تلگرام، پلتفرم بلاکچین و ارز دیجیتال رمزنگاری شده راه اندازی می کند

0

پلتفرم بلاکچین و ارز رمزنگاری شده در تلگرام

بلاکچین : اپلیکیشن پیام رسان معروف تلگرام که مدعی رمزنگاری امن end-to-end خود است، پلتفرم بلاکچین و ارز رمزنگاری شده مختص به خودش را راه اندازی خواهد کرد. طبق گزارش آنتون روزنبرگ، یکی از کارمندان سابق واحد انتشارات تلگرام یعنی تلگراف، این پلتفرم جدید شبکه باز تلگرام یا “TON” نام خواهد داشت و شایعه شده بر نسخه ارتقاء یافته ای از فناوری بلاکچین مبتنی است.

“تیزر تبلیغاتی” این پلتفرم جدید

روزنبرگ در صفحه فیسبوک خود ویدئویی را منتشر کرد که به گفته او “تیزر تبلیغاتی” این پلتفرم جدید است. او جدای از اینکه به عرضه سکه اولیه یا ICO اشاره ای داشت، بیان کرد که پتلفرم TON به افراد در کشورهایی مانند ایران و ازبکستان کمک می کند تا به سرعت و به طور امن از طریق این اپلیکیشن پیام رسان پول انتقال دهند.

او بیان کرد: “به دلیل تحریم ها و اصلاحات مالی در ایران و ازبکستان، هیچ نظام مالی بین المللی وجود ندارد. آخرین باری که آنجا بودم، یافتن خودپرداز و کارت ها غیرممکن بود. در همه جا از پول نقد استفاده می شد.”

پلتفرم TON یا شبکه باز تلگرام یک پلتفرم بلاکچین و ارز رمزنگاری شده سریع، مقیاس پذیر و کابر پسند است. تمامی کاربران پیام رسان تلگرام یک کیف پول TON خواهند داشت که به آنها اجازه می دهد تا پول خود را در یک چشم بهم زدن در این شبکه که قادر به انجام میلیون ها تراکنش در ثانیه است انتقال دهند.

به گزارش CoinTelegraph ارز TON یا شبکه باز تلگرام از یک کیف پول سبک بهره مند خواهد بود، در نتیجه کاربران برای انجام تراکنش های روزمره خود نیازی به دانلود سایر کیف پول های بلاکچینی سنگین و پرزحمت نخواهند داشت.

میلیون ها علاقمند به فناوری بلاکچین

تلگرام که بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر فعال داشته و میلیاردها دلار ارزش دارد، برای پلتفرم TON یک سکوی پرتاب خواهد داشت و در مقایسه با سایر پلتفرم های جدید، دیگر نیازی نیست دوره خود راه اندازی یا “Bootstrap” که ممکن است چند سال به طول بیانجامد را طی کند.

مطالب مرتبط
تلگرام اعلام کرد، ایران را برای خرید ارز دیجیتال تحریم کرده است

علاوه بر این همانطور که پاول دورف مؤسس تلگرام مدعی می شود تلگرام یک پلتفرم پیام رسان بسیار معروف در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است. او بیان می کند “درست همین حالا، کل جامعه بلاکچین و ارز رمزنگاری شده، به تلگرام رو کرده است.”

به همین دلیل، شبکه باز تلگرام یا TON که میلیون ها علاقمند به فناوری بلاکچین آن را حمایت می کنند پتانسیل این را دارد که بازار فعلی ارزهای رمزنگاری شده را تغییر دهد و لقب “چیز بزرگ بعدی!” یا (next big thing) را از آن خود کند. از آنجا که تلگرام با فناوری رمزنگاری end-to-end خود مشهور (و یا منفور!) است، به کاربران آینده شبکه بلاکچینی TON در رابطه با تجربه تراکنش های نظیر به نظیر P2P رمزنگاری شده و امن نیز ارائه خواهد شد.

پاول دورف طی مصاحبه خود با بلومبرگ در این باره پافشاری کرد که تلگرام به هیچ قیمتی فروشی نیست، چرا که حریم خصوصی کاربران آن بسیار ارزشمند است. او گفت: “حتی برای ۲۰ میلیارد دلار، فروشی نیست، این را تا همیشه ضمانت می کنیم.”

به نقل از کانال خدمات انفورماتیک، پیوند بانکداری و فناوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.