بوتاکس مو یا نانو کراتین گلد چیست و چه فوایدی دارد؟

0

بوتاکس مو چیست؟ آیا با این تکنیک آشنایی دارید؟ چه تاثیراتی بر روی مو می گذارد  و نحوه انجام آن چگونه است؟ آیا بوتاکس مو را به خود مو تزریق می کنند یا به پوست سر؟ آیا بوتاکس مو باعث کاهش عرق کردن پوست سر نیز می شود؟ اگر ذهن شما هم سرشار از این سوالات است با ما همراه باشید.

بوتاکس مو روشی است که به وسیله آن آمپولی که حاوی پروتئین ها و مواد معدنی و طبیعی، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه است، می تواند موها را به صورت عمقی آبرسانی کند. برخلاف سایر روش های آبرسانی مو، بوتاکس، مو را از ریشه تا نوک مرطوب می کند و می تواند خشکی موها که معمولا در اثر استفاده مرتب از سشوار ایجاد می شود، ترمیم کند و موخوره را از بین ببرد. این آمپول قابل خریداری است و می توانید از آن در آرایشگاه یا خانه استفاده کنید.

تفاوت بین بوتاکس مو (نانو کراتین) و کراتین معمولی 

در نگاه اول تاثیر هر دوی این درمان‌ها مشابه هم می‌باشند ولی در واقع فرق‌های اساسی با یکدیگر دارند. در واقع شما باید با توجه به تفاوت‌ها و تشابه‌‌های این دو روش می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

۱- ترکیبات شیمیایی آن‌ها متفاوت است. کراتین حاوی ماده شیمیایی سمی و مضری به نام فرمالدئید بوده که توسط سازمان حفاظت محیط زیست در طبقه مواد سرطان‌زا قرار می‌گیرد. درحالیکه نانو کراتین، فاقد این ماده و دیگر مواد شیمیایی مضر’  هستند.

۲- کراتین به عنوان روشی برای صاف کردن موهای به شدت آسیب‌دیده توصیه نمی‌شود؛ ولی بوتاکس مو به عنوان بازسازی کننده عمیق موهای آسیب‌دیده، باعث اصلاح شدن و براق شدن آن‌ها می‌شود. اثر و قدرت صاف‌کنندگی کراتین از نانو کراتین (بوتاکس مو) بیشتر بوده، ولی نانو کراتین، قدرت درمان‌کنندگی بالاتری دارد. اگر موهای نازک و ظریفی دارید بدون شک بوتاکس مو گزینه بهتری برای شماست.

۳- بوتاکس مو به نسبت کراتین باعث می‌شود که موی شما طبیعی‌تر به‌ نظر‌ برسد.

مطالب مرتبط
بهترین روش های پیشگیری و درمان چین و چروک پوست

وردنگار در بخش های قبلی به بررسی کراتینه کردن مو نیز پرداخته است، که می توانید مطالعه کنید.

نحوه عمل بوتاکس مو

بوتاکس مو یک نوع نرم کننده قوی است که روی فیبر موها را با فیلرهایی مانند کراتین می پوشاند و علاوه بر ضخیم کردن مو به انعطاف پذیری آن نیز کمک می کند. مواد به کار رفته در بوتاکس مو با توجه به نوع محصول متفاوت است. اما محصولات بوتاکس لورآل از موادی به نام اینتراسلین استفاده می کنند تا فیبرهای مو را پر کنند. یک محصول محبوب دیگر در بوتاکس موها نیز محصول شرکتهای مختلف است که ادعا می کند از محصولات زیر تشکیل شده است:

  • روغن خاویار
  • بون ال لپتاید
  • ویتامین ب۵
  • ویتامین ای
  • ترکیباتی از کلاژن

تاثیر بوتاکس مو تا چه حد است؟

همانطور که گفته شد تاثیر این روش به سرعت روی موها مشاهده می شود. تاثیر این روش نیز بین ۲ تا ۴ ماه باقی می ماند که با توجه به موها و شرایط زندگی هر فرد متفاوت است. به علاوه بهتر است این کار در سالن های زیبایی معتبر انجام شود تا تاثیر آن بهتر بوده و مدت زمان بیشتری روی موها باقی بماند.

بوتاکس یا کراتینه کردن؟

در کراتینه کردن از ماده شیمیایی فرمالدئید استفاده می شود اما ماده ای که در این فرایند به کار می رود به هیچ وجه شیمیایی نیست و از این جهت بوتاکس مو به کراتینه کردن مو ارجحیت دارد.

بوتاکس مو برای چه کسانی بیشتر ضرورت دارد؟

زنانی که دارای موهای از شکل افتاده ، خراب و کم رنگ هستند یا از بیماری موخوره رنج می برند بیشتر به بوتاکس مو نیاز دارند. همچنین کسانی که موهایشان بلند است ، فرفری یا وزوزی است ، یا به خاطر اعمالی مثل صاف کردن ، سشوار زدن ، رنگ آمیزی یا گرمای ناشی از فرزنی شکننده و آسیب پذیر شده است.

