنگ آبی بوده است.
در اثر این حادثه یکی از دختران که ۱۵ ساله بود در دم فوت کرد و دیگری که ۱۶ ساله بود به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. حال دانش آموز مجروح نیز وخیم اعلام شده است.

این دو نوجوان قبل از پرت کردن خود توسط یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظی کرده و علت این کار را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کرده اند.

جدیدا در فضای اینترنت و به خصوص در میان قشرهای نوجوان، بازی اینترنتی به نام چالش نهنگ آبی تبلیغ می شود. این بازی به اینصورت است که ابتدا از فردی که به عنوان طعمه یا به اصطلاح چالش کننده انتخاب می شود، خواسته می شود که به صورت خودآگاه و یا با ترفندهایی لکیشن (location) گوشی خود را روشن کند.

چندی قبل، پلیس روسیه نیز خودکشی های ناشی از این چالش اینترنتی موسوم به «نهنگ آبی» و خودکشی ۱۳۰ نوجوان را در این کشور مورد بررسی قرارداد. آنها به این نتیجه رسیدند که این چالش از نوجوانان می خواهد تا به زندگی خود پایان دهند. به همین دلیل پلیس انگلستان هم در مورد خطرات این بازی به والدین اطلاعاتی را ارائه کرده است.

گروهی که این چالش اینترنتی را مدیریت می کنند به مدت ۵۰ روز از مخاطبان نوجوانان می خواهند تا روزانه کاری را که از آنها خواسته شده است را انجام دهند و در پایان، عکسی از چالش خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ سفید روی دست است.

خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم های وحشت آور، حاضر شدن در اماکن، سازه ها و بلندی های خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول بخش هایی از این چالش است که هر روز و رفته رفته سخت تر و سخت تر می شود و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می شود تا خودکشی کند.

 

مطالب مرتبط
کجی گردن یا تورتیکولی در نوزادان و روش های درمان آن

راهنمای والدین برای در امان ماندن فرزندان از این بازی در لینک زیر:

بازی اینترنتی چالش نهنگ آبی، بازی که نوجوانان را به کام مرگ می کشاند

نظرات بسته شده است.