به ثبت رسیدن پتنت جدیدی توسط ال جی با ماژول نمایشگر بدون حاشیه

0

به ثبت رسیدن پتنت جدیدی توسط ال جی

همانطور که می دانید شرکت LG در زمینه ی طراحی و تولید وسایل الکترونیکی و تلفن های همراه هوشمند فعالیت دارد اما خود این شرکت محصولاتش را در سه دسته گروه بندی کرده است که شامل وسایل الکترونیکی، مواد شیمیایی و تجهیزات مخابراتی می شوند.

در واقع می توانیم بگوییم که این شرکت به سه بخش مجزا از یکدیگر یعنی بخش های طراحی و تولید کننده ی وسایل الکترونیکی، مواد شیمیایی و تجهیزات مخابراتی تقسیم می شود. جالب است بدانید که هر کدام از این بخش ها توسط یک شرکت تابعه و یا زیر مجموعه مدیریت می شوند که این شرکت های تابع شامل LG الکترونیکس، زنیت، ال جی دیسپلی، ال جی تلکام و ال جی کم می باشند که در بیش از ۸۰ کشور جهان در حال فعالیت هستند.

اکنون یکی از این شرکت های زیر مجموعه شرکت LG یعنی شرکت ال جی دیسپلی توانسته است به تازگی پتنت جدیدی را به ثبت برساند که این پتنت یک ماژول صفحه نمایش بدون حاشیه می باشد. در ادامه به توضیح بیشتری در زمینه ی این پتنت جدید شرکت ال جی خواهیم پرداخت.

پتنت جدید شرکت ال جی

امروزه اکثر شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند و یا بهتر است بگوییم تمامی این شرکت ها و کمپانی برای کاربر پسند بودن طراحی تلفن همراه هوشمند حاشیه های صفحه نمایش را حذف می کنند.

به همین دلیل است که حذف حاشیه های صفحه نمایش برای شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند به امری رایج تبدیل شده است. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم شرکت ال جی علاوه بر فعالیت در سایر زمینه ها در زمینه ی طراحی و عرضه ی تلفن های همراه هوشمند نیز فعال است و دارای شرکت های زیرمجموعه ای می باشد که یکی از این شرکت های زیر مجموعه شرکت ال جی دیسپلی است که شرکت ال جی از این شرکت زیر مجموعه ی خود به عنوان تامین کننده ی پنل محصولاتش استفاده می کند.

مطالب مرتبط
رونمایی ال جی از اولین تلویزیون 8k با سایز 88 اینچ

شرکت LG به تازگی ماژولی را طراحی کرده است که این ماژول مربوط به نمایشگر بدون حاشیه در طراحی تلفن های همراه هوشمند می باشد که به نظر می رسد در این پتنت ثبت شده توسط شرکت ال جی در بالای نمایشگر حفره ای طراحی شده است که احتمال می دهیم این حفره برای قرار گیری بلند گوی تلفن همراه هوشمند باشد البته ممکن است در این حفره علاوه بر قرار گیری بلندگوی تلفن همراه دوربین سلفی نیز قرار بگیرد.

با طراحی و عرضه ی پتنت ماژول صفحه نمایش بدون حاشیه توسط ال جی، منتظر هستیم تا شرکت ال جی در طراحی و تولید تلفن های همراه هوشمند بعدیش از این پتنت استفاده کند حتی احتمال می دهیم شرکت ال جی از این پتنت در طراحی و تولید تلفن همراه هوشمندی برای جانشین تلفن هوشمند ال جی جی ۶ استفاده کند.

البته جالب است بدانید که طراحی و تولید پتنت توسط شرکت LG تنها به این پتنت محدود نمی شود چرا که شرکت ال جی برای سایر شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند پنل صفحه نمایش تولید می کند که البته یکی از مهم ترین این شرکت ها، شرکت اپل می باشد که شرکت ال جی برای آنها پنل های صفحه نمایش را طراحی و عرضه می کند به گونه ای که احتمال می دهیم پنل های صفحه نمایش تلفن های همراه هوشمند آیفون در اندازه ی ۶.۵ اینچی و ۵.۸ اینچی توسط شرکت ال جی با پنل اولد طراحی شوند.

در کنار شرکت ال جی که یکی از تولید کنندگان پنل صفحه نمایش محسوب می شود شرکت سامسونگ نیز یکی از بزرگترین شرکت های در طراحی و عرضه ی پنل های صفحه نمایش ها به حساب می آید چرا که دارای فعالیت وسیع و گسترده تری نسبت به شرکت ال جی در این زمینه می باشد و علاوه بر این تنها بخش کوچکی از سفارش های شرکت اپل به شرکت ال جی دیسپلی که یکی از شرکت های تابعه و زیر مجموعه ی شرکت ال جی است واگذار می گردد.

