جلوگیری از پرخوری و چاقی با اپلیکیشن SlipBuddy

0

آیا  اپلیکیشن جدید SlipBuddy می تواند از پرخوری جلوگیری کند؟

دانشمندان یک اپلیکیشن گوشی هوشمند طراحی کرده اند که می تواند در مبارزه با چاقی کمک کند. اپلیکیشن هایی که قصد کمک به کاهش وزن را دارند، چیز جدیدی نیست و از قبل هم وجود داشت. اما این اپلیکیشن که  SlipBuddy نام دارد، یک رویکرد سه گانه منحصر به فرد برای مبارزه با پرخوری به همراه دارد.

چاقی یکی از مهمترین نگرانی های بهداشتی در ایالات متحده است و بیش از یک سوم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بسیاری از شرایط مرتبط با چاقی قابل پیشگیری هستند، از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت و برخی از سرطان ها.

پیشرفت هایی برای پیشگیری از شیوع چاقی صورت گرفته است. پس از چند دهه افزایش چاقی، نرخ اضافه وزن در میان کودکان و نوجوانان، شروع به کاهش کرده است و در طول زمان از بین می روند.

چاقی همچنان تهدیدی برای سلامتی است و در حالی که آمار چاقی در بین ایالت ها متفاوت است، به طور کلی، در سراسر کشور آمریکا باقی مانده است.

اثبات شده است که تغییر در شیوه زندگی، مانند تغییر در تغذیه، افزایش فعالیت بدنی، در کاهش وزن و در نتیجه جلوگیری از بیماری های مزمن موثر می باشد.

با این حال، این مراقبت ها می تواند گران تمام شود و چندین ماه باید برای بازدید متخصصان آموزش دیده، وقت و هزینه گذاشت.

ارائه مراقبت ارزان قیمت به منظور کاهش وزن و پرخوری

ظهور گوشی های هوشمند طی دهه گذشته راه جدیدی برای مراقبت کم هزینه برای چاقی ارائه کرده است.

بازار اپلیکیشن کاهش وزن در حال حاضر شامل ۲۸۹۰۵ اپلیکیشن در سراسر جهان با سیستم عامل های مختلف می باشد. اکثر این اپلیکیشن ها بر روی ورزش، رژیم غذایی، نظارت بر مصرف کالری و وزن بدن تمرکز دارد. با این حال، تنها ۰.۰۵ درصد از این اپلیکیشن ها با ورودی حرفه ای توسعه داده شده اند.

مطالب مرتبط
بررسی های جدید ارتباط بین نوشابه شیرین و چاقی را تایید می کند

تحقیقات دیگر ثابت کرده است که طبق شواهد، استراتژی های رفتاری، اغلب تنها در اقلیت اپلیکیشن های کاهش وزن دیده می شود.

کارولینا رویز، استاد دانشکده علوم رایانه در موسسه پلی تکنیک ورسستر (WPI) در ماساچوست، می گوید:

“طبق شواهد، توانایی این اپلیکیشن ها در ارائه مراقبت از وزن مناسب، با هزینه کمتری همراه بوده و نتیجه بهتری برای مصرف کننده دارد”

اگر چه اپلیکیشن های تلفن همراه دارای موقعیت قوی در نبرد با چاقی هستند، بسیاری از آنها نیاز دارند تا کاربران، هر غذایی که در یک روز خورده اند را فهرست کرده و تمام فعالیت های بدنی خود را ثبت کنند. این کار در کل، یک کار پر زحمت است که اغلب باعث می شود کاربران از وارد کردن اطلاعات خودداری کنند.

یک رویکرد سه جانبه برای پرخوری

رویز تحقیقی جدید را انجام داد. او سعی کرد با برخی از مشکلات اپلیکیشن های کاهش وزن مقابله کند. وی این تحقیق را به همراه Bengisu Tulu، استاد دانشکده تجارت Foisie WPI و شری پاگوتو، استاد علوم بهداشت همپیمان در دانشگاه کانتیکت در منسفیلد، انجام داد.

