تغییرات در سه ماهه سوم بارداری

سه ماهه سوم بارداری

0

در این مقاله، آنچه در سه ماهه سوم بارداری انتظار می رود یاد خواهید گرفت. شما متوجه خواهید شد که چه علائمی عادی هستند و چه مواردی ممکن است نیاز باشد به پزشک مراجعه کنید. تغییرات در سه ماهه سوم بارداری شامل موارد زیر می باشد. با ما باشید.

تغییرات در بدن شما

کمر درد:

وزن اضافی که به دست آورده اید، فشار اضافی بر روی پشت شما ایجاد می کند که باعث می شود درد را احساس کنید. شما ممکن است در لگن و باسن خود احساس ناراحتی کنید، زیرا رباط های خود را برای آماده شدن جهت زایمان شل می کنید. برای کاهش فشار روی پشت، وضع خوب را تمرین کنید. از صندلی استفاده کنید که پشتیبانی خوبی را برای شما فراهم  می کند. در شب، در کنار هم با یک بالش بین پاهایتان بخوابید. از کفش دارای پاشنه کوتاه، کفش راحت با پشتیبانی قوس خوب استفاده کنید. برای از بین بردن درد، از یک پد حرارتی استفاده کنید.

خون ریزی:

این علامت ممکن است گاهی اوقات نشانه ای از یک مشکل جدی، از جمله placia previa  (جفت پایین کم و پوشش دهانه رحم)، انقباض جفت (جداسازی جفت از دیواره رحم) یا زایمان زودرس باشد.  به محض اینکه متوجه خونریزی شدید با پزشک خود تماس بگیرید.

انقباض Braxton Hicks :

شما ممکن است شروع به احساس انقباضات خفیف کنید، که باعث گرم شدن رحم برای زایمان واقعی می شود. انقباضات Braxton Hicks  غالبا به دلیل انقباضات واقعی زایمان سخت نیستند، اما آنها ممکن است خیلی شبیه به زمان زایمان باشند و در نهایت می توانند به آن منجر شوند. یکی از تفاوت های اصلی این است که انقباضات واقعی به تدریج نزدیکتر و شدیدتر می شوند. اگر بعد از انقباضات چهره شما قرمز شده و نتوانید نفس بکشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
آیا می توانیم در دوران بارداری طبق رژیم غذایی کتو عمل کنیم؟

بارداری و بزرگ شدن پستان:

در پایان بارداری، وزن سینه های شما به اندازه نیم کیلو افزایش می یابد. اطمینان حاصل کنید که یک سینه بند داشته باشید تا پشت شما ناراحت نباشد. هنگام نزدیک شدن به تاریخ مورد نظر برای زایمان شما ممکن است شروع به دیدن نشت مایع زرد رنگ از نوک پستان خود کنید. این ماده که کولورستروم نامیده می شود و کودک شما را در چند روز اول پس از تولد تغذیه می کند.

تخلیه:

شما ممکن است ترشحات واژن را در سه ماهه سوم ببینید. اگر جریان به اندازه کافی سنگین باشد تا آسترهای تن شما خیس شود، با پزشک خود تماس بگیرید. نزدیک به تاریخ تحویل، شما ممکن است یک تخلیه ضخیم، روشن و یا کمی خون ریخته شده ببینید. این نشان می دهد که آماده سازی دهانه رحم شما برای کار آغاز شده است. اگر تخلیه ناگهانی مایع را تجربه کنید، ممکن است به این معنی باشد که کیسه آب شما پاره شده است (اگرچه فقط حدود ۸٪ زنان باردار قبل از انقباض کیسه آبشان پاره می شود.) در اسرع وقت پس از قطع آب از دکتر خود بپرسید.

بارداری و خستگی:

شما ممکن است در سه ماهه دوم احساس خوبی داشته باشید، اما اکنون خسته شده اید. حمل وزن اضافی، بیدار شدن از خواب چندین بار در طول شب برای رفتن به دستشویی و مواجهه با اضطراب آماده سازی برای یک کودک می تواند سطح انرژی شما را کاهش دهد. خوردن غذای سالم و ورزش منظم برای تقویت خودتان مفید است. هنگامی که شما احساس خستگی می کنید، سعی کنید دراز بکشید یا حداقل بنشینید و برای چند دقیقه استراحت کنید. شما باید اکنون تمام قدرت خود را برای زمانی که نوزاد شما می خواهد متولد شود، ذخیره کنید.

