باکتری های تخمیر کننده فیبر، باعث بهبود بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ خواهند شد

0

باکتری های تخمیر کننده فیبر، باعث بهبود بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ خواهند شد

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده ، یک گروه منتخب از باکتری های روده به همراه رژیم غذایی حاوی فیبر فراوان منجر به کنترل بهتر قند خون، کاهش وزن و میزان چربی ها در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شوند.

مطالعه ای که طی یک دوره شش ساله انجام شده، شواهدی را ارائه می دهد که  بر اساس آنها خوردن فیبر بیشتر در  رژیم غذایی باعث متعادل شدن میکروبیوتای رودوی یا اکوسیستم باکتری ها در دستگاه گوارشی می شود، که به هضم غذا کمک می کند و برای سلامت کلی بدن انسان مهم است.

لیپینگ ژائو، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد گروه بیوشیمی و میکروب شناسی، در این خصوص بیان داشت که:

“مطالعه ما نشان می دهد فیبر هایی که این گروه از باکتری های رودوی را هدف قرار می دهند، در نهایت می توانند بخش مهمی از رژیم غذایی و درمان شما باشند.”

دیابت نوع ۲، یکی از رایج ترین بیماری های ناتوان کننده است که در هنگامی ایجاد می شود که پانکراس انسولین کمی تولید کند  و یا بدن به خوبی از انسولین استفاده نکند و انسولین هورمونی است که به گلوکز کمک می کند تا وارد سلول ها شده و  انرژی لازم را فراهم آورد.

در روده، بسیاری از باکتری ها کربوهیدرات هایی مانند فیبرهای غذایی را تخمر و در هم می شکنند و اسیدهای چرب زنجیره کوتاهی را تولید می کنند که سبب تقویت سلول های روده می شوند، التهاب را کاهش می دهد و به کنترل اشتها کمک می کند.

کمبود اسید چرب در کوتاه مدت با دیابت نوع ۲ و سایر بیماری ها مرتبط است. بسیاری از مطالعات بالینی نشان می دهد که افزایش مصرف فیبرهای رژیم غذایی می تواند دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

مطالب مرتبط
مزایای زایمان طبیعی چیست؟ + اطلاعات لازم در این مورد

در تحقیقاتی که در چین انجام شده، ژائو و دانشمندان دانشگاه شانگهای جیائو تونگ و یان لام، استادیار پژوهشی آزمایشگاه ژائو در راتگرز، بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ را به دو گروه تقسیم کردند. گروه شاهد، آموزش استاندارد بیمار و توصیه های رژیم غذایی را دریافت کردند. گروه درمان مقدار زیادی از انواع مختلفی فیبرهای غذایی را به همراه یک رژیم غذایی مناسب جهت کسب انرژی و مواد مغذی دریافت نمودند.  به هر دو گروه داروی acarbose   برای کنترل قند خون داده شد.

رژیم غذایی با فیبر بالا حاوی حبوبات دانه کامل، غذاهای دارویی سنتی چینی حاوی فیبر های رژیمی و پرو بیوتیک ها بود که  باعث رشد باکتری های روده ای تولید کننده اسید های چرب کوتاه زنجیره می شدند. پس از ۱۲ هفته، میزان متوسط ​​قند خون بیمارانی که رژیم غذایی با فیبر بالا را دریافت نموده بودند، کاهش یافت. سطح قند خون ناشتا نیز سریعتر کاهش پیدا کرد و وزن بیشتری  را نیز از دست دادند.

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.