تمرینات تناسب اندام گروهی باعث بهبود کیفیت زندگی می شود

تمرینات تناسب اندام گروهی باعث بهبود کیفیت زندگی می شود

تحقیقات جدید نشان می دهد که تمرینات گروهی برای بهبود کیفیت زندگی و کاهش سطح استرس نسبت به تمرینات فردی موثرتر است.

در این مقاله که توسط کارشناسان ورزشی وبسایت ورد نگار تهیه شده است در مورد  اینکه تمرینات تناسب اندام گروهی می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی شود بحث شده است.

این مفهوم به طور کلی پذیرفته شده است که ورزش منظم برای سلامتی بدن مفید است. نه فقط به این دلیل که برای جلوگیری از افزایش وزن و حفظ تناسب اندام بدن کمک می کند، بلکه همچنین به دلیل کاهش اثرات عوامل استرس، مهم شناخته شده است.

به عنوان مثال، یک مطالعه که اخیرا تحت پوشش خبرگزاری پزشکی قرار دارد، اثبات کرد که کمتر از یک ساعت ورزش در هفته می تواند از افسردگی جلوگیری کند. مطالعه دیگری نشان داد که ورزش تاثیری مثبتی در بهبود سلامتی عضلات و بهبود کیفیت زندگی دارد.

تحقیقات جدیدی از دانشکده پزشکی پوکی استخوان دانشگاه نیوانگلند در بیدفورد (یک شهر صنعتی در جنوب غربی مین)، در حال حاضر نشان می دهد که نحوه ورزش کردن، می تواند به طور قابل توجهی بر کارایی تمرین تأثیر بگذارد.

به طور خاص، به نظر می رسد که تمرین با گروهی از افراد، اثر مثبت بیشتری نسبت به تمرین فردی داشته باشد. یافته های این تحقیق امروز ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ در مجله انجمن استئوپاتی آمریکا The Journal of the American Osteopathic Association منتشر شد.

تمرینات تناسب اندام گروهی و کاهش استرس

دکتر یورکس و تیم او، ۶۹ دانشجوی پزشکی را در دانشکده پزشکی پوکی استخوان دانشگاه نیوانگلند استخدام کردند. آنها این گروه را هدف قرار دادند. زیرا مطالعات قبلی نشان داده اند که دانشجویان پزشکی با استرس قابل توجهی روبرو هستند.

مطالب مرتبط
چقدر طول می کشد تا با تمرینات با وزنه عضله ساخته شود؟

شرکت کنندگان تصمیم گرفتند که برای پیوستن به برنامه تمرینی ۱۲ هفته ای به صورت گروهی یا پیروی از یک برنامه مشابه ۱۲ هفته ای به صورت فردی انتخاب شوند.

علاوه بر این دو گروه، یک گروه دیگری به عنوان کنترل عمل کرد. شرکت کنندگان در گروه کنترل به هیچ وجه ورزش نمی کردند، مگر اینکه به راه رفتن یا دوچرخه سواری در مسیرهای معمول خود از قبیل خانه و محل کار بپردازند.

محققان اظهار داشتند که شرکت کنندگان در گروه تمرینات بیش از ۲۶ درصد کمترین میزان استرس را نشان دادند و در پایان برنامه بهبود کیفیت زندگی را گزارش کردند.

در همان زمان، شرکت کنندگانی که در تمرینات فردی مشغول به فعالیت بودند، تلاش بیشتری در اجرای برنامه ورزشی خود داشتند اما از نتیجه ی کمتری نسبت به گروه اول برخوردار شدند چه از نظر بهبود سطح استرس و چه بهبود کیفیت زندگی شان.

دکتر یورکس می گوید: “یافته ها از مفهوم یک رویکرد ذهنی، جسمی و احساسی برای حفظ سلامتی حمایت می کنند که برای پزشکان و دانشجویان پزشکی لازم است.”

تمرینات تناسب اندام گروهی و بهبود روانی، احساسی، فیزیکی

در فواصل ۴ هفته ای در طول برنامه، شرکت کنندگان به یک پرشنامه در مورد ارزیابی میزان استرس درک شده و کیفیت کلی زندگی پاسخ دادند. این تست ها به بررسی سه عامل می پرداخت:

  • ذهنی
  • احساسی
  • فیزیکی

کسانی که به تمرینات گروهی پیوستند، مجبور به شرکت در ورزش سی اکس ورکس (CXworx) که یک برنامه آموزشی با تمرکز بر تمرینات هوازی، کششی و قدرتی است، برای ۳۰ دقیقه حداقل یک بار در هفته در طول ۱۲ هفته بودند.

این تیم، بهبودی ۱۲.۶ درصدی سلامت روان، بهبودی ۲۴.۸ درصدی در سلامت فیزیکی، بهبود ۲۶ درصدی در سلامت عاطفی و نیز ۲/۲۶ درصد کاهش استرس را نشان داد.

مطالب مرتبط
شوق ورزش و خرید لباس ورزشی

به جای آن، شرکت کنندگان که تصمیم به شرکت در تمرینات فردی می کردند، مجبور بودند از روش های تناسب اندام خود استفاده کنند، اما از آنها خواسته شد تا به تنهایی یا با حداکثر دو نفره تمرین کنند.

شرکت کنندگان تنها دو برابر گروه اول ورزش کردند اما تنها بهبود قابل توجهی که آنها گزارش کردند، در سلامت ذهنی آنها بود که افزایش ۱۱ درصدی  را ثبت کردند.

تمرینات تناسب اندام گروهی و نتایج یافته ها

دکتر یورکس و همکارانش پیشنهاد می کنند که یافته های آنها نشان داده است که لازم است ارائه امکانات و برنامه های تناسب اندام گروهی برای دانش آموزان در مدارس بخصوص مدارس پزشکی فراهم شود.

دکتر یورکس می گوید: “مدارس پزشکی می دانند که کارهایشان استرس زا هستند، با توجه به این داده ها در مورد تاثیرات مثبت ورزش گروهی بر تناسب اندام و بهبود کیفیت زندگی، مدارس باید امکانات تناسب اندام گروهی را در نظر بگیرند.”

او اضافه می کند که “دادن این راه حل برای کمک به دانشجویان پزشکی برای مدیریت استرس و احساس ذهنی و فیزیکی بهتر، می تواند به طور بالقوه برخی از فرسودگی و اضطراب در حرفه شان را کاهش دهد.”

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

نظرات بسته شده است.