یک خانواده عجیب و غریب از چند همسری جغدهای شاخ دار با یک نر و دو ماده رویت شدند

0

یک خانواده عجیب و غریب از  جغد های شاخ دار با یک نر و دو ماده رویت شدند

جغد و چند همسری : یک خانواده عجیب از جغدهای شاخ دار (Bubo virginianus) پس از اینکه لانه شان در کنار پنجره ساختمان اداری رنو در نوادا پیدا شد به یک سوژه اینترنتی تبدیل شدند. جیم توماس، یکی از متخصصین آب شناسی در موسسه تحقیقاتی کوپر در این خصوص می گوید:

من سر و صدایی را از خارج از پنجره اتاقم شنیدم. توماس با نگاه کردن به لبه پنجره، یک جفت جغد بزرگ را مشاهده کرد که بر سر قلمرو خود با کلاغ ها مبارزه می کردند. چندی نگذشت که این جفت جغد  در سراسر دفتر معروف شدند. اما پس از آن، ناگهان اتفاق عجیبی رخ داد: یک جغد ماده دیگر نیز بدان ها پیوست.

رفنار غیر طبیعی جغدها

این دو جغد ماده در برابر چشم های حیرت زده کارمندان اداره شروع به پنهان نمودن تخم های خود در لبه سنگی پنجره کردند. در حالی که دو جغد ماده در حال آماده نمودن لانه خود بودند، جغد نر با شکارهایی مثل موش و خرگوش به لانه باز می گشت. رفتار این جغدها نه فقط برای کارمندان اداره، بلکه از نظر ساختار طبیعت نیز بسیار غیر طبیعی است چرا که این جغدهای بزرگ، دارای روابط تک همسری هستند.

چند همسری در جغدها برای اولین بار

کریستین آرتسو، یکی از پرنده شناسان کانادایی، به نشنال جئوگرافی گفته است که این اولین بار است که چند همسری – یعنی اینکه یک جغد نر در آن واحد با دو جغد ماده رابطه داشته باشد در این گونه مشاهده می شود. این رفتار زمانی بیشتر باعث بهت و حیرت شما می شود که بدانید این گونه جغدهای شاخ دار اساسا موجوداتی منزوی و گوشه گیر هستند.

مطالب مرتبط
دنیای شگفت انگیز چیتوز و 10 نکته جالب در مورد آن

گونه ای که این چنین منزوی است هرگز به صورت گروهی زندگی نمی کند و نهایتا یک جفت خواهد داشت اما گویا همه چیز تغییر کرده است. چرا که این رفتار اخیرا در دیگر گونه های جغدها نیز مشاهده شده است.

به عنوان مثال، دانشمندان نمونه هایی از چند همسری را در جغدهای بارن  و جغدهای عقابی اوراسیا مشاهده نموده اند. اما اینکه چنین رفتاری در جغد شاخ دار مشاهده شده بسیاار عجیب به نظر می آید.

غذای فراوان و چند همسری

اروتسو اظهار داشت به جز در شرایطی که غذای فراوانی وجود داشته باشد، یک جغد نر هرگز نمی تواند دو جغد ماده را به اندازه کافی راضی نگهداری کند. دیوید کاتالاتو، یک دانشمند متخصص در زمینه پرندگان به نچرال جئوگرافی گفت: “این مورد، بسیار بسیار عجیب است.” برای درک کامل این رفتار ، دفتر توماس،به یک وب کم برای پخش فیلم های زنده از این جغدها مجهز شد و این خانواده عجیب از همان زمان به یک سوژه اینترنتی تبدیل شدند.

توماس در ادامه سخنانش افزود: “این رفتار بسیار شگفت انگیز بوده است. در ادامه و پس از نصب دوربین محققان دریافتند که دومین جغد ماده  به اندازه کافی از تخم هایش مراقبت نکرد و آن ها به جوجه تبدیل نشدند. بنابراین، هنگامی که تخم های ماده اول سر بر آوردند، ماده دوم مراقبت از جوجه ها را بر عهده گرفت، و  با وجود این که او مادر بیولوژیکی آن ها نبود شروع به غذا دادن به این جوجه ها کرد.

یک مورد کلاسیک از والدین اشتباه

کاتالانو گفت این احتمالا یک مورد کلاسیک از والدینی اشتباه است. به عبارت دیگر، جغد دوم، احتمالا جوجه ها را با جوجه های خود اشتباه گرفته است. اگر چه، توضیح دیگری نیز وجود دارد. این دو پرنده ماده  ممکن است دارای نسبت خانوادگی مانند خواهر یا مادر و دختر باشند.این امر می تواند توضیح دهد که چرا این دو ماده اینقدر خوب با هم رفتار می کنند. آن ها با هم زندگی می کنند و گویا از گذشته دور با هم بوده اند با این حال بدون تست ژنتیک نمی توان از چیزی مطمئن بود.

مطالب مرتبط
تصاویری از شوخی های جالب و خنده دار زن و شوهرها با هم

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.