بوتاکس و کراتین مو چه مشکلاتی را درمان می کنند؟

بوتاکس مو و کراتین دو درمان مختلف مو هستند که ادعا می کنند برای شما موهای زیبا، سالم و براقی به ارمغان می آورند.هر دو این درمان ها موهای مجعد را صاف می کنند که یکی از مشکلات اصلی موی زنان امروز است.آنها همچنین یک اثر صاف کنندگی بر روی مو دارند که زمان فرم دهی به موی شما را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

مطالب مرتبط
سوختگی : 8 درمان خانگی آفتاب سوختگی

مراقبت از موهای بوتاکس شده

می‌توانید همان روز موهای خود را شسته و به شکلی که دوست دارید آن‌ها را شانه کرده و حالت دهید. برای تداوم اثرات بوتاکس مو در هنگام شستشوی موها از شامپوهای بدون سولفات و حالت دهنده استفاده کنید. این روش درمانی را می‌توانید ۱ تا ۳ ماه یک بار تکرار کنید که این موضوع به وضعیت موهای شما و به محصولی که استفاده کرده‌اید بستگی دارد.

نحوه انجام بوتاکس مو

‌با استفاده از یک شامپوی تمیز کننده یا روشن کننده موهای خود را بشورید.
با استفاده از هوای خنک سشوار موهای خود را خشک کنید.
مایع محلول بوتاکس مو را با ۹۰ میلی لیتر آب گرم ترکیب کرده تا یک محلول خامه‌ای چسب مانند به دست بیاید.
موهای سر خود را به ۴ قسمت تقسیم کرده و محلول بدست آمده را جداگانه و به نوبت به هر قسمت بمالید و سعی کنید پوست سر به محلول آغشته نشود.
با یک کلاه گرم موهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه پوشانده و یا یک پلاستیک فریزر روی سر کشیده و با استفاده از هوای گرم سشوار آن را گرم کنید.
موهای خود را با آب خالی بشورید و تا ۸۰ درصد از محلول را از موهای خود پاک کنید و سپس موهای تان را سشوار بکشید تا موها کاملا خشک شود.

مزایای بوتاکس مو

  • باز‌گرداندن کراتین از دست رفته به مو
  • بازسازی ساقه مو توسط کلاژن و ابریشم
  • ترمیم شاخه‌های مو از داخل به بیرون
  • احیای فوق العاده بدون مواد صاف کننده مصنوعی
  • جذب با حداقل دود و گاز
  • سهولت نفوذ به ساقه و فیبر مو با کمک نانو تکنولوژی
  • براقیت و درخشندگی بادوام تا ۳ الی ۴ ماه
  • بازگرداندن ضخامت به موهای بسیار نازک
  • مناسب برای موهای آسیب دیده توسط دکلره
  • جلوگیری از ایجاد موخوره
مطالب مرتبط
آرایش جدید صورت در سال 2018 برای خانم های با سلیقه و زیبا

عوارض بوتاکس مو

البته که با همه مزایا و محاسنی که برای این روش درمانی و زیبایی مو برشمردیم اما ناگفته نماند که به‌دلیل شیمیایی بودن اجزای مواد بوتاکس مو استفاده از آن برای بانوان باردار مجاز نیست. بنا به توصیه پزشکان، زنان باردار به هیچ عنوان نباید در معرض مواد شیمیایی قرار بگبرند چراکه احتمال آسیب رسیدن به جنین وجود دارد. با این اوصاف بانوانی که در انتظار تولد نوزادشان هستند، بهتر است استفاده از بوتاکس مو را به پس از سپری شدن دوران بارداری خود موکول کنند.

گروه دیگری که باید درخصوص استفاده از بوتاکس مو محتاط باشند، افرادی هستند که مستعد حساسیت پوستی و سایر آلرژی‌ها هستند. این افراد هم باید پیش از اقدام به بوتاکس مو با کارشناس پوست مشورت کنند تا در صورت احتمال بروز آلرژی از مصرف آن خودداری کنند. در صورت بروز آلرژی نسبت به مواد بوتاکس مو علایمی مثل خارش، سوزش و اگزما در پوست رخ می‌دهد.

کودکان زیر ۶سال گروه بعدی هستند که استفاده از بوتاکس مو برای‌شان به هیچ عنوان مناسب نیست و نباید آنها را درمعرض مواد شیمیایی قرار داد. برای نوجوانان زیر ۱۶سال هم استفاده از بوتاکس مو باید با احتیاط و زیرنظر متخصص انجام شود.

همه می توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟

– بله، برای انواع مو در هر رنگی و حتی موهای سفید مناسب است و تا ۳ ماه ماندگاری دارد.

حرارتی که در بوتاکس به مو داده می شود، مسئله ساز نیست؟

– اگر حرارت داده شده دود تولید نکند و در حد ملایم برای ثابت کردن مواد روی مو باشد، مشکلی ایجاد نمی کند. در کراتینه بدون کلاه به مو حرارت می دهند ولی در بوتاکس مو این طور نیست و دودی تولید نمی شود.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.