بررسی خودروی BMW 530e هیبریدی

0

بررسی خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی

خودروهای برقی علاوه بر اینکه باعث کاهش آلودگی محیط زیست می شوند بلکه بر اساس تحقیقات افرادی که با خودروهای برقی برای طی کردن مسافتی رانندگی می کنند بسیار لذت می برند. خودروهای برقی انواع مختلفی دارند که ما قصد داریم درمورد خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی صحبت کنیم.

موتور BMW  ۵۳۰e هیبریدی

خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی دارای یک موتور بنزینی می باشد که این موتور بنزینی دارای ۴ سیلندر با توان ۱۸۴ اسب بخار می باشند علاوه بر این، این خودروی برقی دارای یک بسته باتری ۹.۲ کیلو وات ساعت و البته یک موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخاری می باشند به گونه ای ویژه و منحصر به فرد طراحی و عرضه شده اند. جالب ترین و البته مهم ترین ویژگی خودرو BMW  ۵۳۰e هیبریدی این است که اگر در حال رانندگی با این خودروی برقی باشید و باک بنزین شما خالی شود می توانید ادامه ی مسافت خود را تا ۴۶ کیلومتر با استفاده از انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری این خودروی الکتریکی طی کنید که واقعا شگفت انگیز است.

قدرت موتور و زمان شارژ موتور هیبریدی

مجموع قدرت این خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی ، ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور آنها ۴۲۰ نیوتون متر می باشد. اگر قصد دارید خودروی برقی خریداری کنید و نگرانی شما مدت زمانی است که باتری خودروی الکتریکی باید شارژ شود، نگران نباشید چرا که خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی به گونه ای طراحی و عرضه شده است که تنها با ۴ ساعت و نیم شارژ باتری آن می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

اما این زمان برای شارژ خودروی برقی تنها در صورتی است که از سیم مخصوص شارژ برای هر خودرو برقی استفاده نکنید، چنانچه اگر شما برای شارژ کردن خودروی برقی BMW از سیم شارژ مخصوص خودش استفاده کنید می توانید زمان ۴ ساعت و نیم را برای شارژ کردن این خودروی برقی به ۳ ساعت کاهش دهید. تنها ۶.۲ ثانیه طول می کشد تا خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی سرعت گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتری بر ساعت خود را طی کند. حداکثر سرعت این خودروی برقی ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت می باشد و البته میزان بسیار کمی نیز دی اکسید کربن تولید می کند که این میزان برابر با ۴۶ گرم در هر کیلومتر می باشد.

مطالب مرتبط
بی ام و ام 4 کروک با طراحی منهارت

توجه داشته باشید که خودروهای برقی برای طی کردن مسافت های کوتاه مناسب می باشند چرا که اگر مسافتی که طی می کنید بیشتر از ۵۰ کیلومتر باشد و یا زمانی برای شارژ کردن خودروی برقی خود نداشته باشید، استفاده از خودروی برقی در مقایسه با خودرو های عادی برای شما صرفه اقتصادی کمتری دارد همچنین باید زمان بسیار زیادی را در ایستگاه شارژ صرف کنید پس استفاده از خودروهای عادی با چنین شرایطی به صرفه تر می باشد. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که صرف حساسیت بیشتر برای خریدن خودرو های برقی نکته ای ضروری است.

بدون شارژ کامل باتری تا ۳۰ کیلومتر

خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی به گونه ای طراحی و تولید شده است که بدون شارژ کامل باتری خود می تواند تقریبا تا ۳۰ کیلومتر و با باتری کامل می تواند مسافت ۵۰ کیلومتری را به راحتی طی کند. هدف خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی ایجاد حس آرامش و لذت در راننده است به گونه ای که چندین حالت مطمئن، دقیق و استاندارد را برای رانندگی و پارک کردن اتومبیل به راننده ارائه می دهد و اینگونه نیست که با ارائه ی روش های زیاد باعث گیج شدن راننده شود و راننده را با اطلاعات غیر ضروری بمباران کند. البته توجه داشته باشید که چنین راحتی و آسایشی در تمامی خودروهای برقی وجود ندارد برای مثال وقتی که پشت فرمان خودروی برقی پورشه می نشینید زیر رگبار روش های غیر ضروری که خودروی برقی به شما پیشنهاد می کند قرار می گیرید به گونه ای که بیشتر از اینکه از رانندگی در این خودروی برقی لذت ببرید باید حالات و روش های مختلف را مدیریت کنید.

سه حالت رانندگی، نرمال اسپرت، کامفورت و اکو پرو

جالب است بدانید که در تمامی خودروهای برقی تولید شده توسط شرکت BMW سری ۵ ، سه حالت رانندگی، نرمال اسپرت، کامفورت و اکو پرو تعبیه شده است اما خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی به گونه ای منحصر به فرد طراحی و عرضه شده است که سه حال رانندگی دیگر در طراحی خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی به این خودرو اضافه شده است که شامل حالت اتوماتیکی می شود که به صورت پیش فرض فعال است، حالت max E drive  که از موتور الکتریکی استفاده می کند تا زمانی که شارژ باتری خودرو برقی به پایان برسد و سومین و بی نظیر ترین حالت خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی که باعث می شود میزان مشخصی از توان باتری ها را ذخیره و در زمان مورد نیازتان استفاده کنید برای مثال اگر بیشترین مصرف شما از انرژی الکتریکی خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی در بزرگراه باشد می توانید مقداری از شارژ باتری این خودروی برقی را ذخیره کنید و چند کیلومتری از مسافت باقیمانده خود را در شهر با استفاده از انرژی موتور الکتریکی خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی بپیمایید.

مطالب مرتبط
فراری از نسخه محدود F12tdf با صفرتا صد 2.9 ثانیه رونمایی کرد

تغییر و انتخاب بین موتور بنزینی و الکتریکی

شاید باورتان نشود اما خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی به گونه ای طراحی و عرضه شده است که در تغییر و انتخاب بین موتور بنزینی و الکتریکی به طرز باورنکردنی و عجیبی آرام و بی سر و صدا عمل می کند. شما به عنوان راننده به هیچ وجه صدای خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی را در انتخاب موتور بنزینی و یا الکتریکی نمی شنوید مگر اینکه به تمام ۲۵۲ اسب بخار نیاز داشته باشید. وظیفه ی انتقال قدرت ۲۵۲ اسب بخار به خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی بر عهده ی گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک می باشد. مهندسان آلمانی اضافه شدن ۱۵۵ کیلوگرم به وزن خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی که ناشی از وزن پیشرانه الکتریکی و باتری های این خودروی برقی می باشد را به خوبی در کل خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی توزیع کرده اند و موفق شده اند تعادل کاملا بی نقصی را در طراحی و عرضه ی خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی به وجود آورند.

با اینکه خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی ارزش خرید بالایی دارد و از خرید آن هیچ گاه پشیمان نخواهید شد اما در این خودرو از چرخ های بزرگ و تجهیزات استاندارد استفاده نشده است تا راننده با خودروی BMW  ۵۳۰e هیبریدی بتواند با سرعت هایی مانند ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند.

منبع: topgear

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.