چگونه باکتری های روده شما ممکن است شما را از سرطان محافظت کند

0

روده و باکتری های آن


تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Nature Communications نشان می دهد چگونه رژیم غذایی ما بر باکتری های موجود در روده ما تاثیر می گذارد که به نوبه خود می تواند رفتار ژن های ما و خطر ابتلا به سرطان را تغییر دهد.
با توجه به آمار موسسه ملی سرطان (NCI)، سرطان کولورکتال چهارمین نوع شایع سرطان، پس از سرطان پستان، ریه و پروستات است که در سال ۲۰۱۷، بیش از ۵۰ هزار نفر از این بیماری جان باخته اند.
به ارتباط بین باکتری روده و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در سال های اخیر توجه بیشتری شده است.
به عنوان مثال، در اوایل سال گذشته، در یک مطالعه نشان داده شد که چگونه رژیم های مختلف باعث تغییر باکتری ها در روده ها می شوند – که به نوبه خود بر خطر ابتلا به سرطان کولورکتال تاثیر می گذارد.
تحقیقات جدید درک عمیق ما از ارتباط بین باکتری روده و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و عفونت های مختلف است.
این مطالعه جدید که توسط دکتر پاتریک ورگا ویزز، از موسسه Babraham در کمبریج، بریتانیا انجام شده، نشان می دهد که چگونه باکتری های روده ای می توانند بر ژن ها تأثیر بگذارد و پس از آن موجب بروز خطر بیماری شوند.
دکتر وارگا وایز و تیم وی، آزمایشات را در موش و سلول های انسانی انجام دادند و تمرکز بر نقش مولکول های اسید چرب (SCFA) در پیشگیری از بیماری ها بود.
SCFA در طی هضم میوه ها و سبزیجات توسط باکتری های روده تولید می شود. آنها می توانند از باکتری های روده ای به سلول های زیر پوست روده منتقل شوند که بر ژن های ما و رفتار سلول های ما تأثیر می گذارد.

چگونه SCFA ها در روده برای تنظیم فعالیت ژنی کمک می کنند

محققان از آنتی بیوتیک ها برای کاهش باکتری در روده های موش استفاده کردند و نمونه های مدفوعی و همچنین سلول های اپیتلیوم روده ای، یعنی پوشش درون روده کوچک آنها را تجزیه و تحلیل کردند.
دکتر وارگا وایز و تیم او SCFA را به سلول های سرطانی روده انسان اضافه کرده و دریافتند که آنها کورتونیلیت را افزایش می دهند که تغییرات پروتئینی است که می تواند ژن ها را به حالت خاموش یا روشن تغییر دهد.
این عملکرد با مهار پروتئینی به نام HDAC2 تولید می شود. مطالعات قبلی نشان داده است که تعداد زیادی پروتئین HDAC2 ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش دهند. علاوه بر این، موش های محروم باکتری تعداد زیادی پروتئین HDAC2 را تولید کردند.
میوه ها و سبزیجات برای تولید SCFA کلیدی هستند و SCFA به تنظیم کورتونیلیت ها کمک می کند.
بنابراین، یافته های محققان توضیح می دهد که تنظیم کورتونایلیت در ژنوم سلول های روده ممکن است از سرطان جلوگیری کند و یک رژیم غذایی سالم از میوه ها و سبزیجات برای پیشگیری مهم و لازم است.

مطالب مرتبط
راه های جلوگیری و تشخیص سرطان روده چیست؟

یافته ها هدف جدید داروهای سرطان را ارائه می دهند

محقق ارشد این تحقیق، راشل فلوئوس توضیح می دهد: “اسید های چرب کوتاه زنجیره ای یک منبع انرژی کلیدی برای سلول های روده هستند، اما ما نیز نشان داده ایم که آنها بر روی گردش خون ژنوم تأثیر می گذارند. Crotonylation در بسیاری از سلول ها یافت می شود. ”
او ادامه می دهد: “مطالعه ما نشان داد که چرا این موضوع با شناسایی نقش جدید HDAC2 صورت می گیرد. این به نوبه خود در زمینه سرطان پیگیری شده است و هدف جدیدی را برای یافتن داروهای جالب ارائه می دهد.”

دکتر وارگا وایز می گوید:

“روده ما خانه ای از باکتری های بی شماری است که به هضم مواد غذایی مانند الیاف گیاهی کمک می کند. آنها همچنین مانع از بروز باکتری های مضر هستند و از سیستم ایمنی بدن ما محافظت می کنند. چگونگی تاثیر این اشکالات بر سلول های ما بخش اصلی این فرایندها است. “

دکتر پاتریک ورگا وایز اظهار کرد:

“کار ما نشان می دهد که چطور اسیدهای چرب کوتاه زنجیره ای در تنظیم پروتئین هایی که ژنوم را بسته بندی می کنند، تاثیر می گذارند و بنابراین فعالیت ژن را تحت تاثیر قرار می دهند.”
اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.