جگوار لندروور با بلک بری همکاری می کند

0

جگوار لندروور با بلک بری همکاری می کند

شرکت لندروور و بلک بری دو کمپانی هستند که هر یک در بخش متفاوتی فعالیت می کنند. بلک بری در بخش تولید اسمارتفون فعالیت داشته و لندروور نیز یک تولیدکننده خودروهای لوکس محسوب می شود.

با گسترش چشم گیر محصولات به ویژه تلفن های همراه هوشمند برند های مختلف نام کمپانی بلک بری گم شده است به گونه ایکه دیگر کمتر کسی از این کمپانی و سیستم عامل آن استفاده می کنند و به نوعی با شنیدن نام این کمپانی تعجب می کنند.

شاید زمان آن رسیده است که این کمپانی مخابراتی کانادایی باز هم دیده شود چرا که شرکت خودروسازی جگوار لندروور تمایل دارد از پلتفرم شرکت بلک بری که در زمینه ی سیستم اطلاعاتی و سرگرمی می باشد در سیستم های اینفوتیمنت محصولات آینده خود استفاده کند.

شاید فکر کنید شرکت خودرو سازی جگوار با وجود آرام بودن نمودار رشد کمپانی بلک بری در سال های اخیرا و تقریبا فراموش شدن آن در بین کاربران اولین شرکت خودرو سازی است که دست همکاری به این کمپانی دراز کرده است اما باید بگوییم که اینچنین نیست چرا که علاوه بر شرکت خودرو سازی جگوار شرکت های خودرو سازی دیگری نیز هستند که تمایل دارند با شرکت بلک بری همکاری داشته باشند و از پلتفرم این شرکت در خودرو های خود استفاده کنند.

چرا که قبل از پیشنهاد همکاری شرکت خودرو سازی جگوار، کمپانی کوالکام که در زمینه تولید پردازنده و تراشه فعالیت دارد و وبگاه جستجوگر چینی بایدو و کمپانی خودرو سازی آمریکایی دلفی اتوموتیو با کمپانی بلک بری همکاری داشته اند و از اجازه یافته اند که از فناوری های این کمپانی در محصولات خود استفاده کنند.

شرکت خودرو سازی جگوار در قرارداد خود با کمپانی بلک بری امکان استفاده از نرم افزار QNX را در خودرو های ساخت شرکت بریتانیایی و فناوری امنیتی سرتیکام قید شده است.

مطالب مرتبط
جگوار به دنبال شاسی بلند I-Pace SVR

بلک بری QNX و سیستم های اطلاعاتی و سرگرمی خودرو

مدیر کل بلک بری QNX شخصی به نام جان وال است که در مصاحبه ای اعلام کرد پلتفرم QNX خیلی وقت است که در خودرو ها و کنسول های سیستم های اینفوتیمنت یا سیستم های اطلاعاتی و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد QNX در خودرو به این شکل است که وسایل نقلیه خودران براساس داده هایی که این پلتفرم در اختیار آنها قرار می دهد قادرند تا به اتفاقات و حوادث واکنش نشان دهند به گونه ای که می تواند یک رانندگی مطمئن و امنی را برای راننده و سرنشینان خودرو فراهم کند. علاوه بر این ، این پلتفرم به پردازش موثر داده ها کمک می کند.

جالب است بدانید که این پلتفرم در ابتدای دهه ی ۱۹۸۰ توسط کمپانی کوانتوم سافت‌ویر سیستمز توسعه یافت و سپس در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی بلک بری خریداری شد.

از این رو شرکت خودرو سازی فورد نیز اعلام کرد از این به بعد دیگر از سیستم عامل مایکروسافت در خودرو هایش استفاده نخواهد کرد و این پلتفرم کمپانی بلک بری را جایگزین سیستم عامل مایکروسافت در خودرو هایش خواهد کرد.

همانطور که می دانید کمپانی بلک بری دیگر در دنیای تلفن های همراه هوشمند جایگاهی ندارد، اما سعی می کند جایگاه خود را در دنیای خودرو سازی حفظ کند.

با پیشرفت صنعت خودروسازی، کمپانی بلک بری با وارد شدن به این صنعت سعی دارد موفقیت و محبوبیت بیشتری را کسب کند.

عملکرد کمپانی بلک بری در زمینه ی خودرو سازی تا به حال موفقیت آمیز بوده است چرا که سهام این کمپانی در بازار بورس تورنتو در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بنابراین انتظار داریم در سال آینده پلتفرم QNX بلک بری بتواند درآمد عمده ای را در اختیار این کمپانی قرار دهد.

مطالب مرتبط
هارپ در زلزله کرمانشاه شایعه یا واقعیت

احتمالا در آینده سیستم سرگرمی جدید لندروور با همکاری بلک بری توسعه پیدا می کند.

تصاویر زیبایی از رنج روور ۲۰۱۸ p400e برای دسکتاپ

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.