تخم یک پرنده فیلی معادل با ۱۵۰ تخم مرغ معمولی در یک موزه کشف شده است

0

تخم یک پرنده فیلی معادل با ۱۵۰ تخم مرغ معمولی در یک موزه کشف شده است

یکی از بزرگترین تخمهایی که تا کنون پیدا شده است در پشت یک موزه آمریکایی پنهان شده بود. در حالی که نگهبانان موزه ،فهرست ایتم های موجود در موزه علوم بوفالو در نیویورک را چک می کردند با یک تخم  مرغ غول پیکر که در کابینت پنهان شده بود برخورد نمودند.

این تخم مرغ با وزن ۱.۴ کیلوگرم و طولی در حدود ۳۰ سانتی متر، به عنوان یک نمونه مصنوعی دست ساز از تخمهای پرنده ای به نام پرنده فیلی برچسب گذاری شده بود اما بررسی مجدد این تخم نشان داده است که در واقع این نمونه یک نمونه واقعی است.

همانطور که از نام این پرندگان نیز می توان دریافت، پرندگان فیلی پرندگانی بسیار عظیم الجثه با قدی به بلندای سه متر بودند و وزن آنها نیز به چیزی بیشتر از ۵۰۰ کیلوگرم می رسید.

این پرنده که به گونه ای جد پرندگان مدرنی مانند شترمرغ و شتر مرغ استرالیایی به شمار می آید، تا اوایل قرن هفدهم یعنی درست تا زمان انقراضش، در جزیره ماداگاسکار زندگی می کرد .

وزنی معادل با ۱۵۰ تخم مرغ معمولی

تخم  این پرنده چیزی معادل با ۱۵۰ تخم مرغ معمولی بود و تخمی که به تازگی پیدا شده بزرگترین تخمی است که تا کنون از این پرنده به ثبت رسیده است.

به طور کلی تصور می شود که انسان ها با انجام کارهای نادرستی مانند شکار و دزدیدن تخمهای این پرنده، موجبات انقراضش را فراهم آوردند.

هنگامی که لانگل، مدیر مجموعه ی موزه ، تخم مرغ نمایشی را مورد بررسی قرار داد، دریافت که این تخم مرغ چیزی بیش از یک مدل مصنوعی و در واقع یک تخم طبیعی است.
او گفت: “من با خودم گفتم که حتما اشتباه می کنم، اما هنگامی که بیشتر به سطح پوست تخم نگاه کردم و وزن آن را ارزیابی نمودم، مطمئن شدم که آن باید واقعی باشد.” پس از جستجو در بقیه مجموعه، خانم لانگل، مدارکی را یافت که نشان می داد این موزه  یک تخم پرنده فیلی واقعی را در سال ۱۹۳۹ خریداری کرده بود.

مطالب مرتبط
دل و بروزرسانی AiO سری Inspiron

علاوه بر این ، کارکنان نامه ای را یافتند که توسط موزه دار قبلی نوشته شده بود و نشان می داد که او برای خریداری یکی از این تخم ها مبلغ زیادی را پرداخت کرده و تلاش زیادی نموده است. برای اطمینان از واقعی بودن تخم، موزه داران، آن را به دانشمندان کالج دولتی دانشگاه بوفالو ارسال نمودند.

این دانشمندان نمونه را مورد رادیوگرافی قرار دادند و تأیید کردند که نه تنها آن یک تخم واقعی است، بلکه در واقع بارور نیز بوده و حاوی اجزایی است که نشان دهنده همه چیزهایی است که از جوجه های در حال رشد باقی مانده است.

این کشف بسیار قابل توجه است زیرا کمتر از ۴۰ تخم پرنده فیلی در نهادهای دولتی سراسر جهان وجود دارد. با تعیین ماهیت واقعی این کشف بزرگ، مراجع مربوط قصد دارند آن را برای اولین بار از دهه ۱۹۵۰ به نمایش بگذارند.

در یک مستند به نمایش درآمده در سال ۲۰۱۱، سر دیوید اتنبروف از ماداگاسکار بازدید کرد تا ردی از پرندگان فیلی بیابد؛ چرا که زمانی که وی در سال ۱۹۶۰، از این جزیره بازدید کرد این گونه، او را محسور خود کرده بود. مجری حوادث طبیعی در این خصوص بیان نمود  که انسان ها در انقراض این پرنده نقش بسزایی دارند و هشدار داده اگر مسئولیت پذیر نباشیم بسیاری از پرندگان کنونی به سرنوشت مشابهی مبتلا خواهند شد. همچنین دیگر پرندگان غول پیکر بی نظیر مانند موآ از نیوزیلند نیز در نتیجه فعالیت انسانی به منجلاب انقراض کشیده شدند.

تحقیقات توسط دکتر کریستینا دوگلز و در حالی انجام شد که او دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ییل بود، وی بیان کرد که علاوه بر نقش انسان ها در انقراض پرنده فیلی ، تغییرات آب و هوایی ماداگاسکار نیز قطعا در این انقراض، شریک جرم انسان ها بوده است

مطالب مرتبط
اچ تی سی و ادامه روند کاهش فروش

اختصاصی ورد نگار – هرگونه کپی بداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.