بررسی ال جی گرم ۱۵

0

بررسی ال جی گرم ۱۵

شرکت های بزرگی سعی داشته لپتاپ های کوچک و باریکی را ارائه دهند که ضخامت کمی داشته و از وزن کمی بهره می برند. در این میان ال جی نیز تصمیم گرفت به عرضه سری لپتاپ های گرم بپردازد. نامی که به دلیل کم وزن بودن آنها انتخاب شد و در سال ۲۰۱۸ نیز نسل جدید گرم ۱۵ با پردازنده نسل هشتمی کافی لیک مورد بروزرسانی قرار گرفته است.

تاریخ عرضه و قیمت ال جی گرم ۱۵

یک دستگاه که ترکیبی از مشخصات رده بالا و وزن کم محسوب می شود، گرم ۱۵ است و به عنوان چشم انداز بزرگ ال جی محسوب می شود. قیمت نهایی گرم ۱۵ به ۱۷۴۹ دلار می رسد که برای چنین محصولی بسیار بالا محسوب شده و موجب صرف نظر شدن افراد می شود. با این حال برای خرید نسخه فوق العاده آن باید هزینه ۱۹۹۹ دلاری داشته باشید.

در این مطلب به بررسی نسل جدید لپتاپ گرم ۱۵ ال جی پرداختیم که در نوع خود یکی از بهترین نوت بوک های بازار محسوب می شود. این نوت بوک را نمی توان در هر بازاری یافت و در انگلستان نیز هزینه خرید ۲۲۷۹ دلاری دارد. همانطور که می دانید ال جی این لپتاپ را برای هر فردی توسعه نداده و یک محصولی مناسب اشخاص مشخصی است. افرادی که از استفاده یک نوت بوک سنگین وزن و پرضخامت بیزارند.

چنین قیمتی در مقایسه با مک بوک پرو با صفحه نمایش لمسی که ۲۶۹۹ پوندی بوده و از پردازنده نسل پیشین اینتل بهره می برد، ارزان تر است و از حافظه ذخیره سازی محدودتری بهره می برد. این محصول را باید یک رقیب اصلی برای XPS 15 جدید دل دانست که قیمت بالاتری از محصول ال جی دارد و نمی توان آن را یک مدل ارزان قیمت به شمار آورد. البته رقیب اصلی محصول ال جی که ویژگی های مشابه Gram 15 داشته لنوو یوگا ۹۲۰ است و قیمت پایه آن ۱۱۹۹ پوند اعلام شده است. در دیگر رقبا نیز سرفیس مایکروسافت را باید نام برد که رقیب جدی بوده و نباید آن را یک مدل دست کم از محصول شرکت ال جی به شمار آورد و یک لپتاپ جدی و قدرتمند در بازار نوت بوک های کم وزن یا همان اولترابوک ها است.

طراحی و ساخت

بخش طراحی و ساخت اهمیت بالایی داشته و بسیاری از افراد هنگامی که به خرید لپتاپی می پردازند به این معقوله توجه فراوانی دارند. در این میان شرکت LG سعی کرده به عنوان یک شرکت مطرح از بدنه فلزی بهره گیرد که عمدتا در محصولات باکیفیت و رده بالا به کار گرفته شده و در این میان باید به Gram جدید ۱۵ اینچی پرداخت که در مقایسه با رقبا مشخصات و ساختار قابل توجهی دارد. این روزها شرکت های بسیاری هستند که به صنعت لپتاپ پیوستند و در این میان باید به ال جی اشاره کرد که با حضور در صنعت لوازم خانگی و تلفن هوشمند، این بار تصمیم گرفته تا در صنعت لپتاپ نیز حضوری پیدا کرده و خودی نشان دهد. البته گرم به عنوان اولین لپتاپ ال جی عملکرد خوبی داشته و با طراحی باریک و جذابی همراه است. طراحی که به عنوان اولترابوک شایسته این محصول ال جی بوده و نقش اولترابوک را به خوبی می تواند ایفا کند. اگرچه سابقه ال جی در زمینه تولید لپتاپ طولانی نیست اما با معرفی گرم نشان داد که می تواند یک تولیدکننده ایده آل بخش نوت بوک نیز به شمار رود. شرکت کره ای هر سال نسل جدیدی از لپتاپ گرم را معرفی می کند و برای سال ۲۰۱۸ نیز تصمیم گرفت نسخه جدید گرم را با طراحی قابل توجه رونمایی کند.

