بهترین روغنهای گیاهی برای درمان آلرژی کدامند؟

0

بهترین روغنهای گیاهی برای درمان آلرژی کدامند؟


اسانس ها یکی از رایج ترین داروهای طبیعی برای آلرژی هستند.

این مایعات معطر آروماتیک از گیاهان جدا شده و برای قرن ها، مورد استفاده درمانی قرار گرفته اند. آلرژی ششمین علت اصلی بیماری مزمن در ایالات متحده است و حدود ۵۰ میلیون نفر را مبتلا می کند.

در حالی که درمانی برای آلرژی ها وجود ندارد، راه های متعددی وجود دارد که علائم آلرژی را می توان کنترل کرد.

در این مقاله، روغن های موثر برای تسکین علائم و درمان آلرژی های فصلی و آلرژی پوستی را ذکر کرده ایم و برخی از راه ها برای ترکیب روغن های گیاهی موثر برای درمان آلرژی آورده شده است.

حقایقی در مورد روغن های گیاهی برای درمان آلرژی:

• اگر چه محصول طبیعی است، اما به این معنی نیست که همیشه امن است.
• آلرژی های فصلی می توانند در تابستان و زمستان و یا در تمام طول سال، بروز کند.
• اگزما، درماتیت و کندو یکی از شایع ترین آلرژی های پوستی است.


آلرژی فصلی

علائم آلرژی فصلی، شامل آبریزش از چشم، آبریزش از بینی، گرفتگی، سرفه، خس خس سینه و تنگی قفسه سینه می باشد. افراد مبتلا به این علائم آلرژی ممکن است مایل به امتحان روغن های زیر باشند:

۱-روغن نعناع

مطالعه سال ۲۰۱۰، نشان داد که روغن نعناع در حیوانات، دارای اثر آرامش بخشی و کاهش التهاب عضلات بوده و به کاهش انقباضاتی که باعث سرفه می شود کمک می کند. با توجه به تحقیقات دیگر، روغن نعناع همچنین می تواند به درمان اضطراب و خستگی ذهنی کمک کند، علائمی که اغلب افراد مبتلا به آلرژی تجربه می کنند.

۲- روغن کندر

روغن کندر، روغن دیگری است که فعالیت التهابی را در بدن کاهش می دهد. یک مطالعه گزارش می دهد که روغن کندر باعث کاهش برنشیت که باعث التهاب راه های هوایی و عفونت های سینوس می شود، می گردد. همچنین روغن کندر ممکن است برای افراد مبتلا به آسم سودمند باشد.

مطالب مرتبط
آزمایش خون راه کم هزینه تر برای نظارت بر فعالیت های بیماری ام اس

۳-اکالیپتوس

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ترکیبی از روغن، از جمله اکالیپتوس، برای کاهش عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، منجر به بهبود قابل توجه و فوری در علائم می شود.

شرکت کنندگان تحقیق، کاهش خارش، سرفه و گلو درد را گزارش کردند. ترکیب روغن اسانس مورد استفاده در این تحقیق حاوی اکالیپتوس سیتیوودورا، اکالیپتوس گلوبولوس، روغن نعناع، سرخس و رزماری بود.

۴- لیمو

در یک مطالعه، مشخص شد که یک اسپری بینی با عصاره لیمو در درمان رینیت آلرژیک سالم و فصلی کمک کرده است. اسانس لیمو همچنین می تواند فعالیت های باکتریایی را مهار کند.

پیش از قرار گرفتن در معرض آفتاب توصیه نمی شود که اسانس های موجود بر روی مرکبات به پوست اعمال شود. این روغن ها می توانند پوست را به حساسیت بیشتری نسبت به نور خورشید تبدیل کنند و خطر ابتلا به تجمع یا سوختگی مضر را افزایش دهند.

آلرژی پوست

علائم ناشی از آلرژی پوست شامل تورم، خارش و قرمزی است. توصیه می شود ابتدا با پزشک مشورت کنید و سپس با استفاده از روغن های گیاهی زیر برای درمان آلرژی پوست با احتیاط ادامه دهید:

۵- اسطوخدوس

اسطوخدوس به طور طبیعی موجب کاهش التهاب می شود، مانع از اضطراب می شود و باعث تقویت بهبودی در خواب می شود که می تواند به نفع افراد مبتلا به آلرژی باشد.

