بهترین خودروهای hot rod

0

بهترین خودروهای hot rod

ریشه اصطلاح hot rod نامشخص است. Hot rod مسابقاتی است که در آمریکا با خودروهای کلاسیک با موتورهای اصلاح شده و تقویت شده برگزار می شود. شاید ریشه این کلمه به اواخر دهه ۱۹۳۰ برگردد که درآن زمان موتور خودروها برای مسابقات تقویت می شدند.

این مسابقات برای اولین بار در اواخر دهه ۱۹۳۰ میلادی در جنوب کالیفرنیا ، زیر نظر قوانین انجمن زمانبندی کالیفرنیا  SCTA ، با خودروهای قدیمی و کاملا تقویت شده برگزار شد. از آن پس این مسابقات بصورت منظم در آمریکا برگزار می گردد و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مسابقات رسم این است که از ماشین های قدیمی و کلاسیک استفاده شود. اولین اتومبیل های مورد استفاده در مسابقات اغلب خودروی فورد مدل T سال ۱۹۲۸ بود که تغییراتی نظیر تعویض شیشه ها ، ضربه گیرها و اصلاح موتور برای کاهش وزن خودرو در آن داده می شد.

در اینجا به معرفی سریعترین و معروفترین خودروهای استفاده شده در hot rod را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- فولکس واگن بیتل قدیمی

 

اگرچه دیگر این مدل تولید نمی شود ولی هنوز تعدادی هستند عاشقانه وار دوستش دارند! خودرو را در بهترین شرایط نگهداری می کنند و با آن رانندگی می کنند. کسانی که hot rod  را دوست دارند ، بیتل قدیمی انتخاب خوبی است چون در همه جای دنیا یافت می شود و شما خیلی خلاقانه می توانید تغییرات مورد نظرتان را در آن ایجاد کنید.

 

 Lincoln Zephyr -2

 

 

برخی به آن جانور وحشی می گویند. اما این خودرو فراتر از یک خودرو است. علاوه بر گرانی ، بسیار نادر است. اگر شما از روی ماکت بخواهید آن را بسازید بسیار با مدل اصلی آن تفاوت خواهد داشت. دوستداران hot rod عاشق این مدل هستند. یکبار با آن سواری داشته باشید هرگز لذت آن را فراموش نخواهید کرد.

 

۳- شورولت پیک آپ ۳۱۰۰ مدل ۱۹۵۱

 

 

بعضی پیک آپ ها انتخاب های خوبی برای hot rod هستند. به این دلیل که فضای کافی برای برای یک موتور بزرگ و پر قدرت را دارد. شورلت ۳۱۰۰ مدل ۱۹۵۱ بیش از حد زیبا نیست ولی باز هم جذاب و دیدنی است و می توان با نقاشی آن بصورت های مختلف مدل های رویایی از آن ساخت.

 

۴- فورد مدل T ، ۱۹۲۸

 

 

فورد T یکی از محبوب ترین خودروهای ایالات متحده است. رکورد فروش خودرو هنوز هم در دست همین مدل است. و البته یکی از مدل های محبوب HOT ROD . نسخه اصلی بسیار گران است ولی کپی های با قیمت های معقول تر موجود است.

 

۵- فورد کوپه مدل سال ۱۹۳۳

 

 

نکته مهمم در مورد این خودرو برای HOT ROD هزینه و وقت زیادی است که باید برای طراحی آن صرف نمود ولی در پایان استفاده کننده از آن را راضی نگه خواهد داشت.

۶- شورولت کوروت C2 مدل ۱۹۶۷

 

این کوروت با نام Sting Ray ( نوعی سفره ماهی ) شناخته میشود. خودروی اسپورت و زیبا که برای مسابقات HOT ROD بسیار مناسب است ، حتی زیاد نیاز به تغییرات در موتور و بدنه ندارد. نسخه اصلی خودرو که بسیار نادر است ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

 

۷- فورد موستانگ FASTBACK مدل ۱۹۶۷

 

سرقت در ۶۰ ثانیه با نیکلاس کیج و آنجلینا جولی! این خودرو  بیشتر با نام النور مشهور است. مدل پایینتر النور استفاده شده در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه. هر دو مدل زیبا ، پر قدرت و جذاب هستند و عاشقان HOT ROD از هر دو مدل استفاده می کنند.

۸- دوج چلنجر مدل ۱۹۶۷

 

 

چلنجر سال ۱۹۶۷ به نظر بسیار بهتر از اجداد خود بود. یکی از پیشرفت های قابل توجه در این مدل سقفی از جنس VINYL بود و همچنین حذف کنسول در طراحی داخل آن کابین را جادارتر نمود و ۳ نفر ظرفیت سرنشین جلو به آن اضافه شد.

۹- دوج چلنجر سال ۱۹۶۹

 

واقعاً زیباست! ستاره ی دیگر هالیوود در فیلم The Dukes of Hazzard . در مقایسه با مدل های قبلی مدل ۱۹۶۹ با امکانات بیشتر به بازار وارد شده است. همچنین در نوع سانروف دار آن نیز تولید می شده است. در مسابقات HOT ROD هم بسیار مورد استفاده قرار می گیردو بسیار محبوب است.

DEMON 340 -10 مدل ۱۹۷۲

 

 

خودروی DEMON 340 جایگزین مدل SWINGER 340 شده است. موتوری با ۸ سیلندر با ظاهری جذاب و زیبا که در HOT ROD محبوبیت بسیاری دارد.

 

 

 

مطالب مرتبط
اپل و ادامه داشتن ماجرای نقض پتنت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.