بررسی جدیدترین خودروی تسلا، تسلا مدل ۳

0

بررسی جدیدترین خودروی تسلا، تسلا مدل ۳

جاه طلبی شرکت تسلا غیر قابل انکار است. در سال ۲۰۰۳ تسلا شرکت خود را در کالیفرنیا فقط برای تولید خودروهای الکتریکی راه اندازی نمود. هدف تسلا دستیابی به این شعار بود : “انتقال جهان به انرژی پایدار”

 

مدل ۳ به عنوان یک جایگزین ارزان تر نسبت به مدل های s و x است. البته با تکنولوژی های پیشرفته و بروز دنیا. تسلا ۳ جاه طلبی تسلا را به اوج خود می رساند. در پارتی ۲۹ جولایی که تسلا اولین ۳ را تحویل مشتری داد، از برنامه های بسیار جالب و بلند پروازانه خود صحبت کرده است. مدل ۳ قرار است در دو مدل استاندارد و long range تحویل مشتریان شود. مدل long range با حداکثر پیمایش ۳۱۰ مایل در هر بار شارژ و سرعت صفر تا صد در ۵.۱ ثانیه.

 

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، یش فروش تسلا ۳ در سطح فوق العاده ای است. تنها برای ۴۰۰۰۰۰ هزار نفر اول که تسلا ۳ را سفارش داده اند، ۱۰۰۰ دلار تخفیف در نظر گرفته شده است. تحویل این تعداد تسلا ۳ که باز هم از برنامه های تعجب برانگیز تسلا است. برنامه زمانی بسیار دقیق که ظرفیت خط تولید تسلا را تا هفته ای ۱۰۰۰۰ خودرو بالا خواهد برد. با توجه به تقاضای بسیار زیاد تسلا ۳ ، آیا واقعا تسلا ۳ خودرویی شگفت انگیز و رویایی است؟ با ما همراه باشید.

 

کلیه اطلاعات و مشخصات فنی ارائه شده در این مقاله از آخرین بروز رسانی در سایت تسلا برداشت شده است:

 

 

شرکت سازنده

 

تسلا

 

مدل

 

تسلا ۳

 

سال تولید

 

۲۰۱۸

 

موتور

 

الکتریکی

 

حداکثر سرعت

 

میانگین ۱۳۰ مایل در ساعت

 

قدرت موتور

 

۳۰۰ اسب بخار

 

شتاب صفر تا صد

 

میانگین ۶ ثانیه ( دو مدل استاندارد و long range )

 

نوع خودرو

 

سدان

 

 

 

ظاهر خودرو

 

در نگاه اول، فکر می کنیم وضعیت ظاهری خودرو شبیه مدل محبوب  تسلا یعنی s است. اما با دقت بیشتر متوجه تفاوتهای طراحی در بدنه ، سیستم تعلیق، خطوط منحنی و براق در بدنه و.. خواهیم شد.

 

جلو پنجره مدل ۳ با s متفاوت است. نوع چراغ و همچنین طراحی عقب خودرو نیز متفاوت است.

 

 

مدل کامپکت ۳ دارای چندین ویژگی جالب است که به آن کمک می کند تا در بین ماشین های دیگر استثنایی به نظر بیاید. یکی از این جزئیات جالب، فقدان روکش جلوی کاپوت به صورت سنتی و طراحی آن در جلو به صورت کشیده و صاف در مدل X و آخرین مدل S می باشد.

 

در مشخصات نمایش داده شده از مدل ۳ ، خط برجسته در سقف شیشه ای آن به وضوح مشخص است و همانند همتای خود tesla s slicker می باشد. در تسلا ۳ طراحی عقی و جلو به گونه ای است که فضای نشستن در صندلی ها رابهبود بخشیده است. سقف شیشه ای خودرو هم که از ویژگی های بسیار خوب و منحصر به فرد ۳ است چون علاوه بر اینکه نور خورشید سرنشینان را به هیچ عنوان اذیت نمی کند، به راحتی سرنشینان می توانند از زیبایی های آسمان استفاده کنند و لذت طبیعت را از داخل خودرو ببرند.

 

 

برای سیستم روشنایی در هر دو طرف خودرو از led های رنگارنگ استفاده شده است. با پرداخت هزینه اضافی خریداران می توانند رنگ های مختلفی را انتخاب کنند. همچنین رینگ ها بصورت استاندارد ۱۸ اینچی است که با پرداخت ۱۵۰۰ دلار اضافه تر می توانید رینگ های ۱۹ اینچی برای خود سفارش دهبد.

