جوان سازی پوست و درمان های خانگی موثر برای آن

جوان سازی پوست و درمان های خانگی موثر برای آن

0

جوان سازی پوست حتما نیازمند داشتن مواد گران قیمت یا استفاده از راهکارهای پزشکی نیست. شما در خانه می توانید با استفاده از چند روش موثر به جوان سازی پوست خود بپردازید.

چگونه پوست را به طور طبیعی جوان کنیم؟

جوان سازی پوست با زردآلو

زردآلو غنی از ویتامین A، C، B و همچنین لیکوپن است که  یک عامل جوان کننده ایده آل می باشد. ۴ تا ۵ عدد زردآلو را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا حجیم شوند. گوشت میوه را خارج کرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱/۲ قاشق چای خوری روغن بادام و ۱/۲ قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. در حدود ۲۰ دقیقه بگذارید بر روی پوست صورت بماند و اجازه دهید تا خشک شوند سپس با آب سرد بشوئید تا یک پوست روشن و درخشان داشته باشید.

جوان سازی پوست با پاپایا

۲ قاشق چای خوری پاپایا را  با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آن را بر روی پوست خود به صورت حرکات دوار، ماساژ دهید. به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند و  سپس صورت خود را با آب بشوئید. پاپایا غنی از اسیدهای هیدروکسی آلفا است که به عنوان یک  اسکراب طبیعی برای مراقبت از پوست عمل می کند و پوست را تغذیه می کند.

 لایه برداری با پوست پرتقال

پوست پرتقال را رنده کرده و در مقابل نور خورشید خشک کنید. ۱ قاشق غذا خوری پوست خشک شده پرتقال را  با ۲ قاشق غذا خوری آرد نخود و ۱ قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. اسید سیتریک و ویتامین C موجود در پوست پرتقال، به پاکسازی و لایه برداری پوست و سفت شدن پوست کمک می کند.

 جوان سازی پوست با هندوانه و خیار

این میوه آبدار قرمز دارای مزایای زیادی برای کاهش وزن است. وجود لیکوپن در این میوه، کمک می کند تا علائم پیری، از جمله چین و چروک و خطوط  روی پوست، از بین برود. خیار رنده شده، هندوانه رنده شده و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید. آن را به صورت خود بمالید و سپس با آب ولرم بشوئید.

مطالب مرتبط
سوختگی : 8 درمان خانگی آفتاب سوختگی

 جوان سازی پوست با موز

 این میوه  با پوست زردش، منبعی قوی از ویتامین C و ویتامین B6  است که هر دو به حفظ الاستیک و انعطاف پذیری پوست کمک می کنند.  یک موز متوسط را به صورت خمیر درآورده و با ۲ قاشق غذاخوری عسل و چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی پوست خود بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه، بشوئید و شاهد پوستی نرم و روشن و صاف باشید.

  آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی

با استفاده از گوجه فرنگی مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها را به پوست خود برسانید. ۳ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. ۲ قاشق غذاخوری سرشیر را نیز اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر صافی را به دست آورید. این خمیر را با حرکات دایره ای بر روی پوست خود ماساژ داده و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس صورت خود را بشوئید. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که باعث جوانسازی و سفت شدن پوست می شود همچنین دارای خواص رطوبتی بوده که پوست شما را تازه می کند.

لایه برداری با جو دو سر

جو دو سر دارای خواص ضد التهابی و ضد هیستامین است. علاوه بر روشن کردن پوست و مبارزه با آکنه، بلغور جو دو سر برای حفظ هیدراته ماندن پوست نیز مفید است. ۱ قاشق غذاخوری جو دو سر را با مقداری آب، خمیر کنید و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به این خمیر اضافه کنید و روی پوست خود بگذارید. سپس بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. ساپونین های موجود در بلغور جو دوسر، پوست شما را تمیز می کنند و  یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست شما هستند.

