بر طرف کردن مشکلات خواب با ۷ راهکار ساده علمی

0

به نظر می رسد که داشتن یک خواب خوب در شباهنگام، برای ما هر روز سخت تر و سخت تر می شود. فکر و خیال های زیاد سبب می شود تا هزاران نفر نتوانند شبها خواب راحتی داشته باشند. یک انسان سالم باید شبها هفت تا نه ساعت بخوابد، اما بسیاری از مردم جهان نمی توانند شبها به اندازه کافی استراحت کنند.

بر طرف کردن مشکلات خواب با شیوه های علمی

خواب می تواند مزایای سلامتی باور نکردنی را به همراه داشته باشد، و به کاهش وزن، بهبود یادآوری خاطرات و حتی ایجاد احساس خوشبختی در ما کمک نماید. بنابراین هنگامی که دچار یکی از مشکلات  رایج خواب می شوید، کارهایی وجود دارد که به لحاظ علمی می توانید برای برطرف شدن آنها انجام دهید. ما در این نوشتار به برخی از این راه حل ها اشاره می کنیم تا شاید بتوانیم به برطرف نمودن مشکل خواب شما کمک کنیم.

۷ راه کار ساده برای خواب راحت

-بالش خود را در حالتی قرار دهید که درد گردن و سر شما را به حداقل برساند. اگر با درد شانه از خواب بیدار شدید، برای دوباره به خواب رفتن، بالش خود را در آغوش بگیرید.

-اگر از درد پشت رنج می برید، خوابیدن بر روی شکم بهترین راه چاره نیست، به جای آن، گذاشتن یک بالش در زیر پایتان می تواند به شما کمک کند. اگر به یک طرف خوابیده اید، یک بالش را در بین پاهای خود قرار دهید تا احساس راحتی بیشتری را تجربه کنید.

-اگر بالش شما دیگر شکل اولیه خود را ندارد، وقت آن است که یک بالش جدید بخرید.

-شاید دور کردن  گوشی از خود، در هنگام خوابیدن کار سختی باشد اما باید این کار را انجام دهید. زیرا نور آبی آنها می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.

مطالب مرتبط
آیا نمی توانید بخوابید؟ زمانی را برای نوشتن فهرست کارهای اختصاص دهید.

-برای داشتن خوابی راحت تر، بهتر است که فضای اتاق خنک تر از حد معمول باشد.

-حدود هفت میلیون آمریکایی به بیماری بازگشت اسید به مری مبتلا هستند. دارو و خوابیدن به پهلوی چپ می تواند به درمان شما کمک کند.

-اگر شریک زندگیتان مدام خر و پف می کند و این امر مخل آسایش شما می شود بهتر است به دنبال راه چاره باشید زیرا درمان های زیادی برای خر و پف وجود دارد . اما اگر خود شما کسی هستید که خر و پف می کند، خوابیدن به پشت را امتحان گنید.

-دانشمندان مطمئن نیستند که علت درد ناشی از ساق پا در شب چیست، احتمالا این اختلال مربوط به خستگی عضلانی و آسیب عصبی است. کشش و ماساژ می تواند برای کاهش این درد موثر باشد.

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.