 

علاوه بر ظاهری خوب و قابل قبول، تسلا ادعا می کند ضریب درگ تسلا ۳ فقط ۰.۲۳ است که بسیار پاینن است حتی پایین تر از تویوتا پریوس.

 

 

کارشناسان معتقد هستند تسلا ۳ شما را به اوج قدرت و شکوه تسلا می رساند. در حالی که تسلا۳ هنوز سایه مدل های S و X پشت سر خود خواهد داشت.

 

مشخصات ظاهری :

 

طول

 

 ۱۸۴.۸ اینچ

 

عرض

 

 ۷۲.۸ اینچ

 

ارتفاع

 

 ۵۶.۸ اینچ

 

فاصله طولی دفرانسیل ها

 

 ۱۱۳.۲ اینچ

 

فاصله عرضی دو چرخ جلو

 

 ۶۲.۲ اینچ

 

فاصله عرضی دو چرخ عقب

 

 ۶۲.۲ اینچ

 

فاصله شاسی تا چرخ خودرو

 

 ۵.۵ اینچ

 

   

 

 

طراحی داخلی تسلا ۳

 

طراحی داخلی بسیار ساده است. خبری از دکمه های زیاد خودروهای امروزی نیست. ظرفیت سرنشین ها ۵ نفر است. سقف شیشه ای هم از ویژگی های طراحی بسیار عالی در تسلا ۳ است.

 

 

ویژگی های استاندارد تسلا ۳ شامل صندلی های چرم، دوربین دنده عقب، آینه عقب با قابلیت های مختلف، پنجره های جلو وعقب با قابلیت کنترل لمسی، آینه های جانبی لمسی است.

 

بدون شک، بارزترین ویژگی تسلا ۳ صفحه نمایش ۱۵ اینچی لمسی است که در داخل خودرو طراحی شده است. با این مانیتور بزرگ نیاز به دکمه های متعدد خودروهای امروزی نخواهد بود. در این رایانه ویژگی هایی نظیر Wi-Fi، رادیو اینترنتی ، اتصال به اینترنت با قابلیت LTE، ناوبری، کنترل صدا، بلوتوث، دارای دو پورت USB، کی لس استارتر و … وجود دارد. همچنین قابلیت کنترل از راه دور با گوشی همراه نیز در این رایانه وجود خواهد داشت.

 

ذخیره سازی هم در کنسول جلو وجود دارد. یک منبع تغذیه برق ۱۲ ولت هم در کنسول عقب تعبیه شده است.

 

رانندگی با تسلا ۳

 

گفتیم تسلا ۳ در دو مدل استاندارد و long range ارائه می شود. مشخصات فنی این دو مدل هم در بعضی موارد با هم متفاوت است مانند قیمت آنها.

 

در مدل استاندارد شما حداکثر ۲۲۰ مایل را با یک شارژ خواهید پیمود. اگر از ایستگاه های شارژ تسلا استفاده کنید که مجهز به سوپرشارژرهای مخصوص هستند در حدود ۳۰ دقیقه می توانید با سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت حرکت کنید. یا اینکه می توانید از شارژرهای خانگی ۲۴۰ ولت تسلا استفاده کنید که در هر ساعت ۳۰ مایل می توانید بپیمایید. از لحاظ عملکرد، در مدل استاندارد سرعت صفر تا صد تسلا ۳ حدود ۵.۶ ثانیه بدیت می آید.

 

مدل long range تسلا ۳ کمی متفاوت خواهد بود. با ایستگاه  شارژهای استاندارد تسلا در هر ساعت تا ۹۰ مایل را می توانید رانندگی کنید و حداکثر ۳۱۰ مایل را خواهید پیمود. سرعت صفر تا صد این مدل در ۵.۱ ثانیه بدست می آید و حداکثر سرعت ۱۴۰ مایل در ساعت را هم خواهید داشت.

 

در حال حاضر تولید تسلا ۳ بصورت انحصاری با سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب، RWD ، ارائه خواهد شد. البته در سال آینده مدل دو موتوره AWD نیز ارائه می شود که کارایی آن بسیار بالاتر از مدل S خواهد بود. اگرچه ماسک قبول کرده مدل S همچنان به عنوان سریعترین خودروی تسلا بماند.

 

تجهیزات شارژ در تسلا ۳ شامل یک آداپتور ۲۴۰ ولت NEMA 15-50 و یک آداپتور ۱۲۰ ولت NEMA 5-15 و همچنین آداپتور شارژ عمومی J1772 برای اتصال به شبکه سوپرشارژ است.

