رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای بازگشت سلامتی دیسک کمر و کاهش درد آن

رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای بازگشت سلامتی دیسک کمر

0

رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای بازگشت سلامتی دیسک کمر و کاهش درد آن

دیسک کمر و تغذیه آن : همانطور که بیشتر بیماران به خوبی آگاه هستند، تغذیه خوب و رژیم غذایی متعادل، مهمترین عوامل سلامت عمومی هستند.
رژیم غذایی، ورزش و حفظ وزن مناسب، نقش مهمی در سلامتی دارند، از جمله پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و بهبودی سلامتی.
استخوان ها، عضلات و سایر ساختارهای ستون فقرات به تغذیه مناسب نیاز دارند تا به اندازه کافی قوی شوند تا بتوانند از بدن و ارگان های دیگر محافظت کنند. به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می شود مواد مغذی زیر را به یک رژیم روزانه اضافه کنید.

مواد غذایی مفید برای داشتن یک تغذیه مطلوب برای دیسک کمر

داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار مناسب از انواع ویتامین ها و مواد مغذی، می تواند مشکلات ایجاد شده توسط استخوان ها، عضلات، دیسک ها و دیگر ساختارهای ستون فقرات را کاهش دهد.

در حالی که یک رژیم غذایی سالم، بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی را نیاز دارد، این فهرست جزئی، تعدادی از گزینه های سالمی را که می تواند به طور مستقیم برای بیماران مبتلا به کمر درد مفید باشد، برجسته می کند.

کلسیم و دیسک کمر

کلسیم به عنوان برجسته ترین مواد معدنی مورد نیاز استخوان، مورد توجه قرار گرفته است. سلامتی استخوان و سطح مناسب ضربان قلب در طول عمر و به خصوص در سالمندان، به کلسیم وابسته است. مصرف میزان کلسیم مناسب برای کمک به پیشگیری از پوکی استخوان لازم است.

پوکی استخوان، اختلالی است که با استخوان های ضعیف و شکننده مشخص می شود که می تواند منجر به شکستگی های دردناک مهره ای در ستون فقرات گردد.

با این حال، کلسیم به تنهایی نمی تواند استخوان های قوی را برایتان به ارمغان بیاورد. کلسیم باید با سایر مواد مغذی ترکیب شده تا بتواند از استخوان ها محافظت کند.

کلسیم در بسیاری از غذاها یافت می شود که محبوب ترین آنها، محصولات لبنی مانند ماست، پنیر و شیر می باشد. سایر منابع رایج کلسیم شامل سبزیجات سبز تیره مانند کلم و اسفناج، بسیاری از حبوبات، برخی از انواع ماهی مانند ساردین و ماهی قزل آلا (به عنوان مثال، کنسرو ماهی) و انواع آجیل های مختلف مانند بادام و میوه هایی همچون پرتقال

مطالب مرتبط
نحوه مصرف سفتی بوتن (Ceftibuten)

منیزیم و دیسک کمر

منیزیم یک ماده کلیدی در ساختار ماتریکس استخوان است و همچنین برای بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن مورد نیاز است. اگر سطح منیزیم خون، کاهش یابد، منیزیم مورد نیاز از استخوانها کشیده می شود. کمبود منیزیم رایج است و مکمل ها می توانند در حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از مشکلات و عارضه های استخوانی کمک کنند. این مواد مغذی همچنین باعث تقویت عضلات پشت ستون فقرات می شود.

منیزیم در سبزیجات برگ سبز، ماهی، لوبیا، دانه، آجیل، غلات، ماست، آووکادو، موز و شکلات تیره (۷۰٪ کاکائو یا بالاتر) یافت می شود.

ویتامین D3 و دیسک کمر

ویتامین D3 به بدن کمک می کند که کلسیم را جذب کند. این کار برای توسعه استخوان های قوی و سالم ضروری است. بدون ویتامین D کافی، استخوان ها می توانند نازک، شکننده شوند. کمبود ویتامین D شایع است. سطوح ویتامین D بدن را می توان با یک آزمایش خون اندازه گیری کرد که می تواند توسط متخصص مراقبت های بهداشتی شما تجویز شود.

ویتامین D به طور طبیعی تنها در چند غذا یافت می شود، از جمله ماهی های چرب (ماهی آزاد)، کبد یا جیگر (یا روغن کبد ماهی) و زرده تخم مرغ یافت می شود. در ایالات متحده، شیر و برخی از غلات، آبمیوه ها و نان ها با ویتامین D غنی می شوند. همچنین می توان از طریق مکمل های غذایی و رفتن به زیر نور خورشید، این ویتامین را جذب کرد.

ویتامین K2 و دیسک کمر

ویتامین K2 به عنوان کارگردان برای استخراج مواد معدنی عمل می کند. این ویتامین برای سوخت و ساز بدن ضروری است و اغلب کمبود آن در رژیم غذایی حس می شود.

ترکیب ویتامین K2 و کلسیم برای کمک به استخوان در ستون فقرات و در سراسر بدن لازم است. ویتامین K1 شکل گیاهی ویتامین K است که توسط باکتری های مفید بدن، هضم و تبدیل به ویتامین K2 می شود.

ویتامین K2 در چربی های سالم گوشت، پنیر، زرده تخم مرغ و سایر محصولات لبنی یافت می شود و K1 در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کلم بروکلی یافت می شود.

