تهدید گوگل و فیسبوک توسط کسب و کار تبلیغاتی آمازون

0

تهدید گوگل و فیسبوک توسط کسب و کار تبلیغاتی آمازون

شرکت های بسیاری در زمینه ی کسب و کار تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند که مطرح ترین این شرکت ها شامل گوگل و فیسبوک می باشند که این شرکت ها علاوه بر ارائه ی خدمات در زمینه ی جستجوی اینترنتی و شبکه های اجتماعی به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می پردازند. اما در سال های اخیر شرکتی دیگر به نام آمازون که تمامی شما به خوبی با آن آشنایی دارید وارد عرصه ی کسب و کار تبلیغاتی آنلاین شده است که براساس گزارشات خود این شرکت متوجه شدیم که این شرکت در بخش تبلیغات دارای رشد چشم گیری بوده است که این رشد چشم گیر خطری بزرگ برای دو شرکت مطرح دیگر یعنی فیسبوک و گوگل محسوب می شود.

براساس نظرات و تحقیقات تحلیل گران و موسسه های تبلیغاتی ، شرکت آمازون به دلیل حضور و رشد خود در بازار تبلیغات آنلاین ، سایر شرکت های موجود در این عرصه را تحت فشار قرار داده است.

شرکت آمازون حدود ۱۰ سال سابقه ی کار در زمینه ی فروش محصولات نو و یا دسته دوم به صورت اینترنتی دارد. این شرکت کتاب، سی دی، دی وی دی، بسته های نرم افزاری و حتی کفش و لباس هم عرضه می کند. اما با تحقیقات صورت گرفته شرکت آمازون طی این ۱۰ سال بازدهی و درآمدی نسبت به سایر شرکت های برتر و مطرح نداشته است اما با شروع کسب و کار تبلیغاتی آنلاین توسط این شرکت به نظر می رسد که روند درآمدی این شرکت در حال تغییر و رشد می باشد. چرا که در نشست خبری سالانه WPP ، مارتین سورل مدیر اجرایی WPP اعلام کرد که مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در بخش تبلیغات آمازون هزینه خواهم کرد. این نشانه ی بسیار خوبی از رشد شرکت تبلیغاتی آمازون می باشد.

مطالب مرتبط
سریعترین و قویترین ماشین جهان: ابراتومبیل الکتریکی پینفارینا بیش از 1900 اسب بخار قدرت دارد

شرکت آمازون گزارشات درآمدی خود را در زمینه ی تبلیغات اینترنتی به صورت جداگانه ارائه نمی دهد به گونه ای که درآمد سالانه خود را به صورت کلی در گزارشی ارائه می دهد. اما با این حال تحلیلگران به رشد بیشتر مالی شرکت آمازون در زمینه ی کسب و کار تبلیغاتی آنلاین امیدوار هستند حتی پیش بینی کرده اند که این شرکت تا سال ۲۰۱۹ با تبلیغات اینترنتی بتواند رقم ۶.۶ میلیارد دلار را نصیب خود کند.

به دلیل اینکه شرکت آمازون در زمینه ی فروش محصولات نو ، دسته دوم و خرده فروشی فعالیت دارد، کسب و کار تبلیغاتی این شرکت نیز کاملا مرتبط با خرده فروشی محصولاتش می باشد.

امروزه شرکت هایی که طراح و تولید کننده ی محصولات مصرفی می باشند بیش از هر زمان دیگری به معرفی محصولاتشان از طریق تبلیغات اینترنتی نیاز دارند و دیگر رغبتی برای تبلیغات غیر اینترنتی ندارند چرا که می دانند امروزه اینگونه تبلیغات بیش از هر زمان دیگری جوابگوی نیاز های آنهاست به گونه ای که شرکت آمازون با راه اندازی کسب و کار تبلیغات آنلاین نیاز آنها را بر طرف ساخته است.

همانطور که گفتیم شرکت های مطرح دیگر نیز مانند گوگل و فیسبوک در زمینه ی کسب و کار تبلیغاتی آنلاین فعالیت دارند. از این رو شرکت گوگل نیز که در این کسب و کار فعالیت دارد قابلیت هایی را برای جذب کاربران در نظر گرفته است به گونه ای که کاربران در حال جستجوی محصول مورد نظر خود با تبلیغات دیگری هم رو به رو می شوند و جذب خرید محصولات دیگر نیز می شوند. گوگل با هوش مصنوعی قوی که دارد داده های بسیار غنی را از جستجوی کاربران و تاریخچه ی جستجوی آنها را جمع آوری می کند. همچنین شرکت فیسبوک که در این زمینه فعالیت دارد، دارای قابلیت رسم نمودارهای اجتماعی کاربران و تشخیص موقعیت مکانی آنها می باشد.

مطالب مرتبط
اولین نگاه به مدل 2019 هیوندای سانتافه

اما شرکت آمازون در مقایسه با دو شرکت مطرح دیگر یعنی گوگل و فیسبوک در کسب و کار تبلیغاتی آنلاین ، به مجموعه ای از داده های بزرگ دسترسی دارد که شرکت های دیگر مانند فیسبوک و گوگل به آنها دسترسی ندارند. همچنین براساس گزارشاتی که از بین سه شرکت مطرح فیسبوک، گوگل و آمازون جمع آوری شده است متوجه شدیم که بیش از نیمی از جستجوهای کاربران در زمینه ی خرید محصولات مختلف در سایت آمازون انجام می گیرد و اکثر این کاربران به نتیجه می رسند.

منبع: wsj

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.