بررسی مشخصات خودروی استثنایی مک لارن سنا

0

بررسی مشخصات خودروی استثنایی مک لارن سنا

مک لارن سنا : شما نمی توانید یکی از ۵۰۰ نمونه تولید شده از مک لارن سنای تولید شده را خریداری کنید چرا که همه آنها فروخته شده اند و قیمت هر یک از آنها نیز از ۹۵۸،۹۶۶ دلار آغاز می شود که قیمت چندان منصفانه ای برای یک خودروی کلاس متوسط نیست.

احتمالاً شما هرگز نمیتوانید حتی سوار یکی از این خودروها شوید، مگر اینکه صاحب یکی از آنها را بشناسید.

اما ابر خودروهایی مانند سنا، که تلاش می کنند تا مرز بین ماشین مسابقه و ماشین جاده ای را از بین ببرند، ماشین رؤیای نوجوانان خوش بین هستند.

در یک ویدیوی جدید که توسط کمپانی مک لارن منتشر شده، این خودروساز انگلیسی، بسیاری از رازهای پشت برده را بیرون می ریزد و ابر خودروی سنا را در حالی نشان می دهد که در حال گذراندن برخی تست های جاده ای است و ویژگی هایی را که سبب شده به یکی از بهترین ابر خودرو های جهان تبدیل شود به رخ می کشد.

مشخصات موتور و ویژگی های منحصر به فرد مک لارن سنا

آیرودینامیک فعال در قسمت جلو و عقب کمک می کند تا سنا نیروی پایین رونده مطلق مطلوب تری داشته باشد، که به فشرده سازی و سفت و سخت بودن فنرها کمک نموده و از چرخش بدنه در گوشه ها جلوگیری می کند.

باله های آیرودینامیکی جلو نیز می تواند به کاهش میزان نیروی پیشانی در طی چرخش کمک کند.

مک لارن به سختی بر روی پروژه این خودرو کار کرده تا بتواند وزن آن را کاهش دهد و هم اکنون، سنا تنها ۲،۶۴۱ پوند (وزن خشک) دارد.

باله عقب، وزنی کمتر از ۱۱ پوند دارد، اما می تواند ۵۰۰ برابر وزن خود را تحمل کند.

مطالب مرتبط
رونمایی مک لارن 720 اس تیونینگ شده از نویتک با 0 تا 100 کمتر از 2.7 ثانیه

درب ها تنها ۲۲ پوند وزن دارند. این صرفه جویی در وزن سبب شده تا، این خودرو توان و گشتاور بالایی در سرتا سر مسیر داشته باشد.

موتور این خودرو، یک موتور ۴.۰ لیتری ۸ سیلندر با توان ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰ پوند پا است که به یک سیستم گیربکس۷ سرعته دو کلاچه مجهز می باشد و تمام نیروی خود را به سوی چرخ های عقب می فرستد.

حداکثر سرعت این خودرو، ۲۱۱ مایل در ساعت است، که ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد، اما برای مسابقه دادن در مسیر بسیار زیاد خواهد بود.

این خودرو تنها در ۲.۸ ثانیه می تواند به سرعت ۶۲ مایل یا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

تمام این قدرت از ترمزهای CCM-R به دست می آیند که می توانند به راحتی و تنها در ۳۲۸ پا، خودروی سنا را  از سرعت ۱۲۴ مایل / ساعت به سرعت ۰ برسانند.

با توجه به اینکه تنها ۵۰۰ دستگاه از این ابر خودروی استثنایی ساخته شده، مشاهده ابر خودروی سنا در جاده، احتمالاً یک اتفاق نادر است بنابراین بهتر است ویدئوی زیر را مشاهده کنید و از مشاهده زیبایی های این سوپر کار انگلیسی لذت ببرید.

تصاویر زیبایی از خودروی مک لارن سنا

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


همچنین بخوانید و لذت ببرید :

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.