ویتامین C و دیسک کمر

ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است. کلاژن ماده ای است که در استخوان ها، ماهیچه ها، پوست و تاندون ها یافت می شود. ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مصرف کافی ویتامین C برای بهبودی عضلات، تاندون ها، رباط ها و دیسک بین مهره ای، و نیز حفظ مهره ها بسیار مهم است.
ویتامین C را می توان در میوه هایی مانند توت فرنگی، کیوی و مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت) و همچنین در بسیاری از سبزیجات مانند گوجه فرنگی، بروکلی، اسفناج، فلفل قرمز و سبز و سیب زمینی شیرین یافت. ویتامین C معمولا در فرم مکمل غذایی نیز موجود می باشد.

مطالب مرتبط
معرفی مواد غذایی ضد التهاب

پروتئین و دیسک کمر

پروتئین ها جزء حیاتی استخوان هستند. پروتئین یک ساختار کلیدی برای سلامتی و عملکرد بدن است، بنابراین مصرف روزانه آن برای حفظ، بهبود و تعمیر استخوان ها، غضروف ها و بافت نرم حیاتی است. پروتئین ها همچنین نقش کلیدی در هضم و عملکرد سیستم ایمنی بازی می کنند.

پروتئین کلاژن ۳۰٪ وزن استخوان را تشکیل می دهد. تشکیل کلاژن نیازمند عرضه منظم اسید آمینه همراه با ویتامین C کافی، است.

گلوکوزامین یک اسید آمینه است که می تواند در غلظت های بالا در غضروف و بافت همبند یافت شود. کندرویتین یک ماده است که به طور طبیعی در بافت همبند یافت می شود و اغلب با گلوکوزامین همراه است.

احتیاط کنید، برخی مطالعات نشان داده است که وقتی بیماران پروتئین بیش از حدی در مدت زمان طولانی مصرف می کنند، کلسیم استخوان ها بیش از حد سوزانده می شود. در حالی که هر دو پروتئین و کلسیم برای استخوان های سالم ضروری هستند، برای تعیین نسبت مصرف توصیه شده پروتئین به کلسیم و بررسی تاثیر دو ماده بر روی یکدیگر، تحقیقات بیشتری لازم است.

ویتامین B12 و دیسک کمر

ویتامین B12 در تشکیل سلول های ساختمانی استخوان، مورد نیاز است و برای تشکیل گلبول های قرمز در مغز استخوان ضروری است. کم خونی و کمبود ویتامین B12 با پوکی استخوان همراه است.

ویتامین B12 در پروتئین حیوانی مانند تخم مرغ، ماهی، مرغ یا محصولات گوشتی و محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر یافت می شود. از آنجا که ویتامین B12 در گیاهان یافت نشده است، گیاهخواران باید برای جلوگیری از کم خونی، مکمل این ویتامین را مصرف کنند.

آهن و دیسک کمر

آهن نقش مهمی در تولید کلاژن و تبدیل ویتامین D به شکل فعال دارد. آهن همچنین دارای دو جزء هموگلوبین و میوگلوبین است که دو پروتئینی هستند که مسئول انتقال اکسیژن در تمام بدن هستند، از جمله رساندن اکسیژن به بافت هایی که از ستون فقرات پشتیبانی می کنند.

مطالب مرتبط
نکات رژیم غذایی دیسک کمر، گردن و سلامت نخاعی

کمبود آهن شدید نیست، اما می تواند منجر به کم خونی شود. به طور کلی، آهن مواد مغذی کلیدی است که به طور کلی با سلامت استخوان ارتباط دارد، اما به سیستم های دیگر کمک می کند که در توسعه استخوان کمک کنند.

آهن در بسیاری از محصولات گوشت مانند کبد، گوشت خوک، ماهی و صدف، گوشت قرمز و مرغ یافت می شود. سبزیجات برگ سبز؛ و عدس؛ لوبیا؛ سویا؛ تخم مرغ؛ و غلات کامل.

سایر منابع ویتامین ها و مواد مغذی

اگر فرد قادر به اضافه کردن مقادیر کافی از ویتامین ها و مواد مغذی خاص به رژیم غذایی خود، از طریق غذا نیست، مکمل های تغذیه ای معمولا می توانند به رفع کمبود آن کمک کنند. بیماران باید قبل از تغییر رژیم غذایی یا مکملهای تغذیه خود، همیشه با یک متخصص پزشکی مشورت کنند.

مکمل های غذایی

زمان هایی هم وجود دارد که متخصصان ممکن است مکمل های تغذیه را توصیه کنند. این به این دلیل است که ممکن است همیشه امکان جذب با کیفیت و مقدار کافی مواد مغذی که بدن شما نیاز به بهبودی و عملکرد مطلوب دارد، وجود نداشته باشد.

مکمل Disc Renewal PlusTM

دکتر Nusbaum در درمانگاه خود در تورنتو به بیمارانش مکمل Disc Renewal PlusTM ارائه می دهد. این مکمل، ترکیبی از اسیدهای چرب امگا ۳، گلوکوزامین سولفات + MSM و مکمل های غذایی کلاژن است که توسط Dr.Nusbaum تهیه شده است.

Disc Renewal PlusTM یک ترکیب منحصر به فرد از مواد مغذی را ارائه می دهد تا به درمان بافت های متصل شده آسیب دیده، یعنی مولکول اصلی دیسک ها کمک کند. بهبودی بالقوه زمانی انجام می شود که سطح پشتیبانی سلولی، قوی تر باشد. مکمل های تغذیه ای Disc Mending PlusTM فقط از داروخانه های معتبر کانادا قابل تهیه است.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.