با وزن ۱.۱ کیلوگرمی گرم حقیقتا کم وزن بوده و نباید وزن بالایی برای آن پیش بینی کرد. این شرکت کره ای تصمیم گرفت با طراحی نابی که در نظر گرفته هر فردی را به خود جلب سازد. ال جی گرم یک لپتاپ معمولی نبوده و می توان انتظارات بسیاری از آن داشت زیرا ویژگی های ظاهری آن دست کمی از هر لپتاپ لوکس نداشته و نیاز افراد را به یک نوت بوک قابل توجه و رده بالا برطرف می سازد. ال جی همیشه در توسعه نوت بوک موفق بوده و در این میان نوبت به gram رسیده که چندمین نسل آن پیشتر توسط ال جی رونمایی شده است. ضخامت کم موجب شده تا زیبایی این دستگاه دوچندان شود و انتظارات را برآورده سازد.

مطالب مرتبط
موتورولا به ساخت هدست واقعیت مجازی می پردازد

از این رو اگر شما به دنبال یک لپتاپ کم وزن قابل توجه هستید گرم ال جی همان گزینه موردنظر بوده و می تواند رضایت مخاطب خود را جلب کرده و محصولی شگفت انگیز باشد.

ال جی جهت صرفه جویی در وزن سعی کرد از فلز جامد صرف نظر کند. البته این شرکت مدل کوچکتری از گرم را نیز عرضه داشته و گرم ۱۵ اینچی تنها مدل موردنظر به شمار نمی رود. بدنه منزنیومی نانوکربنی نه تنها مقاومت محصول ال جی را افزایش داده بلکه کیفیت ساخت قابل توجهی رقم زده و در نهایت وزن کم را به دنبال داشته است.

واقعیت این است که گرم یک محصول معمولی یا لپتاپی بی کیفیت نیست و ال جی تمام سعی خود را کرده تا نوت بوکی بهتر از رقبا توسعه دهد. آلیاژی که ال جی برای گرم ۱۵ جدید بهره گرفته بیشتر آن را شبیه به جنس پلاستیکی کرده تا فلز از این رو می تواند یک نکته منفی باشد تا مثبت. نوت بوک انعطاف پذیر ال جی یک محصول قابل توجه از شرکت کره ای بوده و می تواند نیاز مخاطب را در کنار مشخصات بزرگ برطرف سازد. با وزنی کم که موردتوجه هر فردی قرار می گیرد، گرم ۱۵ در رنگ خاکستری به فروش می رسد و با طراحی جذاب خود یک مدل جالب توجه است.

این مدل را می توان رقیب مستقیمی برای سرفیس مایکروسافت، XPS 15 دل و یوگا ۹۲۰ لنوو به شمار آورد. هر یک از این لپتاپ ها ویژگی های خاص خود را داشته که در این میان می توان به وزن کم، ضخامت باریک و طراحی جالب توجه اشاره کرد. کمپانی ال جی سعی داشته در بخش ساخت و طراحی از مهندسان مطرحی بهره گیرد تا محصولی که عرضه می دارد دست کمی از رقبا سرسخت نداشته باشد.