اسطوخدوس یکی از گزینه های ویژه ای برای آلرژی های پوستی است، زیرا آرام بخشی و کاهش تحریکات پوستی می شود و تحقیقات نشان می دهد که سرعت بهبودی را افزایش دهد.

روغن را می توان به طور مستقیم به پوست اعمال کرد، یا به آب وان حمام، لوسیون ها و سایر محصولات پوست اضافه گردد.

۶-روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتری است. همچنین باعث کاهش التهاب می شود، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روغن چای، به طور موضعی، به طور قابل توجهی باعث کاهش تورم التهاب پوست ناشی از هیستامین می شود.

مطالب مرتبط
رگهای واریسی چیست؟ علائم، عوارض و راه های درمان

لازم به ذکر است که با توجه به قدرت آن، روغن درخت چای ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد درماتیت و آلرژیک شود.

۷-روغن بابونه

در بررسی خواص روغن بابونه گزارش شده است که بابونه ضد التهابی موثر است که می تواند برای درمان بیماری های پوستی، التهاب غشاهای مخاطی و علائم سینوزیت استفاده شود.

همچنین ممکن است خارش و تورم همراه با اگزما را هنگام مخلوط با روغن حامل و استفاده موضعی اعمال کند.

نحوه استفاده از روغنهای گیاهی برای درمان آلرژی

روغن های گیاهی برای درمان آلرژی ها از انواع مختلفی استفاده می شود. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

اشباع و انتشار
چند قطره روغن را به یک اسپری یا دستگاه بخار اضافه کنید. این روش برای درمان علائم آلرژی فصلی و سایر شرایط تنفسی مفید است.

استنشاق مستقیم
اسانس ها را می توان به طور مستقیم از بطری یا با قرار دادن یک یا دو قطره در یک دستمال استنشاق کنید. افراد مبتلا به آلرژی فصلی ممکن است با اضافه کردن چند قطره روغن گیاهی به یک کاسه آب گرم و تنفس بخار آب، احتقان را کاهش دهند. برای تسکین آلرژی شبانه، فرد می تواند ۵ قطره اسانس را به بالش خود بزند.

کاربرد موضعی
افرادی که دارای آلرژی و نشانه های پوستی مانند خارش، کهیر و بثورات می باشند، می توانند روغن را به پوست خود بزنند. اکثر روغن ها باید قبل از استفاده با یک روغن حامل مانند ججوبه، نارگیل یا روغن بادام شیرین مخلوط شوند.

نسبت ۲ قطره اسانس به ۱ قاشق روغن حامل توصیه می شود. هنگام استفاده از روغن اسانس لیمو یا سایر روغنهای متداول مرکبات، مراقبت از پوست را در نظر بگیرید، چرا که آنها حساس به نور خورشید و نور هستند و باعث تغییر رنگ پوست می شوند.

مطالب مرتبط
پرفسور بالتازار شخصیت کارتونی و دکتر بالتازارد که در ایران زندگی می کرد

خطرات بالقوه و عوارض جانبی

هنگام استفاده از روغنهای گیاهی، افراد باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

روغن های با کیفیت بالا را از منبع معتبر تهیه کنید.

دستورالعمل ها را برای دقت بخوانید و عمل کنید.

روغن های نامحلول را به پوست نزنید.

کودکان و زنان باردار و شیرده باید از روغنهای گیاهی زیر نظر یک متخصص حرفه ای استفاده کنند.

قبل از اعمال در مناطق بزرگتر، آزمایش پوست را برای واکنش های آلرژیک انجام دهید. اگر بعد از ۲۴ ساعت علائمی بروز نکرد، باید از آن استفاده کنید. هر روغن اساسی باید به طور جداگانه آزمایش شود.

توصیه می شود قبل از شروع درمان با روغن های گیاهی، با یک پزشک صحبت کنید.

روغن های اسانس توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کنترل نمی شود و بنابراین باید با احتیاط استفاده شود.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.