یافته های جدید آنها در سمپوزیوم سالیانه انجمن پزشکی آمریکایی پزشکی، که در واشنگتن دی سی برگزار شد، ارائه شد.

این تحقیق بر روی ۱۶ شرکت کننده ۱۸ ساله که اضافه وزن داشتند و برای آزمایش این اپلیکیشن استخدام شده بودند، انجام شد. در پایان مطالعه یک ماهه، نه نفر از این افراد به طور متوسط ​​۵ پوند از دست داده بودند. سه نفر وزن خود را حفظ کرده بودند و چهار نفر به طور متوسط ​​۲ پوند، وزن اضافه کرده بودند.

SlipBuddy یک رویکرد سه گانه منحصر به فرد برای پرخوری ارائه می دهد و در نهایت قصد دارد رفتار کاربر را تغییر دهد. این اپلیکیشن، استراتژی های رفتاری و فن آوری هایی مانند یادگیری ماشین، استخراج متن و دستگاه های تلفن همراه را ادغام می کند.

مطالب مرتبط
نوکیا 8 سیکورو پرچمدار فنلاندی ها برای سال 2018

این محقق می گوید:

“من بسیار امیدوارم که آنچه که ما انجام می دهیم، یک انقلاب بزرگ خواهد بود. بیشتر اپلیکیشن های کاهش وزن، بیشتر در مسیر ردیابی هستند، ردیابی کالری شما، ردیابی قند خون شما، ردیابی نحوه تغذیه شما. اما این اپلیکیشن جدید فراتر از آن است. ما از یادگیری ماشین برای انجام این کار استفاده می کنیم.”

اولا، به جای اینکه کاربرها به ثبت همه چیزهایی که می خورد، بپردازد – که اغلب هم به درستی گزارش داده نمی شود – آنها فقط لازم است زمان هایی را ثبت کنند، که فکر می کنند پرخوری کرده اند.

بعد، این اپلیکیشن اطلاعات را جمع آوری می کند تا رفتار غیر بهداشتی فرد مانند دیدن زیاد تلویزیون، ارتباطات اجتماعی کم و یا رفت و آمد زیاد را پیش بینی کند و از یادگیری ماشین برای پیش بینی زمانی که کاربر بیشتر به پرخوری و زیاده روی در غذا خوردن می کند، استفاده می کند.

سرانجام، در زمانی که احتمال پرخوری بالا است، اپلیکیشن SlipBuddy برخی از فعالیت های سلامتی را ارائه می دهد که مانع از بروز بیش از حد خوردن، می شود. به عنوان مثال، پیاده روی کردن می تواند از تماشای تلویزیون و در نتیجه پرخوری کردن حین این کار، جلوگیری کند.

فشردن مرزها در تحقیقات چاقی و پرخوری

کاربران باید سه بار در هر روز، ساعت ۹ صبح، ۲ بعد از ظهر و ۸ بعد از ظهر، برای ورود به اطلاعات مربوط به استرس، سطح گرسنگی، خستگی، وزن و میزان پرخوری بررسی شوند.

تکنولوژیست، اپلیکیشن های کاهش وزن زیادی را طراحی می کند بدون اینکه به اندازه کافی از روانپزشکان بالینی و روانشناسان استفاده شود. با این حال، کار انجام شده این تیم،با هدف ترکیب ابزارهای بالینی، متفاوت است.

این محققان اظهار داشتند:

مطالب مرتبط
آشنایی با بهترین گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگ

“استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای کشف الگوهای پیش بینی دقیق رفتار، به اپلیکیشن ما اجازه می دهد تا با بررسی رفتار کاربر، از پرخوری کردن وی و بروز اضافه وزن و چاقی جلوگیری کند”.

انتظار میرود که رویز و همکارانش در سال ۲۰۱۸ مطالعات بیشتری انجام دهند و گزارش دهند که این اپلیکیشن می تواند برای انتشار بر روی سیستم عامل های Android و iOS در سال ۲۰۱۹ در دسترس باشد.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وردنگار، هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.