بررسی G7 ThinQ ال جی

G7 ThinQ از سیستم عامل اندروید برخوردار است و یک گوشی هوشمند با سیستم عامل دیگری نیست. همچون سال های قبل این کمپانی تصمیم گرفت برای سال 2018 نیز یک پرچمدار جدید معرفی کند و به سنت همیشگی خود عمل نماید.

بررسی G7 ThinQ ال جی

ThinQ  پسوندی بوده که بیشتر روی دستگاه های دارای هوش مصنوعی ال جی قرار می گیرد و از آنجایی که پرچمدار جدید این شرکت یعنی G7 نیز به چنین هوش مصنوعی مجهز است، با عنوان G7 ThinQ رونمایی شد.

در سال های گذشته پرچمداران ال جی بیشتر در بخش سخت افزاری و طراحی تغییراتی پیدا می کردند اما در نسل جدید شرکت کره ای تصمیم گرفت با افزودن هوش مصنوعی، تلفن هوشمندانه تری را معرفی کند.

G7 ThinQ از سیستم عامل اندروید برخوردار است و یک گوشی هوشمند با سیستم عامل دیگری نیست. همچون سال های قبل این کمپانی تصمیم گرفت برای سال ۲۰۱۸ نیز یک پرچمدار جدید معرفی کند و به سنت همیشگی خود عمل نماید.

در این مطلب قصد داریم به بررسی G7 ThinQ پرداخته تا اطلاعات بیشتری از این مدل بدست آوریم:

ساخت

گوشی هوشمند G7 ThinQ طراحی شبیه به نسل پیشین دارد. این گوشی هوشمند همانند دیگر اسمارتفون های اندرویدی نمایشگر بدون حاشیه دارد و می توان آن را گوشی هوشمند بزرگی دانست. ال جی سعی کرده المان طراحی باکیفیتی به کار گیرد و بدنه پریمیومی در نظر گیرد که بسیار خیره کننده و قابل توجه است.

ال جی همانند Pixel 2 XL گوگل محدودیت هایی در بخش نمایشگر به وجود آورد. در قسمت کناری کلید قفل وجود دارد و در قسمت دیگر کلید تغییر حجم صدا و فعال سازی Google Assistant یا همان هوش مصنوعی به کار گرفته شد. این کلید همانند بیکسبی در سامسونگ است با این تفاوت که هوش مصنوعی شرکت کره ای سامسونگ اختصاصیست.

در قسمت زیرین اسپیکر، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و پورت USB-C به کار گفته شد. با ساختار قابل توجهی که این گوشی هوشمند داشته می توان آن را محصولی بزرگ دانست. G7 ThinQ یک پرچمدار تمام عیار بوده که می توان انتظارات بسیاری از آن داشت و عملکردی خوب می تواند از خود نشان دهد.

این اسمارتفون ال جی طراحی هوشمندانه و باکیفیتی داشته که شرکت کره ای برای G7 ThinQ در نظر گرفته است. این مدل اولین گوشی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی ال جی بوده و دارای AI در بحث دوربین است. نخستین بار ال جی در V30 بود که هوش مصنوعی را به کار گرفت. پوشش بدنه G7 ThinQ از نوع شیشه و فلز بوده که تجربه کاربری لذت بخشی را برای افراد به دنبال دارد.

مطالب مرتبط
بهترین گوشی های هوشمند کمتر از 100 دلار

ویژگی ها

G7 ThinQ یک اسمارتفون اندرویدی بوده و ال جی همیشه به تولید گوشی های هوشمند اندرویدی می پردازد. با حافظه رم ۴ گیگابایتی و پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ هشت هسته ای تجربه کاربری قابل توجهی را رقم می زند. با پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم Qi در کنار باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، می توان عمر باتری طولانی داشت.

اسمارتفون پرچمدار ال جی دارای دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی بوده و کیفیت تصویربرداری بالایی دارد. قابلیت تصویربرداری بالا از ویژگی های محصول جدید شرکت کره ای بوده که تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم می آورد. G7 ThinQ اگرچه اسمارتفونی پرچمدار بوده اما شکننده و ظریف به نظر می رسد.

اسمارتفونی که باید آن را پریمیومی دانست زیرا طراحی زیبایی برای آن در نظر گرفته شد. شاید G7 ThinQ به شکل اختصاصی دستیار هوشمند دیجیتالی نداشته باشد اما کلید اختصاصی گوگل اسیستنت همان کاری را می کند که در پرچمداران سامسونگ کلید بیکسبی عمل می کند. AI یا همان هوش مصنوعی یکی از ویژگی هایی بوده که در گوشی های هوشمند جدید می توان شاهد آن بود و تجربه کاربری لذت بخشی داشت.

با تمام این تفاسیر می توان بیان کرد AI یا همان هوش مصنوعی نقش بزرگی در G7 ایفا می کند و ویژگی برجسته ای در این اسمارتفون شرکت ال جی می باشد.

صفحه نمایش

G7 دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۳۱۲۰*۱۴۴۰ پیکسلی بوده که پنل LCD با شدت روشنایی ۸۵۰ نیت برای آن در نظر گرفته شد. البته یک کلید افزایش شدت روشنایی تا ۱۰۰۰ نیت برای آن میسر شده تا وضوح بالاتری ارائه دهد.