مطالب مرتبط
7 نکته مهم درمورد خوابیدن در طول سه ماهه سوم بارداری

تکرر ادرار:

در حال حاضر که کودک شما بزرگتر شده است، ممکن است سر نوزاد روی کیسه ادرار شما فشار آورد. این فشار اضافی به این معنی است که شما باید بیشتر به دستشویی بروید – از جمله چند بار در هر شب. شما همچنین ممکن است دریابید که هنگام سرفه، عطسه کردن، خندیدن یا تمرین ادرار نشت می کند. برای از بین بردن فشار و جلوگیری از نشت، هر زمان که احساس می کنید میل  به ادرار دارید به حمام بروید و به طور کامل ادرار کنید. اجتناب از خوردن مایعات درست قبل از خواب، برای کاهش رفتن به دستشویی لازم است. اگر درد یا سوزش همراه با ادرار داشته باشید. این ها می توانند نشانه های عفونت مجاری معده باشند، اجازه دهید دکتر شما را بررسی کند.

سوزش سر دل و یبوست:

آنها از طریق تولید اضافی پروژسترون هورمون ایجاد می شوند که عضلات خاصی از جمله ماهیچه های مری را که به طور معمول مواد غذایی و اسیدها را در معده نگه می دارند و مواد غذایی هضم شده را از طریق روده می گیرند، شل کنند. برای رفع سوزش سر دل، سعی کنید غذاهای مکرر و کوچکتر را در طول روز بخورید و از غذاهای چرب، تند و اسید (مانند میوه های مرکبات) اجتناب کنید. برای یبوست، فیبر مصرفی خود را افزایش دهید و مایعات اضافی مصرف کنید تا همه چیز را با هم هموارتر کند. اگر سوزش یا یبوست شما واقعا باعث ناراحتی شما می شود، با پزشک خود در مورد اینکه چه داروهایی ممکن است برای تسکین علائم شما مفید باشد، صحبت کنید.

بارداری و تنگی نفس:

همانطور که رحم شما گسترش می یابد، تا زمانی که در زیر قفسه سینه قرار دارد، تنگی نفس را افزایش می دهد و فضا را برای افزایش ریه های شما کم می کند. فشار اضافه شده روی ریه ها باعث می شود تنفس دشوارتر شود. ورزش می تواند به کاهش تنگی نفس کمک کند. شما همچنین می توانید سر و شانه های خود را با بالش در حالی که در خواب هستید، حمایت کنید.

مطالب مرتبط
در مورد تغذیه مناسب دوران بارداری چه می دانید؟

ورم:

رگ های شما ممکن است در این دوره احساس گرفتگی کنند و شما نیز ممکن است متوجه شوید که مچ پا و چهره شما پف کرده به نظر می رسد. تورم ملایم ناشی از احتباس مایع اضافی (ادم) است. برای کاهش تورم، هر زمان و برای هر مدت زمان نشستید، پاهایتان را روی جعبه قرار دهید و در حالی که خوابیدید، پای خود را بالا ببرید. در صورت شروع ناگهانی تورم، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشانه ای از پره اکلامپسی، یک عارضه بارداری خطرناک باشد.

بارداری و هموروئید:

هموروئیدها در واقع رگهای واریسی هستند – رگهای متورم که در اطراف مفعد تشکیل می شوند. این رگ ها در دوران بارداری بزرگ می شوند، زیرا خون اضافی از طریق آنها جریان می یابد و وزن حاملگی مقدار فشار را به این منطقه افزایش می دهد. برای از بین بردن خارش و ناراحتی، سعی کنید در یک حمام گرم بنشینید. از پزشکتان بپرسید که آیا می توانید یک ضدعفونی کننده پماد هموروئید را امتحان کنید یا خیر؟

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.