تعویق داد و ستد بین دو شرکت مدیاتک و ZTE

0

تعویق داد و ستد بین دو شرکت مدیاتک و ZTE

اگر بخواهیم به یکی از شرکت های مطرح تولیدکننده چیپ های موبایلی اشاره کنیم مدیاتک یکی از آنها محسوب می شود. در سوی دیگر نیز ZTE شرکتی فعال در زمینه تولید گوشی هوشمند می باشد.

نام کمپانی مدیاتک در بین اسامی کمپانی های محلی که دولت تایوان دستور داده است تا از همکاری و داد و ستد با کمپانی ZTE خودداری کنند ، به چشم می خورد ، به گونه ای که مسئولان کمپانی مدیاتک همکاری و داد و ستد با کمپانی ZTE را رسما به تعلیق درآورده اند .

باتوجه به اینکه کمپانی چینی ZTE مانند سایر کمپانی های این کشور از لحاظ تامین قطعات سخت افزاری از جمله چیپست ها نیازمند کمپانی های آمریکایی هستند و با وجود تحریم های آمریکا تا ۷ سال آینده ، این کمپانی راه سخت و دشواری را پیش رو دارد .

تنها امید کمپانی ZTE برای تامین چیپست های مورد نیازش کمپانی مدیاتک بود که همکاری با این کمپانی هم به حالت تعلیق درآمد . از این رو قائم مقام دبیر کل تجارت خارجی نایوان در این زمینه اعلام کرده است که ، کاری که ما انجام داده ایم و قانونی که به اجرا گذاشته ایم تنها به نفع خود شرکت ها می باشد و هدف نهایی ما این است که از قانونی  بودن همکاری و داد و ستد شرکت ها بایکدیگر اطمینان حاصل کنیم .

دلیل اینکه احتمال داده می شود که کمپانی ZTE راه پر پیچ و خم و دشواری را در آینده پیش رو دارد این است که بخش وسیعی از تجارت بین المللی توسط کانال موسسات آمریکایی صورت می گیرد و اگر یک فرد خاص و یا یک شرکت خاص تحریم شود خیلی از شرکت های غیر آمریکایی نیز برای اینکه جریمه نشوند در همکاری و داد و ستد های خود با شرکت های چینی خیلی محتاط تر از قبل عمل می کنند . البته دولت چین هم بیکار ننشسته است و برای اینکه از نظر قطعات سخت افزاری مخصوصا چیپست مستقل باشد و دیگر نیازی به شرکت های آمریکایی نداشته باشد افزایش سرمایه گذاری در توسعه چیپست های پیشرفته را در برنامه ی خود قرار داده است .

مطالب مرتبط
VINFAST و رونمایی از اولین شاسی بلند ویتنامی

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود داد و ستد میان دو شرکت موردبحث به کجا ختم خواهد شد و برای کسب جزئیات بیشتر باید به انتظار ادامه داد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.