جداول متقاطع آموزنده برای کودکان

جداول متقاطع آموزنده

0

جداول متقاطع – در آخر هفته ها، کودکان نیاز دارند سرگرم و مشغول باشند. در حالی که ممکن است شما بخواهید فرزندانتان روی یادگیری لغات و خواندن متن کار کند، اما احتمالا غرق شدن در کتاب‌ها چیزی نیست که انها بخواهند. پس کتاب‌هایی را به آنها معرفی کنید که خزانه لغاتشان را به چالش کشیده و بهبود دهد. یک روش هوشمندانه و کمیاب برای تلقین عادت مطالعه به فرزندانتان حل کردن جدول معماست. در اینجا چند نوع جدول معما برای کودکان معرفی شده است تا با آن بازی کرده و سرگرم شوند.

۱- جداول متقاطع حمل و نقل

در این نوع جدول کودک شما اسامی وسایل نقلیه متفاوت را که در زمین، هوا و دریا استفاده می‌شوند می‌آموزد.

همچنین می‌توانید با کودک درباره کار هر وسیله صحبت کنید. به عنوان مثال، کشتی برای حمل کالاها و انسان‌ها از یک ساحل به ساحل دیگر استفاده می‌شود، بالن‌ها وسیله‌ای برای مسافرت‌های تفریحی در هوا هستند، بزرگترین وسیله یعنی کاووشگر یک ماشین بزرگ برای حفاری و حمل خاک است.

چنین جداولی به طور حتم مهارت املای کودک را بهبود می‌دهند.

۲- جداول متقاطع حیوانات اهلی

جدول تصویری مرتبط با حیوانات اهلی و وسایل مرتبط با آنها است. در این نوع جدول نیاز است که کودک به تصویر نگاه کند، اسم آن را تشخیص دهد و در جدول بنویسد.

این کار به خوبی به کودک کمک می‌کند ارتباط خود با تصاویر را بهتر کند و بتواند شکل گفتاری و نوشتاری کلمه را تطبیق دهد. همچنین می‌توانید درباره کار افسار، چادر، زین و … حرف بزنید.

۳- جداول متقاطع میوهها

این جدول نام بسیاری از میوه‌ها را به کودک شما آموزش می‌دهد. درباره رنگ، مزه، ارزش غذایی و فصل رویش آنها صحبت کنید. به عنوان مثال، انبه در تابستان رسیده و در دسترس است؛ در حالی که موز در تمام طول سال وجود دارد، نارگیل به عنوان یک میوه خورده می‌شود و آب آن هم برای سلامتی مفید است.

مطالب مرتبط
اگر کودک شما این علائم را دارد، ممکن است بیش فعالی داشته باشد

۴- جداول متقاطع دزدان دریایی

دریای خشن، طوفان‌ها و بادهای سنگین و ماجراجویی. چه کسی داستان‌های دزدان دریایی را دوست ندارد؟ این می‌تواند جدولی جدید برای کوک باشد. شانس اینکه بتوانند اسم اشیا را بخوانند بسته به داستان‌های مورد علاقه‌شان دارد. می‌توانید کلمات را نیز به او بگویید تا داستان دزدان دریایی خودش را بسازد.

۵- جداول متقاطع سیارات

منظومه شمسی جالب است. سیارات و ستاره‌ها را با جداول جالب معرفی کنید. می‌توانید درباره اینکه هر سیاره نسبت به زمین کجا قرار دارد، چرا بر روی دیگر سیارات زندگی وجود ندارد و چه چیزی باعث می‌شود زمین قابل سکونت شود، حرف بزنید.

۶- جداول متقاطع بیمارستان

این نوع جدول با هدف آموزش کلمات مرتبط با بیمارستان به کودک است. او می‌تواند تخصص‌های مختلف، اصطلاحات علمی و چیزهای مرتبط با آنها را طبقه‌بندی کند. در رابطه با وظایف پزشکان، پرستاران و اهمیت آنها در زندگی روزمره صحبت کنید.

۷- پیتزا

محبوب‌ترین غذای کودکان بدون شک پیتزا است. این نوع جدول به انها کمک خواهد کرد ملزومات پیتزا را مانند ترکیبات، ظروف و .. را یاد بگیرند.

۸- میز غذاخوری

میز غذاخوری در همه خانه‌ها وجود دارد. کودکان می‌توانند با این آیتم‌های روزمره مرتبط شده، آنها را به خاطر بسپارند و نحوه نگارش آنها را یاد بگیرند. می‌توانید از او بپرسید هر آیتم برای چه کاری استفاده می‌شود. به عنوان مثال، همزن برای مخلوط کردن تخم مرغ‌ها، قوری برای آماده کردن چایی و گاز برای گرم کردن و پختن غذاها.