ال جی می گوید G7  دارای بیشترین درخشندگی صفحه نمایش در میان رقبا می باشد. G7 ThinQ از HDR10 پشتیبانی کرده و رنگ سیاه جلوه جالب توجه و جذابی دارد. با این حساب وضوح نمایشگر پرچمدار جدید ال جی را نمی توان با هر گوشی هوشمندی قیاس کرد زیرا به طور حتم می تواند هر اسمارتفونی را در این بحث شکست دهد.

مطالب مرتبط
معرفی قیمت و مشخصات HTC U12

صفحه نمایش بخش مهمی در گوشی های هوشمند بوده و اگر در هنگام خرید توجهی به آن نشود بی شک نمی توان تجربه خریدی خوب داشت. هنگامی که G7 ThinQ را در کنار آیفون ۸ پلاس قرار دادیم نمایشگر این گوشی هوشمند دقیق و با جزئیات بهتر محسوب می شود. این موضوع در سطحی بوده که با مشاهده مقایسه ای به خوبی پی خواهید برد.

ال جی هر سال تغییراتی را در گوشی هوشمند پرچمدار خود حاصل می کند تا محصول را بیشتر موردتوجه قرار دهد. از این رو در سال جاری G7 ThinQ اگرچه همانند سال گذشته نمایشگر بدون حاشیه ای دارد اما با افزودن مشخصات بالاتر و ویژگی های جالب توجه این اسمارتفون را فراتر از انتظار ساخته است.

صدا

یکی از بخش های مهم هر گوشی هوشمندی صدا است. البته برخی توجهی به کیفیت صدا نداشته و بی تفاوت از کنار آن عبور می کنند. اما بحث صدا در اسمارتفون برای افرادی که به موسیقی اهمیت می دهند می تواند پراهمیت باشد. G7 ThinQ  گوشی هوشمندی بوده که در این بحث نسبت به بسیاری از اسمارتفون ها برتری دارد. وجود quad DAC از نوع ۳۲ بیتی صدا شفاف و پروضوحی را در فضا پخش می کند و رضایت مخاطب را جلب خواهد کرد. با فناوری DTS:X 3D Surround صدا فراگیر بوده و هنگامی که حجم را در آخرین سطح خود قرار می دهید می توانید به قابلیت بزرگ این فناوری صوتی پی ببرید. البته ال جی چند سالیست فناوری موردبحث را در پرچمداران خود به کار می گیرد و در نتیجه موفق بوده تا کیفیت صدا بزرگی را به مخاطبان ارائه دهد. این کیفیت صوتی در نوع خود بی نظیر است و به سادگی افراد نمی توانند آن را در هر گوشی هوشمندی شاهد باشند. اگر نتوانیم در هیچ زمینه ای به G7 ThinQ امتیاز دهیم بدون شک بخش صدا آن فوق العاده راضی کننده و قابل قبول است.

کیفیت صدا برای علاقمندان به موسیقی در گوشی هوشمند اهمیت بالایی داشته و خوشبختانه G7 ThinQ در این بخش قادر است عملکرد خوبی از خود نشان دهد. هنگامی که به مقایسه G7 ThinQ در کنار آیفون ۸ و چندی دیگر پرداختیم متوجه وضوح بالا صدا شدیم و این نشان از عملکرد بهتر ال جی در به کارگیری فناوری صوتی اسمارتفون ها می باشد.

مطالب مرتبط
مشخصات کامل LG G7 ThinQ

البته ال جی از سال ها قبل بوده که همیشه فناوری های صوتی قابل توجهی را در اسمارتفون های مختلف خود به کار می گیرد و نخستین بار نیست چنین موضوعی را می توان شاهد بود. از این رو ویژگی هایی که شرکت کره ای برای پرچمدار خود در بحث صوتی فراهم آورده آن را نسبت به سایر رقبا برتر ساخته است.

G7 ThinQ در میان گوشی های هوشمند ال جی بالاترین سطح کیفیت صوتی را دارد و احتمالا در نسل بعدی باید در بحث صوتی شاهد اسمارتفون بسیار قدرتمندتری باشیم. البته بعید است در V40 تغییراتی صورت گیرد و همچنان سیستم های مورد اشاره روی آن نیز قرار می گیرد. این شرکت در زمینه فناوری های صوتی بسیار خوب عمل کرده  و بیشتر محصولات آن می توانند رضایت مخاطب را جلب کنند.  برای اتصال بلوتوثی هدفون سازگاری با aptX HD با کیفیت صوتی ۲۴بیتی/۴۸هزار هرتزی در نوع خوب بی نظیر است.

در نتیجه می توان بیان داشت که پخش صدا در گوشی هوشمندی چون G7 ThinQ بی نظیر بوده و تجربه صوتی لذت بخشی را فراهم می آورد.

نتیجه گیری

محصول شرکت ال جی یک اسمارتفون تمام عیار بوده که اشتباهات جی ۵ و جی ۶ به خوبی در آن برطرف شده است. دو مدل پیشین اگرچه پرچمدار مناسبی بودند اما ویژگی های نامطلوبی هم داشتند و همین امر فروش کمی به دنبال داشته و در نتیجه ال جی در سال ۲۰۱۸ اسمارتفونی را معرفی و عرضه کرده که در میان رقبا گوشی هوشمند کاملی بوده و تعداد مزایا آن بیش از معایب است.

مزایا: جک هدفون، ساخت مناسب، کیفیت صوتی بالا، صفحه نمایش روشن

معایب: نرم افزارهای اضافی زیاد، دوربین می توانست بهتر باشد، هوشمندی دوربین کافی نیست

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

نظرات بسته شده است.