تارت میوه ای کاسترد و ریواس را اینگونه درست کنید

0

مواد لازم برای تهیه تارت میوه ای کاسترد و ریواس

مواد لازم جهت تهیه شیرینی

۱۵۰ گرم آرد ساده

۱ قاشق چای خوری پودر شکر کاستر

۱ قاشق چایخوری زنجبیل

۱۰۰ گرم کره سرد و تکه تکه شده

مواد لازم جهت تهیه رویه

۸۰۰ گرم ریواس که به اندازه ۴ سانت، برش خورده باشد

۳۰۰ گرم پودر شکر کاستر

۱ عدد غلاف وانیل شکاف داده شده

۱/۲ پرتقال آبدار

۲ عدد زرده تخم مرغ

۱۰۰ میلی لیتر خامه

۱۰۰ میلی لیتر شیر

مواد لازم جهت تهیه کیک میوه ای ایتالیایی

۲ عدد سفیده تخم مرغ

۱/۲ قاشق چایخوری کرم تارتار

طرز تهیه تارت میوه ای کاسترد و ریواس :

برای تهیه این شیرینی، آرد را در یک کاسه الک کنید و مقداری نمک، شکر و زنجبیل اضافه کنید. کره را به این ترکیب اضافه کنید و مخلوط کنید تا به شکل خرده نان در بیایند، سپس ۳۰-۵۰ میلی لیتر آب  را اضافه کنید، سپس با یک چاقویی که سطح صافی دارد هم بزنید، تا زمانی که خمیر شوند. خمیر را ورز دهید تا نرم شود سپس آن را پهن کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

فر را با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ مومی بپوشانید و ریواس ها را بر روی کاغذ بچینید و ۲۵۰ گرم شکر و یک دانه وانیل را بر رویشان بپاشید. سپس مقداری آب پرتقال را روی ریواس ها ریخته و با کاغذ آلومینیومی، بپوشانید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، یا تا زمانی که ریواس ها نرم شوند، در فر بگذارید. سپس از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود. با استفاده از یک صافی، مقداری شربت روی شیرینی بریزید. از این شیرینی می توانید به عنوان کیک میوه ای استفاده کنید.

مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی زردآلو و پسته با کرم فرنگیپن (کرم بادام)

شیرینی را بر روی یک سطح آرد پاشی شده، رول کنید. خمیر را به اندازه ۲۰ سانتیمتر در ظرف مخصوص تارت پهن کنید، به طوری که لبه های تارت، از لبه ظرف آویز باشد و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. پس از سرد شدن، روی تارت را با کاغذ مومی بپوشانید و مقداری از غلات را بر روی آن بریزید و ۲۵ دقیقه در فر بگذارید تا طلایی رنگ شود. غلات را بردارید و ۵ دقیقه دیگر حرارت بدهید تا ترد شود. اجازه دهید تا سرد شده، آنگاه از قالب درآورده و در بشقاب بگذارید.

برای تهیه کاسترد، شکر باقیمانده را با زرده تخم مرغ ترکیب کرده و به شدت هم بزنید تا رنگش روشن شده و پف کند. خامه و شیر را بر روی حرارت کم قرار دهید تا تقریبا جوش بخورد. از  روی حرارت بردارید و کمی که خنک شد به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط زرده را به درون تابه برگردانید و کمی حرارت دهید و با یک قاشق چوبی هم بزنید. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که از پشب قاشق نریزد ( حدود ۵ دقیقه). سپس از روی حرارت برداشته و درون یک پارچ یا کاسه بریزید.

ریواس ها را نصف کنید. نیمی از آنها را پوره کرده و یه کاسترد اضافه کنید. نیمی دیگر را بر روی تارت بگذارید. تا زمان مصرف، احازه د هید تا خنک شود.

برای تهیه این کیک میوه ای ایتالیایی، ۱۶۰ گرم شربت ریواس را درون ظرفی ریخته و به جوش بیاورید. دمای جوش باید به ۱۱۸ درجه سانتی گراد برسد. در کاسه مخلوط کن، سفیده های تخم مرغ را بزنید تا  نرم شوند. کرم تارتار را اضافه کرده و مخلوط کنید. هنگامی که شربت به دمای  ۱۱۸ درجه رسید، با دقت آن را درون مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا نرم و یکدست شوند. یک قیف که دارای ماسوره ستاره ای شکل است را با این کرم ، پر کنید و بر روی تارت بریزید.

مطالب مرتبط
آموزش طرز پخت کیک سفید

ارزش غذایی تارت میوه ای کاسترد و ریواس :

  • کیلو کالری: ۴۱۷
  • چربی: ۱۹ گرم
  • چربی اشباع شده: ۱۱ گرم
  • کربوهیدرات ها: ۵۴ گرم
  • قندها: ۴۰ گرم
  • فیبر: ۳ گرم
  • پروتئین: ۵ گرم
  • نمک: ۰.۱ گرم

نوش جان – این تارت میوه ای کاسترد و ریواس رو تهیه کنید و لذت ببرید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.