۹- موسیقی

موسیقی سرگرم کننده است، خواه فرزند شما قبلا آن را یادگرفته باشد یا اینکه قصد داشته باشد یاد بگیرد. شما می‌توانید درمورد ابزارهای موسیقی مختلف و نوع موسیقی حاصل از انها با یکدیگر بحث کنید. به عنوان مثال، گیتار و ویولون موسیقی لطیفی ایجاد می‌کنند در حالی که زیلوفون و طبل صداهای بلندی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید موسیقی پخش کنید تا فرزندتان حدث بزند توسط چه ابزاری تولید شده است. این روشی عالی برای آشنا کردن کودک با ابزار موسیقی است.

مطالب مرتبط
پنچ توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن در کودکان

۱۰- حیوانات زیر آب

این جدول برای یاد دادن نام گیاهان و حیوانات آبزی است. می‌توانید درباره اسب‌های دریایی، مرجان‌ها و لاکپشت‌ها داستان‌هایی برای او بگویید. مفاهیم جدید را به او معرفی کرد و تفاوت زندگی بر روی خشکی و زیر آب را برایش توضیح دهید.

۱۱- پرندگان

پرندگان تخیل کودک را در بر می‌گیرند از داستان‌ها تا نقاشی‌ها پرندگان همه جا هستند. اما فرزند شما چند نوع از انها را می‌شناسد؟ جدول متقاطع به کودک کمک می‌کند اسامی پرندگان دریایی و خشکی متنوعی را یاد بگیرد.

۱۲- ساحل

رفتن به ساحل در روزهای آفتابی، بازی یا دویدن روی شن‌ها برای هر کودکی آشناست. اکنون فرصتی است تا کلمات مرتبط با ساحل مانند صدف‌ها، ماسه و درختان نخل را به انها معرفی کنید.

ممکن است کلماتی به کودک بدهید و از او بخواهید تصویری از ساحل بکشد که این اشیا در آن باشد.

 

 

۱۳- رنگها

کودک شما باید از مداد شمعی، آبرنگ و مداد رنگی استفاده کند. اما آیا او طرز نوشتن همه رنگ‌ها را می‌داند، یا می‌تواند رنگ‌ها را تشخیص دهد؟

از طریق این جدول کودک شما می‌تواند رنگها را ببیند و تشخیص دهد و آنها را نامگذاری کند.

۱۴- اشکال

شکل‌های هندسی ظاهر اشیا را می‌سازند و هر شیی که ما می‌بینیم یک شکل خاص دارد. با کودک خود درباره اینکه این شکل‌ها به چه چیزی اشاره دارند صحبت کنید. به عنوان مثال، سکه‌ها گرد هستند، فلش‌ها برای نشان دادن جهت استفاده می‌شوند، قلب برای بیان عشق به کار می‌رود و .. شما می‌توانید درباره جنبه‌های دیگر مانند تعداد اضلاع و زاویه‌های اشکال نیز صحبت کید. مثلا اگر ۵ خط به هم وصل شوند پنج ضلعی را می‌سازند و اگر ۴ خط وصل شوند مربع یا مستطیل مسازند.

۱۵- پست

مطالب مرتبط
پدوفیلی، کودک آزاری و آموزش مبارزه با میل جنسی به کودکان

جدول متقاطع پست لغات مرتبط با پست را به کودک شما آموزش می‌دهد. واژه‌هایی مانند تمبرها، پست کردن، نامه‌ها، بسته‌ها و …. می‌توانید درباره اینکه هر یک از اینها چه هستند بحث کنید. این جداول می‌توانند روشی عالی برای آشنا کردن کودک با نوشتن نامه باشند. اجازه دهید بفهمد چگونه یک نامه از شخصی به شخصی دیگر از طریق دفتر پست ارسال می‌شود.

۱۶- سبزیجات

این جدول متقاطع برای یاد دادن سبزیجات مختلف، اسم و شکل آنها به کودکان است. درباره اهمیت سبزیجات و اینکه چگونه برای درست کردن وعده‌های غذایی سالم و خوشمزه طبخ می‌شوند با کودک صحبت کنید. ببینید آیا کودک می‌تواند اسم سبزیجاتی که روزانه استفاده می‌کنید را تشخیص دهد.

۱۷- حروف متقاطع

کودک شما باید نام اشیایی که در تصویر با شماره مشخص شده‌اند را تشخیص دهد. املای درست آنها را بداند و یکی بعد از دیگری اسامی را وارد جدول کند.

۱۸- ماهها

جدول ۱۲ ماه را به کودک شما آموزش می‌دهد. می‌توانید نام ماه‌ها را توضیح دهید، تعدا روزهای آن و فصلی که ماه در آن قرار دارد. این کار به کودک کمک می‌کند املای دقیق ماه‌ها را با این تمرین جالب به خاطر بسپارد. جداول متقاطع تنها برای کودک نیستند و کل خانواده می‌توانند از آنها ستفاده کنند. این به شما کمک می‌کند زمان کافی را با کودک خود سپری کنید و موضوعات متنوع زیادی را نیز به او آموزش دهید.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.