ترک پد و صفحه کلید

یکی از بخش های مهم لپتاپ ها صفحه کلید و ترک پد بوده که بدون آنها عملا استفاده از نوت بوک بی معنا می شود. این دو بخش در یک قسمت جای می گیرند و شرایط را برای عملکردی قابل توجه فراهم می آورند. بسیاری هستند که توجه به صفحه کلید آنها بسیار است و ال جی نیز تصمیم گرفت گرم ۱۵ را در این بخش با ساختار ارگونومی همراه سازد. ساختاری که نباید آن را دست کم گرفت و می تواند نیاز مخاطب را به شکل قابل توجهی برطرف سازد. البته انتظار می رفت ال جی به عنوان یک اولترابوک، گرم ۱۵ را بسیار باکیفیت و تقریبا بی نقص طراحی کند. اگرچه مناسب بازی یا همان گیمینگ نیست اما به طور کلی می تواند انتظارات را برآورده سازد.

نور پس زمینه LED این لپتاپ در شرایط نوری کم اجازه می دهد تا بتوان به خوبی حروف را مشاهده کرد و در کنار آن ارگونومی بالا طراحی نیز اجازه خواهد داد افراد تایپ لذت بخش و بی نقصی را تجربه کنند که در نوع خود بی نظیر است. ترک پد و صفحه کلید دو جز قابل توجه در لپتاپ هستند که در صورت مناسب نبودند قطعا تجربه کاربری خوبی را فراهم نمی آورند.

Spectre x360 13 می تواند رقیب مستقیمی برای گرم ال جی باشد و هر دو ظرافت بالایی در طراحی دارند.

صفحه نمایش

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسلی کیفیت بالایی ارائه می دهد و انتظار داشتیم کمپانی ال جی پنل ۴K را برای محصول خود در نظر گیرد زیرا عمده اولترابوک ها با نمایشگر پروضوحی همراه هستند. گرم ۱۵ جدید نیز نمایشگر باکیفیتی دارد اما این صفحه نمایش را ال جی می بایست روی لپتاپ معمولی جای دهد نه آن که برای گرم ۱۵ به عنوان یک اولترابوک چنین نمایشگری را در نظر گیرد.

نمایشگر بخش مهمی در هر لپتاپ بوده و ال جی نیز سعی داشته در این بخش تمام تلاش خود را بکند تا محصولی قابل توجه روانه بازار سازد. به نظر می رسد تا حدودی این شرکت کره ای توانسته موفق عمل کند اما کافی نیست و ال جی باید تمامی شرایط را برای عرضه محصولی کامل فراهم آورد. وضوح نمایشگر این لپتاپ دست کمی از تلویزیون های هوشمند جذاب و پر جنب و جوش ال جی نداشته و از آنجایی که این شرکت کره ای در توسعه نمایشگر توانسته خوب عمل کند از این رو باید آن را یک برند کامل به شمار آورد.

مطالب مرتبط
کاربران اینستاگرام به زودی می توانند از داده های خود نسخه ی پشتیبان بگیرند

گرم اگرچه یک نوت بوک معمولی به نظر می رسد و با برند ال جی آن نمی توان کنار آمد اما براساس بررسی های صورت گرفته یک لپتاپ قابل توجه بوده و قادر است عملکردی بزرگ به عنوان یک نوت بوک از خود نشان دهد. بنابراین اشتباه بوده که این محصول شرکت ال جی را نامطلوب و شکست خورده از سایر مدل لپتاپ رقیب اولترابوک بدانیم. موضوع صفحه نمایش در هر لپتاپی اهمیت داشته و تنها گرم نیز که در این زمینه ال جی روی آن کم کاری داشته است. انتظارات از ال جی بیش از یک نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسلی بوده و متاسفانه ال جی ترجیح داد برای فروش بیشتر و کاهش قیمت، نمایشگری روی گرم ۱۵ جدید قرار دهد که بتواند نیاز را برآورده ساخته و با هزینه هنگفتی آن را تهیه نکرد. به لطف پنل IPS برخلاف TN می توان وضوح بهتر و روشنایی بیشتری را در نوت بوک گرم مشاهده کرد. موضوعی که انتظار نمی رفت شرکت ال جی آن را در محصول جدید به کار گیرد.

