بهبودی پس از زایمان طبیعی و تمام آنچه که باید بدانید

بهبودی پس از زایمان طبیعی

0

بهبودی پس از زایمان طبیعی – آیا شما باردار هستید و برای زایمان خود برنامه ای دارید؟ آیا می خواهید تمام اطلاعات مربوط به بهبود پس از زایمان و بازگشت به زندگی عادی را بدانید؟ خوب، اگر وضعیت شما به موقعیت فوق مربوط می شود، خواندن این متن می تواند ایده خوبی باشد.

طبیعی است که نگرانی ای در مورد بهبودی پس از تولد فرزندتان داشته باشید. آیا می خواهید بدانید که چه موقع می توانید با شادی بر روی پای خود بایستید؟ همچنین ممکن است بخواهید بدانید که آیا مراقبت های خاصی باید انجام دهید. این مقاله را بخوانید تا از همه این ها مطلع شوید.

عوامل موثر بر بازیابی بدن پس از زایمان طبیعی

شش تا هشت هفته پس از زایمان طبیعی ، برای بدن شما بسیار حیاتی است. این درست زمانی است که بدنتان پس از تغییرات دوران بارداری و زایمان، سعی در بهبودی و بازگشت به حالت عادی دارد. در اینجا به برخی از تغییرات اصلی بدن در دوران بازیابی پس از زایمان طبیعی اشاره شده است:

شما پس از زایمان درد یا انقباضاتی را تجربه خواهید کرد که به رحم شما کمک می کند تا اندازه خود را برای رسیدن به ابعاد عادی کاهش دهد. در بیشتر موارد، حدود شش تا هشت هفته طول می کشد تا رحم شما به حالت عادی باز گردد.

ممکن است دردهایی در ناحیه گردن، فک و بازو شما وجود داشته باشد که بسیار رایج است. این به خاطر استرس های شدید جسمانی است که بدنتان هنگام بارداری در آن قرار گرفته است. احتمالا درد در عرض چند روز پس از زایمان از بین خواهد رفت.

برای دو تا چهار هفته اول، لک یا خونریزی و تخلیه از مهبل (واژن) را تجربه خواهید کرد. این عارضه دو ماه دیگر یا حتی پس از آن به سراغ شما می آید.

مطالب مرتبط
6 نکته سلامت دندانهای نوزادان و مادران شیرده

شما همچنین احساس نا خوشنود، درد، بی حسی یا ناراحتی عمومی را در ناحیه واژن شاهد خواهید بود. در صورت بروز اپریزیوتومی یا پری شکم،  علائم ممکن است شدید باشد.

همچنین ممکن است پا و رانتان متورم شود.

در طول چند هفته اول یا بیشتر، ممکن است هنگام مدفوع ، یبوست یا ناراحتی احساس کنید.

ممکن است بعد از گذشت چند هفته اول زایمان، سندرم متابولیسم را تجربه کنید. در برخی موارد، در چند روز اول خود به خود از بین خواهد رفت. همانطور که بدن شما برای آخرین لحظات زایمان آماده می شود، تولید و ذخیره شیر نیز شروع می شود. این باعث نوعی تورم در سینه ها می شود که می تواند منجر به ناراحتی شود. هنگامی که کودک شروع به تغذیه می کند، تورم نیز به آرامی از بین می رود.

روش های کمک به خودتان پس از زایمان طبیعی:

هنگامی که کودک گرانبهایتان از راه می رسد، احتمالا می خواهید تمام عشق و توجه خود را برای او خرج کنید. اما قبل از اینکه شما وظایف مادرانه خود را انجام دهید، مهم است بدانید که برای انجام این کار به بدن خود نیاز دارید. بهبودی پس از زایمان طبیعی مقداری به طول می انجامد. این نکات به بهبودیتان پس از زایمان طبیعی کمک خواهد کرد.

برای تسکین ناحیه واژن خود از یک بسته یخ بین پد بهداشتی و زخم واژن استفاده کنید.

در حالی که ادرار می کنید، مقداری آب گرم بر روی ناحیه تناسلی خود بریزید تا درد را کاهش دهد.

منطقه بین محل باز شدن واژن و مقعد را تمیز نگه دارید.

در حالی که سعی در نشستن دارید، بسیار مراقب باشید. در صورتی که درد بیش از حد بود، به منظور کاهش درد حتما بالش قرار دهید.

مطالب مرتبط
حالت تهوع در دوران حاملگی برای جنین خوب است

پس از زایمان، سلامت شما نیاز به مراقبت های بسیار دارد تا بتوانید سریعا بهبود یابید و به کودک عزیزتان برسید. ممکن است بخواهید بلند شوید و به او رسیدگی کنید، اما چند هفته اول پس از زایمان بسیار مهم است. اگر در حال حاضر مراقبت مناسب را نداشته باشید، می تواند منجر به عوارض بهداشتی شود. اطمینان حاصل کنید به خوبی استراحت می کنید و به قدر کافی می خورید. در صورت بروز علائم غیر قابل تحمل، بلافاصله با دکتر خود صحبت کنید.

چگونه در طول روزهای پس از زایمان، مراقبت از خود را انجام دادید؟ آیا از آن زمان استفاده کردید تا با نوزادتان وقت بگذرانید؟ به ما بگویید چه کاری انجام دادید و راهنمایی های ویژه ای که ممکن است به شما کمک کرده باشد را برای ما عنوان کنید.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.