 آبرسانی به پوست با استفاده از ماست

ماست خانگی می تواند شگفتی هایی برای پوست شما ایجاد کند. اسید لاکتیک موجود در آن یک پاک کننده طبیعی، لایه بردار و همچنین مرطوب کننده است. با مخلوط کردن ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۱/۴ قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۱/۲ قاشق چای خوری آرد نخود، خمیری را تهیه کرده و پس از تمیز کردن پوست، آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب بشوئید. این ترکیب، پوست صورت را به طور طبیعی پاک و سفت می کند و باعث جوانی و شادابی پوست می شود.

مطالب مرتبط
ماسک سیب زمینی، ساده ترین روش برای داشتن پوست صاف و زیبا

 پودر شیر مرطوب کننده

بله،  این محصول لبنی سفید کننده، می تواند برای پوست شما را جوان کند!  با مخلوط کردن ۱ قاشق غذا خوری پودر شیر، ۱ قاشق غذا خوری عسل، ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو و ۱/۲ قاشق چای خوری روغن بادام، خمیری را آماده کنید. این خمیر را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه  روی پوستتان بماند. در حالی که این ماده، پوست را سفید می کند، لیمو باعث روشنی آن  شده و روغن بادام و عسل، رطوبت پوست را تامین می کنند. به طور خلاصه، این درمان خانگی را برای جوانسازی پوست خود حتما انجام دهید.

جوان سازی پوست با تخم مرغ

از تخم مرغ  می توانید برای رساندن پروتئین به پوست استفاده کنید. خمیری را با ترکیب یک سفیده تخم مرغ و ۲ قاشق چایخوری مولتانی میتی (شناخته شده با خاک رس قهوه ای) آماده کنید. با استفاده از یک قلم مو، این خمیر را با حرکاتی به سمت بالا، روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس با آب ولرم بشوئید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. تخم مرغ، روزنه های پوست را بسته و سفت می کند. همچنین این ماده غذایی مفید، پوست را تغذیه می کند.

چه کارهای بیشتری را می توانید برای جوان سازی پوست در خانه انجام دهید؟

 پیگیری از یک رژیم غذایی مفید

یک رژیم متعادل از سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید. به عنوان یک میان وعده، می توانید از بین مرکبات، پرتقال را انتخاب کنید زیرا حاوی  اسید چرب امگا ۳ همراه با منابع پروتئین کافی برای تغذیه پوست می باشد. از مصرف  انواع برگرها، غذاهای سرخ کردنی، شکر زیاد و نوشیدنی های گازدار، پرهیز کنید.

خواب خود را تنظیم کنید

۸ ساعت  خواب چیزی است که در کتاب های علمی، به آن تاکید شده است. اگر این مقدار خواب برایتان زیاد است، سعی کنید حداقل ۵ تا ۶ ساعت خواب عمیق داشته باشید. همچنین  یک چرت عمیق ۱۰ دقیقه ای، می تواند طراوت و تازگی پوستتان را به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط
پنج ماسک لایه بردار خانگی

ورزش منظم

تمرین و ورزش، جزئی جدایی ناپذیر،ب رای داشتن پوستی جوان است. همراه با تمرینات تقویت قلب و کاهش وزن، کمی یوگا نیز انجام دهید. هرچه گردش خون در بدن شما بهتر باشد، پوستتان نیز بهتر خواهد شد.

آب بنوشید

اگر شما یک پوست نرم، صاف و جوان می خواهید، لازم است ۸ لیوان – ۱.۶ لیتر – آب بنوشید. بنابراین، نوشیدن آب را ترک نکنید!

قبل از اینکه کرم ها و لوسیون های گران قیمت جوانسازی پوست را از فروشگاه های محصولات زیبایی، بخرید، چرا این داروهای خانگی برای جوان سازی پوست را امتحان نمی کنید؟ تهیه این داروهای خانگی ساده، آسان، مقرون به صرفه و کاملا موثر هستند.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.