شدت روشنایی صفحه نمایش آن به ۲۵۵ کاندلا برمتر مربع می رسد که اگرچه گسترده نیست اما می تواند نیاز مخاطب خود را برطرف کند. ال جی سعی کرده به بخش نمایشگر با توجه به سابقه درخشان ال جی در این زمینه آن را تاحدودی با بهبودی رو به رو ساخته است.

مشخصات و سخت افزار

لپتاپ ۱۵ اینچی ال جی در مدل گرم ۱۵ Z980 با پردازنده Core i7-8550U و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی و فرکانس توربو ۴ گیگاهرتزی می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. این پردازنده نه تنها نسبت به نسل قبل سریعتر است بلکه با چهار هسته و هشت رشته می تواند عملکرد بالایی در مقایسه با نسخه Core i5-8250U از خود نشان دهد. حافظه رم ۱۶ گیگابایتی که از دو حافظه ۸ گیگابایتی DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتزی موجب افزایش سرعتی می شود. این لپتاپ در مقایسه با نسخه سال قبل ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی بیشتری داشته و در مجموع یک ترابایتی می باشد.

همانطور که از نتایج بنچمارک ها مشخص است، نسل جدید لپتاپ ال جی یک نوت بوک سریع و قدرتمندتر محسوب می شود. باتوجه به بنچمارک Geekbench 4 ، این نوت بوک نسبت به یوگا ۹۲۰ لنوو توانسته امتیاز و عملکرد بالاتری از خود نشان داده و یک محصول قوی تر به شمار رود. با این حال نباید اطلاعات بسیار بالایی در پردازشی چون مدل های رده بالا آن را محسوب کرد.

باتوجه به اطلاعات اعلامی نسل جدید گرم در زمینه عملکرد با پردازنده نسل هشتمی می تواند قدرت بیشتری داشته و توان مصرفی کمتری ارائه دهد. در گیک بنچ ۴ نیز گرم ۱۵ توانست از یوگا ۹۲۰ لنوو پیشی گیرد و این نشان از عملکرد خوبی ال جی در توسعه اولترابوک جدید است. ال جی سعی کرده قدرت کافی را برای گرم ۱۵ جدید فراهم آورد تا برای کاربری روزانه و مالتی مدیا محصولی قابل توجه و ایده آل باشد. با گرافیک مجتمع Intel HD 620 نمی توان انتظارات بسیاری داشت و اگر گرافیک مستقلی به کار گرفته می شد قطعا ارزشمندی این نوت بوک نیز بیشتر می شد. در تست ۳DMark Sky Diver امتیازات چشمگیری را می توان مشاهده کرد و در این بین عملکرد محصول را دوچندان نشان می دهد.

به طور کلی بخش عملکرد سخت افزاری گرم ۱۵ می تواند قابل قبول باشد و نباید انتظارات بسیاری از محصول شرکت ال جی داشت. شرکت ال جی تمام تلاش خود را کرده تا نوت بوکی ایده ال با مشخصات مناسب ارائه دهد.

مطالب مرتبط
معرفی کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸

عمر باتری

یکی از ویژگی هایی که لپتاپ ها باید در آن حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند، ظرفیت باتری است. براساس بررسی های انجام گرفته، ال جی گرم ۱۵ پیشین می توانست با هر بار شارژ ۱۲ ساعتی را تحمل نماید. این مدت زمان کم نیست و به لطف باتری ۷۲ وات ساعتی انجام می گیرد و انتظارات افراد را برای طول عمر بیشتر فراهم می آورد. در نسل جدید ال جی باتری در نظر گرفته که می تواند ۱۶.۵ ساعتی را تحمل نماید که در نوع خود قابل توجه بوده و انتظارات افراد را برآورده می سازد. این مدت زمان در میان اولترابوک ها بسیار نیست و به نوعی باید محصول شرکت ال جی را قابل توجه و پرظرفیت دانست. در کنار مشخصات سخت افزاری بزرگ چنین باتری اجازه می دهد تا افراد ساعت ها به استفاده از گرم نسل جدید بپردازند و باتری پرظرفیتی را مشاهده کنند. ال جی یکی از برندهای مطرح کره ای بوده و تاکنون توانسته محصولات بزرگی را در صنعت محصولات دیجیتال به فروش برساند.

