تاریخچه آلفا رومئو spider

0

تاریخچه آلفا رومئو spider

آلفا رمئو شرکت خودروساز ایتالیایی است ، که در سال ۱۹۱۰ در میلان تاسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی نیز می‌باشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گران‌قیمت است.

شرکتی که بعدها تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه اتومبیل فرانسوی بنام داراک بود، به همراه چند سرمایه‌گذار ایتالیایی تحت نام کمپانی آلفا تاسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئو قرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.

این شرکت در طول سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فین‌مکانیکا که بازوی صنعتی شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره می‌شد. سپس در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمودو از فوریه ۲۰۰۷ این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی فیات محسوب می‌شود.

آلفا رمئو اسپایدر یا همان مدل عنکبوت آلفا رمئو ، از اولین خودروهای کلاسیک و اسپرت دهه ۶۰ میلادی محسوب می شود. طراحی این خودرو توسط شخصی به نام pininfarina صورت گرفت و بعد از یک ماه از تولید این خودرو از دنیا رفت. اسپایدر از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۴ تولید شد که در نوع خودش زمان طولانی مدتی است. در طول این سال ها مدل های مختلفی از اسپایدر تولید و فروخته شد.

 

آلفا رومئو سری Duetto مدل ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷

سری دیوتو برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شد. سال بعد داستین هافمن در نقش بن در فیلم فارغ التحصیل از این خودرو استفاده کرد. در اویل دیوتو با نام دم قایق بدلیل ظاهر عقب آن معروف شده بود.

این خودرو دارای ۱۵۷۰ سی سی حجم موتور با ۴ سیلندر ، گیربکس ۵ دنده دستی که قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کرد. دیوتو بر پایه شاسی جولیا ۱۰۵ ساخته شده بود و از سیستم تعلیق بسیار خوبی برخوردار بود و باعث می شد این خودرو بسیار سرحال به نظر برسد.

دیوتو رقیبی جدی برای خودروهای لوکسی همچون جگوار e به حساب می آمد و تنها در مدت ۱۸ ماه حدود ۶۰۰۰ دستگاه از آن تولید شد. اسپایدر veloco 1750 جایگزین دیوتو شد.

 

اسپایدر veloco 1750 از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۱

در سال ۱۹۶۷ veloco  جایگزین دیوتو با موتور قدرتمندتر و حجم ۱۷۷۹ سی سی گردید. این خودرو بسیار راحتتر از دیوتو بود و در سفرهای طولانی احساس خوشایندی را برای سرنشینان ایجاد می نمود. از دیگر مزیت های veloco قیمت مناسب و پایین آن برای خریداران بود.

 

آلفا رومئو اسپایدر سری دوم از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۲

از سال ۱۹۷۱ تغییرات زیادی هم در قدرت موتور و هو در ظاهر veloco  انجام شد و معمولا این خودرو با ۲۰۰۰ سی سی حجم موتور ارائه می شد. تغییرات ظاهری هم بیشتر شامل درها ، شیشه ها و داخل خودرو می شد.

 

آلفا رومئو اسپایدر سری سوم از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰

در سال ۱۹۸۲ تغییرات اساسی در ظاهر veloco انجام گرفت ماند سپرهای سیاه و سفید ، جلو پنجره سیاه و سفید و ضربه گیرهایی نیز در دو طرف خودرو قرار داده شد. از سال ۱۹۷۷ تولید خودرو با فرمان سمت راست به پایان رسید و از آن سال تمامی خودروهای آلفا رمئو با فرمان سمت چپ ساخته شد.

در طول دهه ۸۰ میلادی اسپایدر از استقبال خوبی از سوی طرفداران خود برخوردار نبود تا زمانیکه در سال ۱۹۸۸ تولید veloco 2000 با سیستم سوخت رسانی جدید اسپایدر را به دوران اوج خود برگرداند.

 

آلفا رومئو اسپایدر سری چهارم

اسپایدر در طول سه دهه به آرامی رشد کرد و وارد دهه چهارم تولید خود شد. در سال ۱۹۹۰ مدل های اسپایدر وارد عصر جدیدی شدند و تغییرات بسیار گسترده ای در ظاهر داخلی و خارجی مشاهده شد که در نوع خود از استاندارهای بسیار بالایی برخوردار بودند. همچنان موتورهای با دیفرانسیل عقب تا سال ۱۹۹۵ ادامه پیدا کرد.

از سال ۱۹۹۵ سیستم نیروی محرکه دیفرانسیل جلو در اسپایدر جایگزین سیستم قبلی شد. در مدل های جدیدتر گیربکس اتوماتیک ۳ سرعته نیز ارائه شد و تولید s4 تا سال ۲۰۰۷ ادامه پیدا کرد و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.

 

مطالب مرتبط
گوشی هوشمند میان رده جدید موتورولا رونمایی شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.