جراحی های دردناک: استخوان پاشنه، همجوشی ستون فقرات و پروکتوکولکتومی

0

 جراحی های دردناک : همیشه پیشگیری از درد در حین جراحی و یا بعد از عمل امکان پذیر نیست. اگر چه برخی ناراحتی ممکن است اجتناب ناپذیر باشد، پزشک با متخصصین دیگر مانند یک متخصص بیهوشی را برای کنترل درد فرد به کار می گیرند.

لازم به ذکر است که همه چیز متفاوت است. بعضی از افراد ممکن است یک جراحی خاص را بسیار دردناک ببینند، در حالی که دیگران این گونه را دردناک نمی دانند. به همین دلیل، دسته بندی جراحی ها از بیشترین تا کمترین میزان درد دشوار است.

اگر بسیاری از افراد احساس درد از یک نوع عمل را گزارش کنند، ممکن است این عمل جراحی به عنوان عمل دردناک در نظر گرفته شود. جراحی های بزرگ همیشه دردناکتر از یک جراحی کوچک نیست که ممکن است به دلیل نوع و میزان داروهای کنترل کننده درد باشد که به فرد اختصاص داده می شود.

فرد باید با دکتر خود صحبت کند و هنگام جراحی سوالات زیادی بپرسد. یک پزشک می تواند نگرانی های فرد را در مورد درد کاهش دهد و راه های کاهش ناراحتی پس از جراحی را توصیه کند. اطلاع از اینکه چه جراحی هایی دردناک در نظر گرفته می شود می تواند به فرد کمک کند که بداند چه چیزی در انتظارش است. اما این تنها یک راهنمایی است به این دلیل که افراد درد را احساس می کنند.

جراحیهای دردناک

به طور کلی، تحقیقات نشان داده است که جراحی ارتوپدی و یا جراحی هایی که با استخوان مرتبط است، دردناک ترین هستند.

با این حال، محققان همچنین دریافتند که برخی از جراحی های جزئی یا آن هایی که به عنوان سوراخ یا لاپاروسکوپی دسته بندی می شوند همچنین می توانند باعث درد شدید شوند.
صرف نظر از نوع جراحی، فرد باید با پزشک در مورد این روش صحبت کند و برنامه ریزی برای مدیریت هر گونه ناراحتی را انجام دهد.

مطالب مرتبط
گیاهان دارویی و آموزش پرورش آنها : چگونه می توان باغی با گیاهان دارویی ساخت

همچنین خوب است هر گونه تجربه مصرف داروهای ضد درد در گذشته را  بیان کنید، زیرا بعضی افراد نسبت به این داروها بیشتر یا کمتر حساس هستند.

در اینجا، پنج جراحی دردناک در نظر گرفته شده است که شرح می دهیم:

جراحی باز بر روی استخوان پاشنه

اگر فرد شکستگی استخوان پاشنه داشته باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. اگر استخوان بیش از حد دور از محل قرار نگیرد عمل همیشه لازم نیست.

برای تعمیر شکستگی، جراح باید پوست را ببرد تا به استخوان شکسته برسد. سپس آنها می توانند استخوان را با هم، با استفاده از صفحات یا پیچ، ثابت کنند.

پوست اطراف پاشنه نازک است و این منطقه بافت نرم زیادی ندارد. امکان آسیب دیدن اعصاب در اطراف استخوان پاشنه در طول عمل جراحی زیاد است. همراه با اتصال پیچ به استخوان، این می تواند عمل جراحی و دوره بازیابی را با درد همراه کند.

همجوشی ستون فقرات

استخوان هایی که ستون فقرات را تشکیل می دهند، به عنوان مهره های کمر شناخته می شوند. بیماری اسکولیوز و دیسک دژنراتیو از جمله مشکلات پزشکی است که ممکن است بر مهره ها تاثیر بگذارد.
اگر حرکت بین مهره باعث درد شود، پزشک ممکن است جراحی همجوشی ستون فقرات را انجام دهد. این عمل دو یا چند مهره را به هم متصل می کند تا آنها را در برابر یکدیگر حرکت دهد.
گاهی اوقات جراحی پیوند استخوانی را شامل می شود. این زمانی است که استخوان از ران گرفته شده و به ستون فقرات اضافه می شود تا کمک کند که مهره ها با هم ترکیب شوند. پیوند استخوان ممکن است پس از جراحی باعث درد شدید و حتی مزمن شود.