در این میان عرضه سری لپتاپ های گرم انقلابی در میان محصولات این برند محسوب شده و توانستند نشان دهند که اولترابوکی بهتر از برخی مدل های مشابه هستند. باتوجه به بررسی های صورت گرفته حداکثر عمر باتری گرم ۱۵ به ۱۶ ساعت ۴۵ دقیقه می رسد که قطعا فوق العاده است و ساعت ها می تواند کاربر را سرگرم خود سازد.

قابلیت ارتباطی

بخش ارتباطی یکی از قسمت های مهمی بوده که باید به آن توجه فراوانی داشت. در این بخش ال جی از سه پورت USB 3.0 ، HDMI، اسلات میکرو اس دی، جک هدفون و پورت USB-C را فراهم آورده است. پورت USB-C جدیدترین استاندارد یو اس بی محسوب شده و می تواند داده را با سرعت بیشتری انتقال دهد از این رو داشتن انتظاراتی از آن بیراه نیست. به لطف پورت DTS Headphone X نه تنها کیفیت صوتی در هدفون ها بیشتر می شود بلکه تجربه صوتی خوبی را برای مخاطب فراهم خواهد آورد. البته بیشتر نوت بوک ها در بخش پورت حرف های بسیاری برای گفتن داشته و نباید آنها را نامناسب پنداشت. شرکت ها همیشه سعی براین دارند که بهترین ها را به مخاطب خود ارائه دهند و ال جی نیز با گرم ۱۵ سعی داشته قابلیت ارتباطی کاملی را فراهم آورد.

در بخش ارتباطی می توان حساب ویژه ای روی محصول ال جی باز کرد و نباید آن را دست کم گرفت زیرا شرکت کره ای سعی کرده تمامی پورت های لازم را در این مدل به کار گیرد تا کاربر از پورتی بی نیاز شود.

مشخصات کلیدی:

  • صفحه نمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسلی IPS LCD  با تراکم ۱۴۱ppi
  • پردازنده چهار هسته ای هشت رشته Core i7-8550U  اینتل نسل هشتمی کافی لیک اینتل با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی
  • سیستم عامل ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ هوم
  • گرافیک Intel HD Graphics 620
  • حافظه رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتزی
  • حافظه داخلی M.2 SSD با ظرفیت ۱ ترابایت
  • وای فای دو باند ۸۰۲.۱۱b/g/n/ac
  • بلوتوث ۴.۱
  • سه پورت USB 3.0
  • یک پورت USB-C/Thunderbolt 3
  • یک HDMI
  • اترنت
  • اسلات امنیتی Kensington
  • اسلات کارت Micro-SDXC
  • وبکم HD
  • اسپیکر استریو
  • میکروفون دوگانه
  • جک ۳.۵ میلیمتری هدفون با فناوری پردازشی DTS Headphone X
  • صفحه کلید با نور پس زمینه
  • ترک پد دو کلید
  • باتری ۷۲ وات ساعتی لیتیوم یونی
  • ابعاد ۳۵۸*۲۲۹*۸.۱۵ میلیمتری/ وزن ۱.۱ کیلوگرمی

چرا باید گرم ۱۵ را خریداری کرد؟

گرم ۱۵ یک محصول تمام عیار از شرکت ال جی بوده و باید آن را لپتاپی قابل توجه دانست که در کنار مشخصات سخت افزاری بزرگ، طراحی باکیفیتی داشته و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. ال جی شاید در زمینه تولید لپتاپ بسیار حرفه ای نباشد اما این بدان معنا نیست که نمی توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد و باید لپتاپ ال جی را نامرغوب دانست. همچنین باید این نوت بوک را رقیبی برای یوگا ۹۲۰ لنوو دانست که فاقد برخی ویژگی ها بوده و در سطح یک رقیب نباید آن را محسوب کرد.

منبع: techadvisor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.