مطالب مرتبط
آلودگی جیوه به همراه تغییرات دمایی سبب تغییر در نسبت جنسیتی لاک پشت های گازگیر شده است

براساس گزارشات و اطلاعات بدست آمده گمان می کنیم  که پنل جدید شرکت LG که توسط ال جی دیسپلی طراحی شده و به ثبت رسیده است تنها یک طرح مفهومی نیست چرا که در طراحی و عرضه ی این پتنت از کابل ها و سایر قطعات سخت افزاری استفاده شده است.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم منتظر هستیم تا شرکت LG از این پتنت جدید خود در طراحی و تولید تلفن همراه هوشمند جدیدش استفاده کند اما باید بدانید به دلیل زیان دهی این شرکت در این اواخر، شرکت LG تصمیم گرفته است که عرضه ی تلفن همراه هوشمندش که پرچم دار سایر تلفن های همراه هوشمند تولید شده توسط این شرکت می باشد تا فاصله ی زمانی ۶ ماه به تاخیر بیاندازد بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که به همین زودی ها نمی توانیم عرضه ی تلفن همراه هوشمند ال جی با این پتنت جدید را ببینیم.

البته شرکت LG در این بازه ی زمانی بیکار ننشسته است به گونه ای که به تازگی از فبلت های LG وی ۳۰ اس تینکو (LG V30 ThinQ) و ال جی وی ۳۰ اس پلاس تینکو (LG V30s Plus ThinQ) رونمایی کرده است که این سری از فبلت های طراحی شده توسط شرکت ال جی از جهت مشخصات سخت افزاری متناسب و مشابه با فبلت های طراحی و تولید شده توسط شرکت ال جی در سری های قبل هستند.

تنها تفاوتی که این نسل از فبلت های شرکت LG با فبلت های نسل قبلی دارد اضافه شدن قابلیت های نرم افزاری جدید و البته ویژگی منحصر به فرد هوش مصنوعی در این سری از فبلت های شرکت ال جی می باشد که این فبلت ها را به فبلت های خاص و منحصر به فردی تبدیل کرده است. البته دلیل استفاده از ویژگی و قابلیت منحصر به فرد هوش مصنوعی در طراحی و ساخت این نسل از فبلت های شرکت ال جی ، بهبود عملکرد این فبلت ها در زمینه ی عکاسی بوده است.

مطالب مرتبط
بهترین گوشی های هوشمند کمتر از 100 دلار

با وجود احتمالات فراوانی که در زمینه ی طراحی و عرضه ی پرچم دار تلفن همراه هوشمند که همان جانشین تلفن همراه LG جی ۶ می باشد، وجود دارد  و براساس گفته های مقامات شرکت ال جی، شرکت LG هنوز موفق به نام گذاری این تلفن همراه هوشمند جانشین ال جی جی ۶ نشده است به نظر می رسد که روند نام گذاری محصولات آینده ی هوشمند شرکت ال جی تغییر کند مثلا ممکن است در نام گذاری تلفن های همراه هوشمند آینده ی این شرکت کره ای ، تنها روند استفاده از اعداد تغییر کند البته تمام این ها تنها جزء احتمالات و حدسیات درباره ی روند نام گذاری محصولات هوشمند شرکت ال جی در آینده می باشد.

البته ایوان بلس در گذشته اعلام کرده بود که پرچم دار تلفن همراه هوشمند LG و یا جانشین تلفن همراه هوشمند ال جی ۶، با صفحه نمایش اولد عرضه نخواهد شد. اگر تا به حال نام ایوان بلس را نشنیده اید که بعید می دانیم باید بگوییم که هر کجا سخن از شایعه در میان است نام ایوان بلس که وبلاگ نویس، ویراستار و به افشاگر دنیای تلفن های همراه هوشمند معروف است می درخشد. چرا که پس از اینکه ایوان بلس اخبار و اطلاعات موثقی را در زمینه ی برخی از تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ارائه داد به یکی از بهترین منابع پایگاه خبری معروف مبدل شد و البته مورد توجه بین المللی قرار گرفت.

در رابطه با تلفن همراه پرچم دار شرکت LG باید بگوییم که این پرچم دار جدید قرار است با تراشه ی بی نظیر و رایجی که امروزه اکثر شرکت های طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند از آن استفاده می کنند یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام که در ماه دسامبر معرفی خواهد شد عرضه می شود در صورتی که این پرچم دار تنها به ۴ گیگابایت رم مجهز خواهد بود.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

منبع: gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.