میومکتومی

میومکتومی یک عملیات برای حذف فیبروئید از رحم است. اگر چه این فیبرهای عضلانی تقریبا همیشه بی ضرر هستند، اما آنها می توانند باعث ناباروری شوند.

مطالب مرتبط
آشنایی با سلنیوم ماده معدنی کمیاب بدن

عملیات معمولا با استفاده از ایجاد سوراخ انجام می شود. اگر فیبروئید بزرگ باشد، ممکن است جراحی باز انجام شود. یک عمل جراحی باز معمولا درد بیشتری نسبت به عمل جراحی با ایجاد سوراخ دارد و مدت زمان بهبودی بیشتری لازم دارد.

در طول یک میومکتومی، یک جراح شکم را بریده و فیبرها را حذف می کند. هنگامی که فیبروئید ها  برداشته می شوند، برش را با بخیه ها می بندند.

پروکتوکولکتومی

این عمل روده بزرگ، رکتوم و کانال مقعد را از بین می برد.  پروکتوکولکتومی برای درمان کولیت زخمی، سرطان روده و برخی از اشکال بیماری کرون می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در صورت امکان، عمل جراحی با ایجاد یک سوراخ انجام می شود. اگر این مناسب نباشد، جراحان از جراحی باز استفاده خواهند کرد.

بازسازی مجتمع ستون فقرات

بازسازی مجتمع ستون فقرات به چندین روش پزشکی مورد استفاده برای درمان آسیب یا اختلالات نخاعی اشاره دارد. این شامل تنگی نخاعی و اسکولیوز است.

یک جراح از میله ها و پیچ های فلزی برای اصلاح منحنی ستون فقرات استفاده می کند و ستون فقرات را پایدار می کند. ستون فقرات دارای حجم بالایی از اعصاب و رگهای عصبی است، به طور بالقوه این عمل جراحی بسیار دردناک است.

بهبود

دوران بازیابی بسته به نوع عمل متفاوت است. حتی افرادی که دارای یک عمل مشابه هستند ممکن است دوران بازیابی متفاوتی داشته باشند.

یک پزشک می تواند در مورد نحوه کنترل درد بعد از عمل، مشاوره خاصی به فرد ارائه دهد. آنها همچنین ممکن است داروهای ضد درد را تجویز کنند و با راهنمایی کودکان  چگونگی روند بهبودی آنها را بهتر کنند.

درد بعد از عمل همیشه قابل پیشگیری نیست. در حالی که مواد مخدر اغلب داروهای ضد درد هستند، ممکن است برخی عوارض جانبی منفی از افسردگی تا مشکلات تنفسی وجود داشته باشند. یک پزشک برای کنترل تعادل مناسب درد و در عین حال جلوگیری از عوارض جانبی، دوز را نظارت و تنظیم خواهد کرد. طیف وسیعی از داروهای درد برای کمک به یک فرد وجود دارد، از جمله:

مطالب مرتبط
معرفی 7 خاصیت گیاه بومادران

برای بعضی از روش ها، یک کاتتر بلوک عصب اپیدورال یا محیطی ممکن است به طور مداوم به بدن تزریق شود که موجب بیخوابی به مدت ۴ روز می شود.

فرد باید هر چه زودتر در مورد هر نوع درد ناخواسته ای که دارد، به دکتر خود اطلاع دهد. داروهای ضد درد ممکن است بلافاصله کار نکنند، لذا تسکین درد بلافاصله می تواند به جلوگیری از بدتر شدن آن کمک کند.

داروهای ضد درد باید باعث شود فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد و بتواند به راحتی حرکت کند، که می تواند به بهبودی کمک کند.

بعد از اکثر جراحی ها، پزشکان توصیه می کنند که یک فرد در اسرع وقت خوردن، نوشیدن و حرکت کردن را از سر بگیرند. در صورت نیاز، یک درمانگر فیزیوتراپی می تواند تمرینات خاصی را برای کمک به روند بهبودی فرد انجام دهد.

چشم انداز

هر کس درد متفاوتی بعد از انواع مختلف جراحی احساس می کند. در حالی که برخی از ناراحتی ها اجتناب ناپذیر است، یک برنامه مدیریت درد و صحبت با مراقبین پزشکی در مورد اثر بخشی داروها به بهبودی فرد کمک خواهد کرد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.