آیا خوابیدن زیاد می تواند باعث دمانس شود؟

0

آیا خوابیدن زیاد می تواند باعث دمانس شود؟

 

به گفته محققان، بزرگسالانی که در سن بالای ۶۵ سال به سر می برند باید ۷-۸ ساعت خواب، داشته باشند. برای کسانی که به طور میانگین  ۹ ساعت یا بیشتر می خوابند، ممکن است نشانه اولیه ی زوال عقل باشد.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وب سایت وردنگار، خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است در مورد اینکه آیا خوابیدن زیاد می تواند باعث دمانس شود؟ بحث شده است.

یک مطالعه منتشر شده در فوریه ۲۰۱۷ در مجله اینترنتی عصب شناسی، نشان داد که خواب بیش از نه ساعت در روز می تواند نشانه های انحطاط مغز را بروز دهد و باعث افزایش خطر ابتلا به زوال عقل در سنین کهنسالی شود.

این مطالعه توسط محققان، به رهبری دکتر سودا سشادری، استاد پزشکی اعصاب در دانشکده پزشکی بوستون، انجام شده است. داده ها در مورد ۲،۴۵۷ نفر در فرمینگ، ماساچوست با میانگین سن ۷۲ سال جمع آوری شد. این بافراد میانسال به طور منظم تحت نظارت و بررسی در طول دوره ای ۱۰ ساله، قرار گرفتند. این تحقیقات یک مطالعه گسترده در سراسر جهان و در مقیاسی بزرگ انجام شد.

این مطالعه نشان داد که افرادی که بیش از نه ساعت خواب داشتند، در مقایسه با افرادی که ۹ ساعت یا کمتر می خوابیدند، خطر ابتلا به دمانس یا زوال عقل را در عرض ۱۰ سال تا دو برابر افزایش دادند. آموزش همچنین به عنوان یک فاکتور کمک کننده، شناخته شد، شرکت کنندگانی که فاقد مدرک دیپلم دبیرستان بودند و به طور مرتب بیش از نه ساعت در روز می خوابیدند، شش برابر بیشتر، احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش دادند.

در حال حاضر بیش از پنج میلیون آمریکایی از آلزایمر رنج می برند و این ششمین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. همچنین توسط انجمن آلزایمر گزارش شده است که برای این بیماری و سایر دمانس ها تنها ۲۵۹ میلیارد دلار در سال جاری ، هزینه شده است و تا سال ۲۰۵۰ انتظار می رود این میزان به ۱.۱ تریلیون دلار برسد.

 آماری حتی ترسناکتر نشان می دهد که در آمریکا، در هر ۶۶ ثانیه یک فرد به آلزایمر دچار می شود و این یکی از سریع ترین بیماری های در حال رشد در کشور است.

پس آیا باید طول مدت خواب خود را کاهش دهید؟

دکتر سشادری گفت:

“این نتایج نشان می دهد که اگر کسی خواب بیشتری داشته باشد، می تواند علائم اولیه بیمارى اختلالات حرکتى و عصبى باشد. متاسفانه، احتمال دارد که هر گونه تلاش برای کاهش میزان خواب خود، خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش ندهد.”

 

مطالب مرتبط
تنها 24 ساعت روزه داری و یا رژیم غذایی سخت می تواند باعث تولید مجدد سلول های بنیادی بدن شود

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.