 

مشخصات شارژ و مسافت حداکثر و همچنین سرعت تسلا ۳ با برندهایی نظیر شورولت Bolt EV و BMW سری ۳ مقایسه می شود که تسلا ۳ اینجا متوجه می شود که رقیبان قدری در بازار خواهد داشت. بصورت خلاصه مشخصات فنی شارژ و مسافت تسلا ۳ را بررسی می کنیم :

 

مشخصات شارژ، سرعت و مسافت مدل استاندارد :

 

مسافت در هر شارژ

 

۲۲۰ مایل

 

زمان شارژ با سوپرشارژر

 

۳۰ دقیقه

 

زمان شارژ با شارژر ۲۴۰ ولت

 

یک ساعت

 

انتقال قدرت

 

RWD

 

شتاب صفر تا صد

 

۵.۶ ثانیه

 

حداکثر سرعت

 

۱۳۰ مایل بر ساعت

 

مشخصات شارژ، سرعت و مسافت مدل LONG RANGE :

مسافت در هر شارژ

۳۱۰ مایل

زمان شارژ با سوپرشارژر

۳۰ دقیقه

زمان شارژ با شارژر ۲۴۰ ولت

یک ساعت

انتقال قدرت

RWD

شتاب صفر تا صد

۵.۱ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۴۰ مایل بر ساعت

 

سیستم تعلیق و شاسی

 

پیدا کردن توازن بین قیمت و وزن در تسلا ۳ مشکل است. از یک سو شما عملکرد خوب انتظار دارید از یک سوی دیگر قیمت باید مقرون به صرفه باشد. تسلا ۳ از ترکیب آلیاژ فولاد و آلومینیوم ساخته شده است.

 

قضاوت در مورد قیمت تسلا ۳ را بر عهده شما می گذاریم. مدل استاندارد تسلا ۳ وزنی حدود ۳.۵۴۹ پوند دارد که تقریبا با وزن ۳.۵۶۳ پوندی رقیب خود یعنی شورولت Bolt EV برابر ست. مدل LONG RANGE هم ۳.۱۸۴ پوند وزن دارد.

 

ترکیب آلیاژهای آلومینیوم و فولاد وزن ۳۵۴۹ پوندی تسلا ۳ را نتیجه داده است که خودروی سبک و شگفت آوری را ساخته است. حتی سبک تر از رقیب خود شورولت Bolt EV.

 

کارشناسان صنعت خودروسازی معتقدند تسلا ۳ خودرویی لذت بخش در رانندگی است. وزن خودرو بطور کاملاً منطقی و حساب شده در شاسی توزیع شده است. در مدل استاندارد ۴۷ درصد وزن در جلو ۵۳ درصد از وزن در عقب خودرو توزیع شده است. همچنین در مدل LONG RANGE 48 درصد در جلو و ۵۲ درصد در عقب توزیع شده که باعث شده است در هر دو مدل گشتاور موتور الکتریکی خودرو بسیار مطلوب و قابل قبول باشد.

 

سیستم تعلیق خودرو نیز مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده و در شرایط مختلف جاده از عملکرد مطلوبی برخوردار است.

 

مشخصات فنی سیستم تعلیق و شاسی تسلا ۳ :

آلیاژ بدنه

 

آلومینیوم و فولاد

 

 

سیستم تعلیق

 

 

تعلیق دو جناقی در جلو و مولتی لینک در عقب

 

 

فرمان

 

برقی

توزیع وزن در مدل استاندارد

 

۴۷ درصد جلو و ۵۳ درصد عقب

 

توزیع وزن در مدل LONG RANGE

 

۴۸ درصد جلو ۵۲ درصد عقب

 

 

ایمنی

 

تسلا مدل ۳ تمام استانداردهای ایمنی را رعایت کرده و تسلا مدعی است ایمن ترین خودروی در دنیاست حتی از ولوو S60 نیز ایمن تر است. علاوه بر کیسه هوا در نقاط مختلف دارای سیستم کنترل و پایداری الکترونیکی در هر دو مدل تولیدی، ترمز های ABS در چهار چرخ، قفل ایمنی کودک، دزدگیر، سیستم کنترل باد بر روی چرخ ها و … می باشد.

 

در تست تصادف منتشر شده از تسلا، ایمنی خودرو با ولوو S60 است.

 

قیمت خودرو

تسلا در دو مدل استاندارد و LONG RANGE تولید خواهد شد که دارای قیمت های :

 

استاندارد : ۳۵ هزار دلار

LONG RANGE : چهل و چهار هزار دلار

 

برای آپشن های اضافه هم باید مبالغی اضافه کنید مثل رینگ های ۱۹ اینچی و …

 

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

مطالب مرتبط
بدرود با Google Now Launcher به دلیل عدم سازگاری با تلفن های همراه هوشمند اندرویدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.